Wywiad dla StrefaJazdy
Od czego powinniśmy zacząć planowanie koncepcji marketingowej dla Ośrodka Szkolenia Kierowców?
Odpowiem na to pytanie jednym cytatem Ryszarda Kłeczek z książki „Marketing. Jak to się robi
” – „Koncepcja marketingowa polega na tym, że podstawą podejmowanych decyzji dotyczących
tworzenia oferty są potrzeby nabywców oraz określenie, które potrzeby mogą być zaspokojone
przez firmę”.
Czym powinniśmy się kierować wybierając oklejenie samochodu, logo lub hasło?
Moim zdaniem najważniejsze jest to, aby nasze auta wyróżniały się na tle innych. Mamy do
dyspozycji nośnik reklamowy, który przez niemal cały czas jeździ wśród naszych potencjalnych
klientów, głupio byłoby go nie wykorzystać. Ciekawy projekt z naszym logo w roli głównej na
pewno zwróci na siebie uwagę.
Hasła, czy też logo… odpowiedź jest prosta – logo. Pomoże nam to zbudować świadomość
marki, na której nam zależy.
Czy biorąc pod uwagę kryzys ekonomiczny, który panuje wśród OSK powinniśmy skupić się na jednej grupie docelowej czy może naszą kampanię adresować do wszystkich możliwych kierowców?
Jest to dość trudne pytanie. Wszystko zależy od tego jak dużą firmą jesteśmy i jakie mamy
możliwości. Jeśli jesteśmy jednoosobowym ośrodkiem szkolenia kierowców i lepiej dogadujemy
się z osobami młodymi to idźmy w tą stronę, nasza firma odniesie sukces tylko wtedy, gdy nasi
klienci będą w pełni zadowoleni z naszych usług.
W dużym OSK jest trochę inaczej, ponieważ powinien on dysponować osobami, które specjalizują
się w szkoleniu odpowiedniej grupy interesantów. Takie dopasowanie instruktorów na przykład do
grup wiekowych na pewno w pozytywny sposób wpłynie na komunikację klient – osk, osk – klient,
a co za tym idzie – zwiększy zadowolenie klienta ze współpracy.
Kierujmy nasze reklamy do ludzi, którzy będą w pełni zadowoleni z naszych usług a firma rozwinie
się pomimo kryzysu.
Jaką formę reklamy Państwo by polecali jako najbardziej skuteczną dla OSK, a które można uznać ze niepotrzebne lub już przestarzałe?
To czy działania reklamowe przyniosą zamierzony efekt uzależnione jest od wielu czynników.
Odpowiednie określenie grupy docelowej jest tu kluczowe. Musimy wiedzieć, gdzie klient będzie
szukał naszej firmy. Moim zdaniem dobrze przygotowana strona internetowa jest dziś niezbędna.
Nie jest ona sama w sobie metodą reklamy, a jedynie miejscem, do którego możemy kierować
interesantów. Strona bogata w dobrze napisane teksty odpowie na wszystkie pytania i rozwieje
wiele wątpliwości potencjalnych klientów, bez naszego bezpośredniego udziału, dzięki czemu
zaoszczędzimy sporo cennego czasu.
Z doświadczenia wiem, że najlepsze efekty przynoszą kampanie w Google (linki
sponsorowane) oraz social media (Facebook). Prowadzimy wiele takich kampanii dla naszych
klientów i widzimy naprawdę zadowalające efekty. Dzięki stosunkowo niewielkiemu budżetowi
jesteśmy w stanie znacznie zwiększyć konwersje. (więcej informacji na ten temat można
przeczytać na naszej stronie internetowej www.roxart.pl)
Na ilość pozyskanych klientów olbrzymi wpływ ma również sam wygląd materiałów
reklamowych, takich jak ulotki, wizytówki, strona www, itp.
Brzydki projekt nie sprzeda, prawdą jest, że każdy z nas lubi patrzeć na ładne rzeczy.
Estetyczne i przemyślane projekty podświadomie wzbudzają nasze zaufanie, a dzięki temu dobrze
sprzedają.
Za mało skuteczną metodę reklamy uznałbym banery wiszące na płotach gdzieś przy rzadko
uczęszczanych chodnikach/ulicach oraz źle rozkolportowane ulotki.
Zapraszam wszystkich czytelników do zapoznania się z nasza ofertą oraz do kontaktu z nami.
Dołożymy wszelkich starań, aby nasza współpraca była owocna.
Rozmawiał:
Krystian Ficek
Właściciel Agencji Reklamowej ROXart
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)