Opłaty za wizytówkę Google – wszystko, co musisz wiedzieć

3 min. czytania
Karina Więcławska
Opłaty za wizytówkę Google – wszystko, co musisz wiedzieć

Wizytówka Google jest jednym z narzędzi, które niewątpliwie pomaga w rozwoju Twojej firmy. W końcu praktycznie każdy z nas codziennie szuka nowych informacji za pomocą najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Właśnie dlatego każdy przedsiębiorca powinien stworzyć własną wizytówkę, dzięki której będzie mógł docierać do nowych klientów. Wiele osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem, nie wie, jaka jest cena wizytówki Google Moja Firma i jakie opłaty się z nią wiążą. Chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące prowadzenia wizytówki Google? W takim razie zapraszamy do przeczytania artykułu.

Jesteś przedsiębiorcą? W takim razie powinieneś wiedzieć, czym jest wizytówka Google Moja Firma. Obecnie jest to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych, które może mieć realny wpływ na rozwój Twojego biznesu, dlatego coraz więcej osób ma świadomość tego, jak ważne jest jej założenie.

Wizytówka Google – cena

Osoby, które wcześniej nie miały z nią styczności od strony administratora, często zastanawiają się, czy wizytówka Google jest płatna. Otóż mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – usługa Google Moja Firma jest całkowicie darmowa!

Zatem skąd wzięło się potoczne przekonanie, że za założenie i prowadzenie wizytówki Google trzeba płacić? Wszystko za sprawą oszustów, którzy żerują na niewiedzy młodych przedsiębiorców lub osób, którzy dopiero wdrażają się w narzędzia marketingowe, które udostępnia Google. Rozsyłane są propozycje płatnego utrzymywania wizytówki, a nawet podstępne ostrzeżenia, że jeśli nie zostanie uregulowana odpowiednia zapłata, wizytówka Google Moja Firma zostanie usunięta. Jeśli dostaniesz tego typu propozycję, już teraz możesz mieć pewność, że to oszustwo, ponieważ za samo utrzymanie wizytówki nie są pobierane żadne opłaty.

Google Moja Firma – podstawowe informacje

Skoro już wiesz, że posiadanie wizytówki Google jest usługą bezpłatną, warto wiedzieć, jakimi informacjami powinna zostać uzupełniona. To bardzo proste i intuicyjne w obsłudze narzędzie, dlatego jego założenie nie powinno sprawiać problemu.

Na samym początku powinniśmy wprowadzić kluczowe informacje na temat naszej firmy. To właśnie one wyświetlą się naszym potencjalnym klientom, a chyba nie chcesz, by zrezygnowali ze skorzystania z Twoich usług lub zakupów w Twoim sklepie, bo nie znajdą Twojego adresu. Właśnie z tego względu uzupełnij swoją wizytówkę najważniejszymi danymi, którymi są m.in.:

  • główna strona internetowa firmy,
  • adres siedziby,
  • dane kontaktowe,
  • godziny otwarcia,
  • opinie klientów,
  • krótki opis działalności,
  • odnośnik do Google Maps.

Tutaj pojawia się kolejny temat, na którym próbują zarobić internetowi przestępcy. Rozsyłają oni propozycje odpłatnego oznaczenia firmy na Mapach Google, co może wydawać się wyjątkowo atrakcyjne dla właścicieli lokalnych biznesów. Niestety, często nie są oni świadomi tego, że nie trzeba nic płacić, by nasza firma pojawiła się w Google Maps. Funkcja ta jest darmowa i dostępna dla każdego, więc nie dajmy się na to nabrać.

ROXart – agencja reklamowa Warszawa

Płatne funkcje wizytówki Google

Zatem czy istnieją jakieś funkcje firmowej wizytówki, za które faktycznie będziemy musieli zapłacić? Tak, ale tylko od nas zależy to, czy się zdecydujemy na ich użycie. Mowa o płatnym promowaniu wizytówki Google. Za pośrednictwem platformy Google Ads możemy rozszerzyć lokalizację, dzięki czemu informacja o naszej firmie powędruje na samą górę sponsorowanych wyników wyszukiwania. To skuteczne narzędzie służące do docierania do nowych klientów, ale jeśli się na nie zdecydujesz, musisz pamiętać o tym, że w takim wypadku za każde kliknięcie w Twoją wizytówkę Google Moja Firma będzie pobierana opłata.

Płatna obsługa wizytówki Google przez firmę zewnętrzną

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja wizytówka firmy będzie profesjonalnie wyglądać i przynosić realne korzyści dla Twojego biznesu, warto zastanowić się nad zleceniem jej obsługi profesjonalnej firmie. Oddelegowanie zarządzania wizytówką firmy jest formą jak najbardziej akceptowaną przez Google i wielu przedsiębiorców decyduje się na takie rozwiązanie.

Współpraca z profesjonalnymi i przede wszystkim uczciwymi specjalistami z pewnością wpłynie na pozycjonowanie Twojej wizytówki Google. Zajmą się oni aktualizacją informacji, odpowiadaniem na opinie klientów czy bieżącym dodawaniem wpisów, co ma naprawdę duże znaczenie dla algorytmów Google.

Jednak największą korzyścią zlecenia obsługi wizytówki firmie zewnętrznej jest możliwość maksymalnego wykorzystania wszystkich zaawansowanych narzędzi marketingowych, jakie daje nam Google. Po zintegrowaniu wizytówki z platformą Google Ads wykwalifikowani specjaliści będą mogli tworzyć skuteczne reklamy skrojone na miarę Twoich potencjalnych klientów, a Ty zostawisz konkurencję daleko w tyle!

Podsumowanie

Teraz już wiesz, że wizytówka Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które daje naprawdę ogromne możliwości rozwoju dla Twojego biznesu. Trzeba tylko wiedzieć, jak z niego korzystać, by przynosiło jak najlepsze efekty. Jeśli nie jesteś pewny, jak skutecznie pozyskiwać klientów, skontaktuj się z nami, a specjaliści z naszej agencji pomogą wypozycjonować Twoją wizytówkę Google.

ROXart – agencja reklamowa Wrocław

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Karina Więcławska

Specjalistka ds. content marketingu, która słowem maluje obrazy, a fotografią opowiada historie. ✍️📸