ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Aleksandra Kurek
19 grudnia 2022 by Aleksandra Kurek
Z mediów społecznościowych korzysta każdy. Również marki przeniosły swoje komunikaty do Internetu. Co za tym idzie? Firmy zaczęły szukać specjalistów, którzy zaopiekują się ich profilami i dostarczą oczekiwane efekty. Możesz nim zostać również Ty, ale najpierw musisz się odpowiednio przygotować. Jak więc nim zostać?
Gdy mówisz, że chcesz zajmować się mediami społecznościowymi, to tak jakby kucharz powiedział „chcę zajmować się jedzeniem”. To zbyt ogólne pojęcie. Pora na sprecyzowanie, na przykład: „Chcę tworzyć autorskie przepisy dań będących połączeniem kuchni chińskiej i amerykańskiej”. Teraz lepiej.
Podobnie musisz określić się w przypadku mediów społecznościowych. Określ, czy wolisz robić płatne kampanie i reklamy, czy może publikować posty i budować zaangażowanie. Możesz jeszcze ukierunkować się na copywriting, robienie grafik, materiałów wideo czy zdjęć do postów. Sprecyzuj, co dokładnie chcesz oferować i które z tych obszarów rozwijać.
Nie, nie będziemy jeszcze aplikować. Znajdź oferty pracy, które Ci odpowiadają. Zwróć uwagę na miasta, a także na wymagania danego stanowiska. Nieraz wymienione są tam kursy, które musisz ukończyć, albo umiejętność obsługi narzędzi, na przykład tych do planowania kampanii reklamowych. Coraz częściej pracodawcy oczekują umiejętności fotografii i późniejszego przerabiania zdjęć lub przygotowywania grafik. Wypisz listę tego, czego potrzebujesz się nauczyć. Spełnisz przynajmniej częściowe wymagania i będzie Ci łatwiej otrzymać pracę. Lista jest niezbędna, aby przejść do kolejnego kroku, jakim jest skarbonka.
Pora wyciągnąć swoje oszczędności. Znajdź kursy, które odpowiadają punktom wypisanym podczas analizy ofert pracy. Znajdziesz je na platformach szkoleniowych, a Google Academy czy Meta Blueprint (Facebook) oferują bezpłatne, certyfikowane kursy — nie pomijaj ich. YouTube także może być pomocny, to kopalnia wiedzy. W dodatku często są to filmiki w języku angielskim. Jego znajomość również jest dodatkowym atutem, jeśli chcesz pracować w mediach społecznościowych.
Jak chcesz być rybką to jasne, nie ma sprawy, ale tutaj jednak chodzi o coś innego. Znajdź najlepszych w dziedzinie, która Cię interesuje. Zapisz się na ich newslettery, zaobserwuj profile na LinkedIn, Instagramie, Facebooku, śledź blogi, podcasty, darmowe webinary. OK, może to męczące, w końcu bawisz się w śledzika, ale uwierz, że naprawdę owocne. Pozwoli być na bieżąco z każdymi nowościami, zrozumieć sposób myślenia osób z branży czy ich podejścia do biznesu, a to bardzo ważne.
Połącz jedną ze swoich pasji ze zdobytą wiedzą. W zależności od tego, jakie działania w social mediach wybierzesz, dopasuj odpowiednie medium. Stwórz interesujące treści na temat swojej pasji, zainteresowań czy lifehacków. Pobaw się edycją zdjęć, zmontuj filmik, możesz też ustawić płatną reklamę na niskim budżecie, by sprawdzić, jak proces tworzenia reklam wygląda „od zaplecza”. Szczególnie, jak nie prowadzisz swojego konta w mediach społecznościowych. Wprawa w ich obsłudze jest najważniejsza. W końcu to na nich bazuje Twoja przyszła praca.
Wydaje się mało ważne, okazuje niesamowicie skuteczne. Na Facebooku czy LinkedIn znajdziesz bardzo dużo grup o marketingu w mediach społecznościowych, grafice, czy innych, podobnych tematach. Dołącz do nich, na pewno ktoś będzie potrzebował rozwiązania na dany problem, porady, podzielenia się doświadczeniami. Samo czytanie wpisów na grupach sprawi, że bardzo dużo się z nich dowiesz. Kto wie, może kiedyś również będziesz potrzebować pomocy? Wystarczy, że dodasz post na grupie i wierzę, że szybko uzyskasz odpowiedź. Na takich grupach zdarzają się oferty pracy czy staży lub praktyk — może znajdziesz tam miejsce, gdzie zdobędziesz pierwsze doświadczenie.
Jeśli wykonałaś lub wykonałeś każdy poprzedni krok, masz już pewność, że nie aplikujesz „w ciemno”. Poszukaj więc swojej pierwszej pracy w social mediach. Nie zamykaj się na propozycje i dopytaj, czy na początku firma przydziela mentora nowym pracownikom i pomaga w podnoszeniu kwalifikacji. Jeśli wykażesz się chęcią rozwoju, wiedzą z branży i pomimo braku doświadczenia udowodnisz, że nie brakuje Ci zaangażowania, na pewno nie będzie to Twoja ostatnia rozmowa w tej firmie. Do dzieła!
Bo pisze to osoba, która właśnie tak stawiała swoje pierwsze kroki w tej branży. Nie wątp w siebie i działaj, a obiecuję, że później zbierzesz tego owoce.
Może chcesz dołączyć do #teamROXART? Wyślij CV, a być może właśnie u nas postawisz swoje pierwsze kroki 🙂
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt