SEO jako element strategii dla Twojej firmy – czy to potrzebne?

Magdalena Miler
SEO jako element strategii dla Twojej firmy – czy to potrzebne?
SEO to jedno z tych modnych w ostatnich latach terminów, które wyrosły jak grzyby po deszczu. Prawda jest brutalna - jeśli prowadzisz firmę, sprzedajesz lub chcesz sprzedawać w sieci, z SEO musisz być za pan brat. Jeśli nie jesteś, oto dzwoni ostatni dzwonek.

Co kryje się pod SEO w teorii? Search Engine Optimization. A w praktyce? Optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, na którą składa się szereg różnych działań zmierzających do tego, by Twoja witryna zajmowała jak najwyższe wyniki w danej wyszukiwarce, zwykle jest to Google. Dodajmy jeszcze jedną bardzo ważną rzecz – SEO to walka o organiczne, niepłatne, wyniki wyszukiwania.

Co optymalizujemy pod kątem SEO?

1. Optymalizacja treści SEO

Aktualnie dla botów Googla najważniejsze są treści na Twojej stronie. Jakie powinny one być?

2. title, czyli tytuł strony

Tytuł strony, który ustalamy za pomocą HTML-owskiego tagu title. Jest to najważniejszy czynnik techniczny, na podstawie którego wyszukiwarka ocenia tematykę strony i wyświetla ją w wynikach zapytania. Jeśli chcecie szybko sprawdzić, jaki tytuł ma ustawiona Twoja strona, wystarczy spojrzeć i najechać myszką na kartę w przeglądarce.

3. Metatagi

Opisy meta description wyświetlane są w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem strony i adresem URL. Jest to miejsce, w którym powinna pojawiać się fraza kluczowa w towarzystwie zachęcających czytelnika do kliknięcia słów.

4. URL i slug

Jak powinien wyglądać link do Twojej strony? Powinien zwięźle, bo w maksymalnie w 100 znakach, informować internautę o tym, co za chwilę będzie czytać.

5. Optymalizacja grafik

Grafiki na Twojej stronie mają nie tylko być ładne, szybko się ładować, ale i… muszą być opisane! Tytuł każdego zdjęcia, sposób, w jaki zostało ono zapisane na dysku oraz opis alternatywny to konieczność dla wszystkich walczących o pozycję w Google. Po co to wszystko? Roboty Google (jeszcze) nie potrafią sczytywać treści zdjęć, dlatego potrzebne są opisy alternatywne, które boty rozszyfrują bez problemu.

6. System linkowania wewnętrznego

Dlaczego właśnie teraz odsyłamy Cię do zapoznania się z artykułem na temat: (Nie)Przyjemnych stosunków agencji reklamowej i klienta? Bo wiemy, jak ważne jest stworzenie wewnętrznego linkowania! Najlepsze miejsce dla linka to otulenie go z każdej strony tekstem. Boty Googla odbierają taki zabieg jako tworzenie eksperckiej sieci w celu wyczerpania tematu.

SEO jest podstawą skutecznego nadawania stronie pozycji w wyszukiwarce. Optymalizacja SEO zwiększa liczbę wejść na stronę, co przekłada się na kupienie Twoich produktów czy usług. Rośnie także Twoja widoczność w organicznych wynikach w wyszukiwarkach, docierasz do potencjalnych klientów, a nad konkurencją zdobywasz przewagę. Budujesz także swoją renomę i rozpoznawalność marki. Dzięki pojawianiu się w wynikach wyszukiwania jako efekt różnych zapytań, internauci obcują z Twoją nazwą – tak buduje się świadomość marki.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony