Skuteczna reklama w internecie – 10 najlepszych propozycji
Często w swoich wpisach używam naszych polskich cytatów i tym razem będzie tak samo. Ponoć ładny ma w życiu lżej/ łatwiej. Co ciekawe badania na uczelniach wyższych mówią, że ładni ludzie lepiej radzą sobie w życiu, łatwiej wzbudzają w nas zaufanie. Zastanów się jak często kupujesz produkty przy stoiskach, gdzie sprzedawczyni lub sprzedawca są po prostu ładni. Podejrzewam, że często robimy to podświadomie. Teraz przełóżmy to na świat reklamy.
Jeśli podświadomie bardziej ufamy atrakcyjnym osobom, to sprawa wygląda identyczne przy projektach różnego rodzaju reklam czy opakowań. Podam teraz przykład, który sam zaobserwowałem – opakowania marek własnych w sklepach Tesco. Kiedyś białe, bez wyrazu, wykonane po prostu by były, już na pierwszy rzut oka widać, że produkt w takim opakowaniu jest tani, a co za tym idzie, niskiej jakości! Teraz te same produkty pojawiły się w nowych, ładnych opakowaniach i na pierwszy rzut oka nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy jest to marka własna Tesco, czy też produkt z wyższej półki. Moim zdaniem obserwując duże, a raczej bardzo duże marki, możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy. Dzieje się tak, ponieważ duże firmy wydają wielkie sumy na badania rynku. Każda zmiana ma maksymalizować zyski dla tych firm. Obserwujmy i uczmy się jak skutecznie oszczędzać pieniądze, a wprowadzone przez nas zmiany będą generować zyski.
Ok, ale co to ma do mojej firmy? A no ma sporo. Opisana powyżej sytuacja pokazuje, że ludzie kupują oczami. Wiele osób skupia się na produkcie w środku – tak, jest on bardzo ważny, jednak zanim ktoś go wypróbuje zobaczy opakowanie. To właśnie opakowanie ma sprawić, że klient zechce kupić. A o kupowanie przez klientów nam właśnie chodzi.
Jak opakować swój biznes.
Powyżej opisałem jak to wygląda z opakowaniami. Zapewne większość pomyślała: „..mnie to nie dotyczy, ja sprzedaję usługi lub prowadzę sklep..” I tu się mylisz!
Każda firma niezależnie od branży ma swoje opakowanie. Strona internetowa, materiały, takie jak ulotki, wizytówki, broszury, itp. To wszystko jest opakowaniem Twojej firmy! Bo zanim ktoś do Ciebie zadzwoni, aby kupić, natknie się właśnie na te materiały. Są one swoistym opakowaniem Twojego biznesu.
Ładne czy brzydkie o to jest pytanie
Jak możemy określić, czy projekty graficzne materiałów promujących nasz biznes są ładne? Pracując w Agencji Reklamowej jako osoba, która ma bezpośredni kontakt z nowymi klientami i wypełnia razem z nimi brief, mogę powiedzieć jedno: większość z nich mówi zdanie „ma się rzucać w oczy”, a przy pytaniu o kolorystykę najczęściej słyszę „żółty bo go widać z daleka”. A żeby potwierdzić moje słowa, podczas najbliżej wyprawy do sklepu zwróć uwagę na tablice przy drodze, jakiego najczęściej są koloru?
Co najśmieszniejsze, nie mówię tu tylko o tych najmniejszych klientach.
Nie wspomnę o tym, że wszyscy chcą na każdym materiale reklamowym uwzględnić wszystkie informacje o firmie, łącznie z numerem buta właściciela lub prezesa. Brzmi to śmiesznie i takie też jest. Potem zaczyna się urabianie, że lepiej będzie tak, a nie siak… Czasem uda się wygrać, a czasem nie. Jednak wróćmy do meritum, tak jak pisałem na samym początku ładni ludzie wzbudzają nasze zaufanie. Dlatego też ładne materiały promocyjne wzbudzają nasze zaufanie. Z tego względu prace graficzne oddajemy w ręce grafika z doświadczeniem i „wyczuciem smaku”. Jako marketingowiec z zamiłowania wiem, że wcześniej trzeba przygotować informacje, które mają się tam znaleźć. Jednak cała szata graficzna pozostaje w rękach grafika. Owszem, możemy zaproponować poprawki, pamiętajmy jednak, że prace związane z grafiką należy zostawić profesjonaliście. On najlepiej wie jak ma to wyglądać, aby generować zyski. W sumie dobry grafik + dobry marketingowiec równa się zysk dla klienta. Moim zdaniem – jeśli nie znam się na czymś, to się nie wtrącam. Brzmi to arogancko, ale tak jest. Jeśli nie znam się na mechanice samochodowej bo nie wiem jak działa silnik spalinowy, to nie wtrącam się podczas jego naprawy. W sumie mój samochód oddaje tylko do dobrych i sprawdzonych wcześniej serwisów. Aby nasza reklamy dobrze działała musimy udać się do specjalistów. Nawiązując do tematu: opakujmy dobrze i ładnie swój biznes, a liczba Twoich klientów znacznie wzrośnie. Weź przykład z największych.
Autor: Krystian Ficek
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)