Rejection fee w przetargu – czyli dlaczego warto płacić cukierniom za kawałek tortu?

Czym jest rejection fee?
Wyobraź sobie, że potrzebujesz tortu na wesele. Nie wiesz jeszcze, na jakim smaku dokładnie Ci zależy. Chcesz, żeby był słodki. I dobry. Zamawiasz więc próbkę w 3 różnych cukierniach, które przygotowują go specjalnie dla Ciebie. Po wypróbowaniu każdego z nich stwierdzasz, że smakuje Ci tylko jeden. I zapłacisz tylko za niego. Brzmi nieco absurdalnie, prawda?
Rejection fee to opłata za udział w przetargu, którą firma może wprowadzić w swoim projekcie. Dzięki niej agencje mają okazję w pewnym stopniu pokryć koszty poniesione na pracę związaną z przygotowaniem swojej koncepcji dla zleceniodawcy.
W naszym słodkim przykładzie oznaczałoby to, że każda z cukierni otrzyma częściową zapłatę za próbkę tortu, którą dla Ciebie upiekła. Bo przecież nie może już sprzedać jej komuś innemu. Przyznasz, że brzmi to lepiej. 😉
Tak jak cukiernia zużywa swój czas i składniki do wypieków – tak agencje reklamowe wykorzystują swoje zasoby do stworzenia koncepcji do przetargu. Poświęcają godziny, aby wymyślić „przepis”, dzięki któremu tworzą gotowy projekt dla Twojej firmy.
Czy to oznacza, że korzyści z tej opłaty leżą tylko po stronie agencji? Nie.
Dlaczego wprowadzenie rejection fee w przetargu opłaca się Twojej firmie?
-
Twój przetarg stanie się ważniejszy
Cukiernia chętniej upiecze dla Ciebie tort do spróbowania, jeśli będzie wiedziała, że zapłacisz przynajmniej za czas poświęcony na wymyślenie przepisu.
Nagrodzenie wysiłku włożonego w przygotowanie najlepszej oferty to duża motywacja dla agencji. Wiedząc, że otrzyma zapłatę za poświęcony czas, po prostu lepiej przyłoży się do wykonywanych projektów i potraktuje przetarg priorytetowo. Spośród wszystkich aktualnych przetargów – Twój będzie najważniejszy.
-
Dobierzesz najlepsze agencje dla swojego projektu
Jeśli chcesz zapłacić za każdą próbkę tortu, zamawiasz wypiek tylko w 2-3 cukierniach. To z kolei sprawia, że dobierasz je w sposób bardziej przemyślany.
Organizując płatny przetarg, zapraszasz do udziału mniej agencji. Zamiast kilkunastu różnych firm, swoje koncepcje przedstawi Ci jedynie kilka. Dzięki temu do pierwszego etapu dobierzesz agencje, które mają dokładnie takie umiejętności i doświadczenie, jakich oczekujesz w swoim przetargu.
-
Otrzymasz lepszą jakość zgłaszanych koncepcji
Cukiernia, która rywalizuje tylko z kilkoma konkurentami, jest bardziej zmotywowana do podjęcia wyzwania. Wie, że może upiec najlepszy tort dla Ciebie i dzięki temu zostać wybraną.
Mniejsza liczba konkurentów, którzy rywalizują między sobą w przetargu to dla agencji większa szansa na zwycięstwo. To kolejny powód do tego, by przedstawić Ci najlepszy pomysł i wyprzedzić swoim projektem pozostałych uczestników. Dzięki temu masz możliwość wyboru spośród wartościowych zgłoszeń.
-
Twoja firma stanie się odpowiedzialnym partnerem
Jeśli po raz kolejny będziesz poszukiwał dobrego tortu – zgłoszą się do Ciebie sprawdzone cukiernie, którym zależy na uczciwej współpracy.
Wprowadzenie rejection fee do oferty przetargowej to jeden z elementów CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Dzięki temu Twoja firma uwzględni interes agencji oraz zdobędzie ich zaufanie. Partnerzy biznesowi docenią dobrą praktykę stosowaną przez Ciebie podczas przetargów. Pozytywny wizerunek zadziała na korzyść firmy.
Wprowadzenie rejection fee na przykładzie tortu być może wywołuje w Tobie jedynie ochotę na słodką przekąskę, ale pomyśl – co w przypadku, gdy „składnikami” potrzebnymi do przygotowania tortu nie są mąka czy cukier a kilkanaście godzin pracy specjalistów z branży? Za pomocą płatnego przetargu masz okazję ugryźć spory kawałek dobrego tortu przygotowanego na bazie doświadczeń i wiedzy profesjonalistów. Dzięki rejection fee otrzymasz jakość, nie ilość.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)