Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Genialny real time marketing zainspirowany… zniszczoną pracą Banksy’ego

17 października 2018 by Magdalena Miler

Genialny real time marketing zainspirowany… zniszczoną pracą Banksy’ego

Czym jest marketing czasu rzeczywistego? To szybka i trafna reakcja marketingowa na nagłą i niezaplanowaną sytuację. To idealna droga, żeby zrobić virala. Przykłady real time marketingu zaprezentujemy na przykładzie "Dziewczynki z balonikiem", zniszczonego (na razie połowicznie) obrazu Banksy'ego.

Nikt nie mógł przewidzieć, że wystawiona na aukcję praca słynnego i tajemniczego grafficiarza, Banksy’ego, ulegnie autodestrukcji kilka sekund po zlicytowaniu jej za niebagatelne milion funtów. Artysta umieścił w ramie obrazu niszczarkę, która przerobiła jego dzieło na… paseczki. To nie pierwsza sytuacja, kiedy artysta gra na nosie ceniącym jego sztukę snobom – kiedyś jego prace były sprzedawane na targu za grosze.

Koniec historii „Dziewczynki z balonikiem” jest równie ciekawy jak cała akcja – wartość pracy artysty wzrosła za sprawą medialnego szumu i dostała nowy tytuł – „Miłość jest w koszu”.

Miłość może i jest w koszu, ale za to akcja rozgrzała real time marketing do czerwoności.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

. „The urge to destroy is also a creative urge” – Picasso

Post udostępniony przez Banksy (@banksy)

Co to jest real time marketing?

Marketing czasu rzeczywistego to wykorzystanie refleksu i marketingowego sprytu w odpowiedzi na komentowane przez świat wydarzenie. Prekursorem w tej dziedzinie była firma Oreo, która w zaskakująco szybkim tempie skomentowała awarię elektryczności podczas podczas Super Bowl w 2013 roku. Humorystyczną grafikę z ciasteczkiem otoczonym ciemnością i nawiązaniem do wydarzenia w ciągu kilkunastu godzin udostępniło 15 tysięcy osób.

Real time marketing to nic innego jak strategia marketingowa opierająca się na wydarzeniach bieżących, którymi w aktualnej chwili żyją internauci.

Świetnym przykładem marketingu czasu rzeczywistego jest to, co stało się po zniszczeniu obrazu Banksy’ego.

McDonal’s pociął ziemniaka na frytki.

Zainspirowana wydarzeniami Ikea, przypomniała, że sprzedaje złote ramki.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Klipp i vei for en bankers verdistigning! #IKEA #IKEAhacks #DIY

Post udostępniony przez IKEA Norge (@ikeanorge)

A o wodzie mineralnej Perrier z cytrynką już słyszeliście?

Marka odzieżowa Mazu Resortwear ostrzega, że ich produkty schodzą tak szybko, że możesz się nie załapać.

Czy inne dzieła sztuki w złotych ramach powinny czuć się zagrożone?

Na koniec jeszcze kilka słów o artyście buntowniku – Banksym. Do dzisiaj nie wiadomo, kto kryje się pod czarnym kapturem dzierżąc w ręce puszkę ze sprejem. W zeszłym roku padło podejrzenie na członka zespołu Massive Attack – Roberta Del Naja. Jeśli interesuje Was temat równie znanego, co tajemniczego graficiarza odsyłamy Was do filmu dokumentalnego „Wyjście przez sklep z pamiątkami”.

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    Nowy

    Twoja konkurencja Cię okrada! 5 rzeczy, które Ci zabiera, jeśli nie zatrudniasz agencji marketingowej

    7 marca 2023 by Natalia Lelek

    Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...

    Roxart blog - Live Social Special #11

    Nowy

    Live Social Special #11

    15 lutego 2023 by Brygida Biega

    Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...

    Roxart blog - Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    Nowy

    Testy A/B w reklamie internetowej. To musisz wiedzieć

    6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz

    Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt