ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Marcin Depa
22 sierpnia 2022 by Marcin Depa
Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem, na który składa się wiele czynników. Bardzo ważne są odpowiednie treści w witrynie, stworzone głównie pod użytkownika, ale też wyszukiwarki. Optymalizacja techniczna jest również ważnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę. Integralną częścią pozycjonowania jest również link building, na którym skupimy się w tym wpisie.
Linkowanie zewnętrzne jest procesem pozyskiwania linków z innych stron do naszej. Im wyższy autorytet mają domeny do nas linkujące, tym większą moc SEO przekazują do naszej witryny. Wysokiej jakości linki prowadzące do naszej strony bezpośrednio przyczyniają się do poprawy pozycji naszej witryny w wyszukiwarce.
Wyróżniamy kilka rodzajów linków zewnętrznych:
1. nofollow – takie oznaczenie informuje roboty Google, aby nie brać odnośnika w kontekście oceny strony linkowanej,
2. dofollow – są to odnośniki, które wpływają na ocenę strony linkowanej,
3. sponsored – w taki sposób oznaczamy artykuły sponsorowane, tak jak linki nofollow – nie poprawiają oceny witryny linkowanej,
4. ugc – tego typu oznaczenie powinno pojawiać się w miejscach, w których użytkownicy mogą dodawać swoje treści na stronach, np.: na forach internetowych czy w sekcji komentarzy.
Najszybszym darmowym sposobem, aby sprawdzić, jakie linki prowadzą do naszej strony, jest skorzystanie z narzędzia Google Search Console. Wchodzimy w zakładkę „Linki” po lewej stronie menu. Pokaże się nam okno, w którym będziemy mogli zobaczyć, jakie strony naszej witryny są najczęściej linkowane, a także sprawdzić, z jakich domen one pochodzą.
Do sprawdzania linków zewnętrznych prowadzących do naszej strony możemy użyć płatnych narzędzi, np. Ahrefsa. Dzięki niemu możesz sprawdzić m.in. jaki jest Domain Rating strony, która do nas linkuje. Parametr DR pokazuje moc profilu linków zewnętrznych danej witryny porównując do innych stron w bazie programu Ahrefs. Ważnym wskaźnikiem jest również URL Rating (UR) – tak jak poprzedni parametr, przyjmuje wartości od 0 do 100. Pokazuje on, jaki jest profil linków danego adresu URL. Im niższa punktacja, tym jest on gorszy.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych jest długotrwałym procesem, który potrafi przynieść zaskakujące rezultaty. Do najważniejszych źródeł pozyskiwania linków należą:
Zawieramy w nich dane adresowe firmy oraz inne potrzebne informacje, a także krótki opis firmy. Obecnie mało osób korzysta z katalogów firm, jednak warto umieszczać swoje linki w katalogach, które są długo na rynku. Mają one wyrobiony autorytet w oczach Google i mogą przekazać nam dużą moc SEO.
Jest to metoda, podczas której dogadujemy się z właścicielem konkretnej strony lub bloga, że dostarczymy mu np. artykuł, a on w zamian za to umieści w nim linki do naszej strony. Znalezienie odpowiedniego miejsca do publikacji jest czasochłonne, ale warto zainwestować swój czas, ponieważ jest to sposób, przez który możemy odróżnić się od konkurencji.
Darmowym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych do naszej witryny (głównie nofollow) jest komentowanie różnego rodzaju wpisów np. na forach internetowych. Tego typu linki mogą naruszać politykę Google, jednak jeżeli robimy to w sposób umiejętny, to nie mamy się czego obawiać. Ważne jest, aby wplatać linki w naturalny sposób w rozmowę, tak aby nie wyglądały na odnośniki spamerskie.
Artykuły sponsorowane mogą być źródłem wartościowych linków, jednak w większości przypadków wiążę się to z dużymi kosztami. Takie portale mają najczęściej dużą grupę odbiorców oraz pozycjonują się wysoko w wyszukiwarce.
Algorytmy Google’a stale się zmieniają. Parę lat temu liczyła się tylko i wyłącznie ilość linków, a nie ich jakość. Obecnie ten trend się obrócił – lepiej jest mieć mniej linków, ale wysokiej jakości, aniżeli więcej odnośników, ale ze stron o niskim autorytecie.
Pozyskiwanie linków z podejrzanych stron, może przynieść więcej szkody, niż pożytku – nasza witryna może być gorzej widoczna w wyszukiwarce. W skrajnych przypadkach może dostać filtr
i całkowicie przestać wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.
Działania link buildingu są czasochłonne i niekiedy kosztowne, ale jeżeli chcemy zajmować topowe pozycje w wyszukiwarce, to sama optymalizacja treści na stronie nie wystarczy. Jeżeli brakuje Ci czasu na takie działania, warto skorzystać z usług agencji reklamowej, która zajmuje się pozycjonowaniem.
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt