Social Media – jako jedna z nowoczesnych form reklamy

admin
Social Media – jako jedna z nowoczesnych form reklamy

Czasy współczesne to czasy komputerów, nowoczesnych technologii i sprzętu. Również reklama wskoczyła na wyższy level i możemy zaobserwować działania firm w Internecie, gdzie mają niewątpliwie szerokie pole do popisu.

Bardzo popularne stało się wykorzystywanie serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Foursquare, do promowania firmy. Stają się one coraz bardziej popularne ze względu na swoją wirusowość i dostępność.

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, na którym firma może założyć swój fanpage oraz realizować kampanie reklamowe. Fanpage pozwala na umieszczenie informacji adresowych czy opisu firmy, co sprawia że oferta jest widoczna przez osoby korzystające z tego portalu. Promując określony produkt czy usługę (posty promowane) firma ma możliwość określenia wieku, płci czy miejsca zamieszkania potencjalnych klientów. Jest to bardzo przydatne, ponieważ mamy pewność, że reklama trafi dokładnie do osób, na których nam zależy i do których jest kierowana. Oprócz tego, możemy zbierać opinie klientów i na tym budować swój wizerunek.

Kolejnym portalem skupiającym ogrom użytkowników oraz informacji jest Twitter. Działa on na zasadzie udostępniania postów, czyli myśli na jakiś temat. Posiada lepszy target biznesowy, ponieważ swoje konta mają tu przedsiębiorcy, eksperci z różnych branż, celebryci czy politycy. To sprawia, że łatwiej jest dotrzeć do określonej grupy biznesowej czy osób z interesującej nas branży. Przedsiębiorca ma również możliwość budowania relacji z klientem poprzez umieszczanie postów z nowościami lub zapytania o opinie produktów czy usług. Ta opcja reklamy jest podobna do tej na Facebooku, jednak należy pamiętać o tym, że target jest tu zdecydowanie bardziej określony.

Popularnym portalem jest również Foursquare, którego idea polega na tym, że klient „melduje się” i zaznacza miejsce, gdzie się obecnie znajduje oraz ocenia to miejsce. Użytkownikom mieszkającym w tym samym mieście lub przebywających w pobliżu wyświetlają się lokalizacje, które poddane zostały ocenie przez innych użytkowników. Same firmy również mogą czynnie uczestniczyć w procesie promocji i przygotowywać dla klientów promocyjne oferty w celu zachęcenia ich do odwiedzin i oceny. Na taką promocję zdecydowała się np. firma SONY, która oferowała zniżki na zakupy, jeśli użytkownicy aplikacji zameldowali się w pobliżu ich siedziby.
Foursquare w Polsce stawia dopiero pierwsze kroki, ale firmy w większych miastach, a szczególnie restauracje czy puby powoli zaczynają dodawać swoje lokalizacje, a użytkownicy chętnie się w nich meldują i oceniają.

Social media niewątpliwie stają się bardzo popularną formą reklamy, głównie ze względu na szeroki zasięg i możliwość dotarcia do ludzi z różnych miast, państw czy odległych krajów. Może to stanowić pewnego rodzaju zagrożenie dla tradycyjnej formy reklamy, ponieważ ta ma niewątpliwie ograniczony zasięg. Jednak nie można powiedzieć, że klasyczna reklama całkowicie zniknie, ponieważ wiele osób wie, że równie ważne jest promowanie marki w sieci, jak i dotarcie do osób, które nie korzystają z nowości technologicznych.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony