ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Marcin Depa
22 kwietnia 2022 by Marcin Depa
Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie - codziennie odwiedzają ją miliony użytkowników. To sprawia, że jest w niej ogromny potencjał. Zajmowanie pierwszego miejsca w SERP, czyli na stronie wyników wyszukiwania, daje średni wynik klikalności na poziomie 28.5% - dzięki czemu znacznie rośnie ruch organiczny w witrynie.
Aby wyświetlać się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania potrzeba szeregu działań, w witrynie i poza nią, określanych pozycjonowaniem lub SEO. W tym wpisie wyjaśnię, na czym polega pozycjonowanie, a także co wchodzi w jego skład.
Content is the king – to zdanie Billa Gatesa idealnie wpisuje się w ramy pozycjonowania. Rozbudowane i wartościowe treści sprawiają, że użytkownik pozostaje dłużej na stronie – dzięki temu zostaje ona lepiej oceniona przez algorytmy Google. Należy pamiętać, aby tworzyć treści pod użytkownika, a nie pod wyszukiwarkę oraz, by teksty na stronie były interesujące i zachęcały do ich przeczytania.
Przed stworzeniem treści na stronę należy zrobić tzw. research słów kluczowych i wybrać takie frazy, które będą pasowały do naszej branży, grupy docelowej, a także różnych uwarunkowań lokalnych.
Warto wykorzystywać słowa kluczowe z długiego ogona, czyli takie, które składają się z trzech lub więcej słów. Mają one mniejszą miesięczną liczbę wyszukiwań, ale trafiają do użytkownika bardziej nastawionego na podjęcie jakiejś konkretnej akcji, np: zakupu danego produktu.
W celu znalezienia odpowiednich słów kluczowych warto skorzystać z dostępnych narzędzi, np: Senuto. Dzięki niemu możemy sprawdzić miesięczną ilość wyszukań danego słowa, jego CPC, a także sezonowość.
Oprócz samych treści w witrynie, ważnym czynnikiem SEO jest również budowa strony. Algorytmy Google sprawdzają, czy spełnia ona odpowiednie wymogi techniczne.
Podczas optymalizacji strony internetowej musimy zwrócić uwagę na kilka czynników. Każda podstrona powinna posiadać jeden unikalny nagłówek H1 z konkretnym słowem kluczowym oraz meta tytuł i opis. Każdy obrazek na stronie musi posiadać atrybut ALT, a sama witryna powinna być zabezpieczona szyfrem SSL.
Bardzo ważnym elementem każdej strony jest RWD, czyli jej responsywność. W dzisiejszych czasach użytkownicy przeglądają Internet na wielu różnych urządzeniach – smarftonach, tabletach czy komputerach. Google przykłada bardzo dużą wagę do tego, jak strona wyświetla się na konkretnych rozdzielczościach ekranu.
Do sprawdzania czy witryna jest dostosowana na urządzenia mobilne możemy skorzystać ze specjalnego narzędzia. Dzięki niemu dowiemy się, np. czy elementy klikalne na stronie nie są zbyt blisko siebie, a także czy rozmiar czcionki jest odpowiedni.
W czerwcu 2021 roku Google wprowadziło aktualizację algorytmu Google Page Experience, który skupia się na ocenie doświadczeń użytkownika z korzystania ze strony internetowej. Od tego czasu roboty zaczęły przywiązywać dużą wagę do szybkości ładowania witryny.
W celu przyśpieszenia wczytywania strony internetowej warto skompresować grafiki do formatu WebP i umożliwić im „leniwe ładowanie”, czyli opóźnianie ładowania obrazków na stronie do momentu, aż będą widoczne na ekranie. Aby unikać blokowania renderowania witryny można odroczyć parsowanie kodu JavaScript. Należy również pozwolić na przechowywanie plików strony w pamięci podręcznej przeglądarki.
Bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest zdobywanie linków z innych witryn do naszej strony. Kiedyś bardzo liczyła się ich ilość, ale obecnie Google przykłada znacznie większą wagę do tego z jakiej witryny podchodzi odnośnik. Im posiada lepszy autorytet, tym większa moc SEO zostaje przekazana do naszej strony.
Zdobywanie linków ze stron niskiej jakości może spowodować, że zostanie na nas nałożona kara, dlatego warto dokładnie sprawdzać każdą witrynę, z której chcemy pozyskać link.
Pozycjonowanie jest zbiorem działań, które polepsza ocenę naszej strony przez algorytmy Google – sprawia to, że wyświetlamy się wyżej w wyszukiwarce. Na samym początku działań SEO warto stworzyć odpowiednią strategię, czyli plan długofalowego zwiększania widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać, że wszelkie działania pozycjonowania musimy prowadzić systematycznie. Chwilowe ich zaprzestanie może sprawić, że konkurencja będzie wyświetlać się nad nami.
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt