Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów
!

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

reklama |  sprzedaż | 

Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

28 lutego 2018 by Magdalena Miler

Kolor, w który klikniesz. Kolor, który kupisz

Kupujemy oczami, a to co się w nie rzuca, to kolory. Dla większości konsumentów kolor jest czynnikiem, który przesądzi o zakupie danego produktu. Czy jest to argument wystarczający, by zainteresować się psychologią koloru? Dla nas zdecydowanie tak!

Kolorem i jego wypływem na człowieka zajmuje się psychologia koloru. Naukowcy są zgodni – barwa niewątpliwie wpływa na nasz umysł i co za tym idzie, na nasze decyzje. Kolory działają na nasz nastrój, emocje, a także na reakcje fizyczne np. są one o 12% szybsze, gdy znajdujemy się w oświetlonym na czerwono pomieszczeniu. Psychologia koloru znalazła zastosowanie w każdym przemyśle – jest istotna w projektowaniu wnętrz, ogólnie pojętym designie, ale – co dla nas najważniejsze – jest obecna także w reklamie.

Zobacz: Planowanie śmierci na Facebooku? Czyli, co dzieje się z profilem na FB po śmierci użytkownika

1. Teoria barw

Był rok 1666, kiedy to Izaak Newton zaprojektował pierwszy wykres kołowy kolorów. Dzisiaj tzw. „koło barw” jest narzędziem, którym posługują się graficy, projektanci mody, wnętrz i osoby ogólnie związane z projektowaniem i grafiką. Koło barw jest świetnym narzędziem służącym do zestawiania ze sobą kolorów.

Jest kilka reguł, które pomogą nam wybrać daną kombinację kolorystyczną. Znawcy kolorów polecają kolory monochromatyczne, czyli zestawienie trzech odcieni tej samej barwy. Wybierając barwy leżące po przeciwnych stronach koła, korzystamy z harmonii komplementarnej. Harmonia trójkątna polega na wybraniu trzech barw, które znajdują się na wierzchołkach trójkąta równobocznego wpisanego w koło. Posługując się zasadą harmonii analogicznej wybieramy trzy kolory znajdujące się obok siebie.

Pomocne narzędzie do wyboru zestawień kolorystycznych znajdziecie tutaj

2. Znaczenie kolorów w reklamie

Kolor ma niesamowitą zdolność wpływania na nasze decyzje i reakcje. Psychologia koloru śpieszy z podpowiedzią, jaki kolor zastosować, by uzyskać daną reakcję konsumenta.

Czerwony jest kolorem niosącym ze sobą ładunek emocjonalny. Jest intensywny, dzięki czemu przenosi treść grafiki na jej pierwszy plan. Tak, jak wspomnieliśmy na wstępie, powoduje również szybkie podejmowanie decyzji. Fachowcy wyposażeni w tę wiedzę na czerwono zaznaczają nagłówki „okazja”, „kup teraz”, „tylko teraz”. Czerwień to również kolor związany z erotyką, energią i szybkością.

Jakie firmy zdecydowały się na czerwone logo? Coca-Cola, H&M, Levis, Lay’s, KFC, McDonald’s.

Żółty to kolor słońca, radości, energii, optymizmu. Wywołuje ciepłe uczucia, stąd jego użycie w markach dedykowanych dzieciom i firmach turystycznych. Są też pewne ograniczenia, żółta barwa mało nadaje się do użycia przy produktach luksusowych.

Kto zdecydował się na żółte logo? Ikea, InPost, Filmweb, RMF.

Pomarańczowy to połączenie mocy czerwieni z pogodnością żółtego. Jest to kolor fascynacji, radości i determinacji. Jest jeszcze coś, co wykorzystują firmy kulinarne – pomarańczowy wzmaga apetyt.

Jakie firmy mają pomarańczowe logo? CCC, Fanta, Orange, Allegro.

Kolor bezchmurnego nieba, czyli niebieski. Nie mogło być inaczej – jest to barwa utożsamiana z prawdą, mądrością, czystością, lojalnością. Kolor podkreślający wiedzę, moc, miękkość, zrozumienie. Co ciekawe, tłumi też apetyt, jednak nie przeszkodziło to firmie Danone w wybraniu go do loga.

Firmy, które wybrały niebieskie loga: PZU, Danone, PayPal, Nokia, Adidas, Volkswagen.

Zielony jest kolorem natury, wzrostu, świeżości, płodności, zdrowia, pokoju i bezpieczeństwa. Podkreśla nieszkodliwość, stąd jego zastosowanie w przemyśle medycznym. Jest również symbolem bycia fit, stąd jego regularna obecność we wszystkich reklamach zdrowego trybu życia.

Kto wybrał zieleń w logo? BP, Starbucks, Bank Zachodni WBK, Carlsberg, Herbapol.

Czerń. Kolor mocy, tajemnicy, elegancji, wyrafinowania, ale również zła i śmierci. Jest głęboki, ma wyszczuplającą moc i utożsamiany jest z produktami z wyższej półki. Generalnie uznaje się go za symbol luksusu, czego przykładem będzie sprzedaż największej ilości luksusowych samochodów właśnie w tym kolorze. Jest to barwa, która uwypukla inne kolory.

Kto postawił na czerń? Prada, Gucci, Chanel, Mac, Apple.

Biel jako najjaśniejsza z barw, kojarzy się z czystością i spokojem. Uwypukla się w zestawieniu z wyrazistym tłem, częściej jednak za nie służy. W połączeniu z czernią tworzy kwintesencję formalności i elegancji.

Białe loga wybrali: Samsung, Motown, Biały Jeleń.

3. Sprzedaż kolorem

Znawcy z amerykańskiej firmy Kissmetricks zajmującej się tworzeniem narzędzi do internetowej analityki są zdania, że kolor zmienia zachowania zakupowe internautów. Czerwony, pomarańczowy, czarny i morski poleca się przy wyprzedażach, granat przy dotarciu do klienta oszczędnego, a do tradycyjnego klienta branży odzieżowej trafia róż, fiolet i jaśmin. Jest to znak dla wszystkich grafików, by wykorzystać te kolory w tworzeniu tematycznych reklam.

W wielu przypadkach zmiana koloru buttona „Call To Action” w witrynach internetowych zmniejszyła lub zwiększyła konwersję. By poprawić wyniki poleca się ustawienie przycisku w kolorze kontrastowym do tła strony. Pamiętajcie, że najlepszą opcją zawsze jest test. Przez kilka dni możecie kontrolować kliknięcia w czerwony przycisk, a później zmienić jego kolorystykę na inny kolor i porównać wyniki.

Zobacz: Wpadki językowe w reklamie

Jest jeszcze jedna ważna kwestia – otóż postrzeganie kolorów w różnych krajach świata. Jeśli masz pewność, że Twoją stronę internetową będą oglądać osoby spoza granic Twojego kraju, miej na uwadze, że barwy jak gesty, mają różne znaczenie w zależności od pochodzenia odbiorcy. Polakom biel kojarzy się z czystością, natomiast w Chinach, Japonii i Indiach kojarzona jest z pechem i nieszczęściem. Gdy Pantone wybiera fiolet na kolor roku 2018 kierując się jego duchowym wymiarem, w krajach arabskich jest on jednoznacznie kojarzony z prostytucją. Zielony w USA ma natomiast jednoznaczne skojarzenie z dolarem. W tym momencie zachodzi konieczność zrobienia researchu, by przypadkowo nie odwrócić znaczenia reklamy.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - 4 powody, przez które Twoje social media nie sprzedają!

sprzedaż | social media | 

4 powody, przez które Twoje social media nie sprzedają!

13 lipca 2017 by admin

Zacznę od zdementowania mitu, który mówi, że Facebook nie sprzedaje. Otóż ok. 3 lata temu pewna rzeszowska firma opublikowała...

Roxart blog - 5 błędów, które zabijają skuteczność kampanii AdWords

sprzedaż | 

5 błędów, które zabijają skuteczność kampanii AdWords

4 lipca 2018 by admin

Już na początku tekstu można by wskazać podstawowy błąd popełniany przy działaniach AdWords, który polega na uruchomieniu...

Roxart blog - Logo – ważny element wizerunku firmy

marketing | 

Logo – ważny element wizerunku firmy

2 lutego 2015 by admin

Nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę jak ważnym i potrzebnym elementem jest logo. Stanowi ono identyfikację marki na...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!