Proces twórczy w agencji reklamowej – od inspiracji do realizacji

3 min. czytania
Angelika Święs
Proces twórczy w agencji reklamowej – od inspiracji do realizacji

Za zamkniętymi drzwiami każdej agencji reklamowej toczy się nieustająca gra wielkich umysłów, w której twórca przekuwa pomysł w złoto. Aż 47% sukcesu kampanii reklamowych zależy od kreatywności kreacji! Co zrobić, gdy inspiracja ucieka, a wena twórcza zdaje się być tylko mglistym wspomnieniem? 

Poszukiwanie inspiracji i kreatywności 

Często zdarza się tak, że od inspiracji do realizacji dzieli nas bardzo długa droga.  Inspiracja może czaić się wszędzie – od codziennych czynności, przez przypadkowe rozmowy. Niejednokrotnie, gdy przestajemy świadomie szukać inspiracji, ona sama nas znajduje w najmniej oczekiwanych momentach. Nie ma złotego przepisu na tworzenie wybitnie kreatywnych realizacji, ale jest inspiracja, której możesz poszukiwać i kreatywność, którą możesz pobudzać.

Buduj zdrowe nawyki – zacznij od regeneracji 

Odpoczynek to podstawa – dobry sen ma nieoceniony wpływ na proces twórczy. Wypoczęty umysł jest bardziej otwarty na nowe pomysły i lepiej radzi sobie z problemami kreatywnymi.

Czy wiesz, że drzemka mocy, jedna z praktyk Salvadora Dalego, skutecznie wzmacnia kreatywność poprzez wykorzystanie wczesnej fazy snu? Krótki odpoczynek wykorzystuje stan hipnagogii, potęgując zdolność do twórczego myślenia. Jeśli praca lub codziennie zajęcia wymagają od Ciebie kreatywności, koniecznie spróbuj, czy ta praktyka zadziała na Ciebie. 

Zmieniaj otoczenie – długotrwałe siedzenie w jednym miejscu może zablokować Twoje kreatywne myślenie. Regularne przerwy na ruch i świeże powietrze mogą znacząco wpłynąć na twoją efektywność i pomysłowość.

Używaj technologii do poszukiwania inspiracji

Technologia oferuje nieograniczone możliwości dla osób poszukujących inspiracji i nowych sposobów na wyrażenie swojej kreatywności. Jednym z takich narzędzi jest ChatGPT – którego już na pewno dobrze znasz. Nie chodzi o to, aby sztuczna inteligencja wykonała za Ciebie całą pracę, wręcz przeciwnie. Zainspiruj się tym, co wygeneruje i stwórz coś o wiele lepszego! Nie masz pomysłu na realizację grafiki? Poproś o to DALL – E, a na podstawie tego, stwórz coś o wiele lepszego. Budowanie na fundamencie wygenerowanych treściach może okazać się innowacyjne przy tworzeniu unikalnych koncepcji.

Inspiracja to nie kradzież – szukaj dobrych benchmarków

Inspiracja często przychodzi z obserwacji tego, co już istnieje. Przeglądaj prace innych, zarówno w swojej branży, jak i poza nią. Analiza sukcesów i porażek może pomóc Ci zbudować własne skojarzenia i wypracować unikalne pomysły, które wyróżnią Twoją pracę. Nieocenionym narzędziem przy tworzeniu treści do social mediów jest biblioteka reklam od Facebooka – znajdziesz tam wszystkie kreacje, które zostały udostępnione na platformie. Jesteś grafikiem, który poszukuje inspiracji? Skorzystaj z zasobów Behance, Dribbble, Figmy community czy GraphicBurger. Dla programistów też mamy polecenie – skorzystajcie z CSS – TRICKS i zainspirujcie się rozwiązaniami, stworzonych przez innych.

Newslettery marketingowe – okno na świat inspiracji i wiedzy branżowej

Subskrypcja newsletterów od ekspertów ze świata marketingu to kolejny sposób na czerpanie inspiracji i poszerzanie wiedzy. Eksperci bardzo często dzielą się swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami oraz najnowszymi trendami w branży, co  jest cennym źródłem inspiracji. Otrzymywanie regularnych wiadomości pozwala na bieżąco śledzić, jakie strategie marketingowe przynoszą efekty, jakie narzędzia są obecnie najbardziej efektywne i jak można innowacyjnie podchodzić do wyzwań rynkowych.

Inspiracje, które prowadzą do sukcesu w agencjach reklamowych 

W procesie twórczym agencji reklamowej ważne jest ciągłe poszukiwanie inspiracji, adaptacja nowych technologii i uczenie się od najlepszych. Te metody sprawdzają się w naszej agencji – nie oznacza to jednak, że w Twoim przypadku będą skuteczne. Pamiętaj, że podwaliny kreatywności kształtują się na przecięciu własnych doświadczeń i zewnętrznych inspiracji, umożliwiając tworzenie wyjątkowych projektów. 

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Angelika Święs

Ojej, wydaje mi się, że autor poniższych tekstów zapomniał ustawić opisu. Nie przejmuj się tym i czytaj wpisy!