ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Magdalena Miler
21 sierpnia 2018 by Magdalena Miler
SEO to jedno z tych modnych w ostatnich latach terminów, które wyrosły jak grzyby po deszczu. Prawda jest brutalna - jeśli prowadzisz firmę, sprzedajesz lub chcesz sprzedawać w sieci, z SEO musisz być za pan brat. Jeśli nie jesteś, oto dzwoni ostatni dzwonek.
Co kryje się pod SEO w teorii? Search Engine Optimization. A w praktyce? Optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, na którą składa się szereg różnych działań zmierzających do tego, by Twoja witryna zajmowała jak najwyższe wyniki w danej wyszukiwarce, zwykle jest to Google. Dodajmy jeszcze jedną bardzo ważną rzecz – SEO to walka o organiczne, niepłatne, wyniki wyszukiwania.
1. Optymalizacja treści SEO
Aktualnie dla botów Googla najważniejsze są treści na Twojej stronie. Jakie powinny one być?
2. title, czyli tytuł strony
Tytuł strony, który ustalamy za pomocą HTML-owskiego tagu title. Jest to najważniejszy czynnik techniczny, na podstawie którego wyszukiwarka ocenia tematykę strony i wyświetla ją w wynikach zapytania. Jeśli chcecie szybko sprawdzić, jaki tytuł ma ustawiona Twoja strona, wystarczy spojrzeć i najechać myszką na kartę w przeglądarce.
3. Metatagi
Opisy meta description wyświetlane są w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem strony i adresem URL. Jest to miejsce, w którym powinna pojawiać się fraza kluczowa w towarzystwie zachęcających czytelnika do kliknięcia słów.
4. URL i slug
Jak powinien wyglądać link do Twojej strony? Powinien zwięźle, bo w maksymalnie w 100 znakach, informować internautę o tym, co za chwilę będzie czytać.
5. Optymalizacja grafik
Grafiki na Twojej stronie mają nie tylko być ładne, szybko się ładować, ale i… muszą być opisane! Tytuł każdego zdjęcia, sposób, w jaki zostało ono zapisane na dysku oraz opis alternatywny to konieczność dla wszystkich walczących o pozycję w Google. Po co to wszystko? Roboty Google (jeszcze) nie potrafią sczytywać treści zdjęć, dlatego potrzebne są opisy alternatywne, które boty rozszyfrują bez problemu.
6. System linkowania wewnętrznego
Dlaczego właśnie teraz odsyłamy Cię do zapoznania się z artykułem na temat: (Nie)Przyjemnych stosunków agencji reklamowej i klienta? Bo wiemy, jak ważne jest stworzenie wewnętrznego linkowania! Najlepsze miejsce dla linka to otulenie go z każdej strony tekstem. Boty Googla odbierają taki zabieg jako tworzenie eksperckiej sieci w celu wyczerpania tematu.
SEO jest podstawą skutecznego nadawania stronie pozycji w wyszukiwarce. Optymalizacja SEO zwiększa liczbę wejść na stronę, co przekłada się na kupienie Twoich produktów czy usług. Rośnie także Twoja widoczność w organicznych wynikach w wyszukiwarkach, docierasz do potencjalnych klientów, a nad konkurencją zdobywasz przewagę. Budujesz także swoją renomę i rozpoznawalność marki. Dzięki pojawianiu się w wynikach wyszukiwania jako efekt różnych zapytań, internauci obcują z Twoją nazwą – tak buduje się świadomość marki.
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt