Twoi nowi klienci są w…
Każda firma walczy o nowych klientów, ponieważ zdają sobie sprawę, że to Oni utrzymują firmę. Jako przedsiębiorcy chcemy ich więcej i więcej, wymyślamy promocje, dajemy rabaty, produkujemy masowo ulotki, banery, bilbordy. Oczywiście nie twierdzę że te działania są złe, jednak wydaje mi się, że pomino tego że druk offsetowy jak i solwentowy (czy też ECOsolwentowy) są powszechnie dostępne na naszym rynku od kilkunastu lat, to w dalszym ciągu budzą duże emocje i Polacy drukują na potęgę.
Przez kilka ostatnich lat sporo zmieniło się w reklamie na świecie, ale również w naszym kraju. Era Internetu w Polsce zaczęła się w roku 2000 i od tego momentu ludzie rozpoczęli masowo łączyć się z Internetem za pomocą stałego łącza (zaczęło się od Neostrady).
Dziś internet jest powszechny, ponad 70% Polaków korzysta z niego codziennie. Przeciętny mieszkaniec naszego kraju spędza w tym cudownym miejscu ponad 5 godzin dziennie. Wykorzystujemy to medium do wszystkiego: czytamy treści, oglądamy filmy, słuchamy muzyki oraz pracujemy za jego pośrednictwem. Wspominam o tym po to, abyś zdał sobie sprawę, że Internet jest dla Nas tak oczywisty, że zapominamy o jego niemal nieograniczonych możliwościach w pozyskiwaniu nowych klientów.
Przedstawię teraz kilka różnic pomiędzy reklamą tradycyjną, a tą w sieci:
Reklama w Internecie jest w 100% mierzalna. W przeciwieństwie do ulotek, bilbordów, radio czy nawet reklamy w TV, w Internecie możesz optymalizować kampanie czyli zwiększać jej skuteczność przy zachowaniu tego samego budżetu.
Internet nie zna granic, ale jednocześnie może być bardzo dokładny w geolokalizacji.
W Internecie możesz bardzo dokładnie sprecyzować grupę docelową, czyli pokazujesz swój przekaz reklamowy tylko tym, którzy tego oczekują. Bilbord stoi zawsze w tym samym miejscu, jednak nie zawsze oglądają go Ci sami ludzie.
Reklama w Internecie jest elastyczna, możemy ją edytować niemal w czasie rzeczywistym bez dodatkowych kosztów. Wydrukowanych ulotek czy też bilbordów nie da się edytować, trzeba drukować je jeszcze raz.
Remarketing czyli reklama śledząca w świecie wirtualnym sprawdza się znakomicie. W świecie rzeczywistym wynajmowanie ludzi po to, aby chodzili za innymi krok w krok z naszymi ulotkami wydaje się nieetyczne.
Reklama w sieci jest ekologiczna – nie musimy wycinać drzew, aby pozyskać papier, drukować solwentem (który jest bardzo toksyczny), po prostu ograniczamy produkcję śmieci.
I tak dalej i tak dalej, takich przykładów można podać bardzo dużo. Statystyki pokazują, że coraz więcej reklamodawców przenosi swoje budżety do Internetu. Jak zawsze na początku potencjał dostrzegli najwięksi, których stać na zaawansowane badania rynku. Skoro giganci idą w tą stronę, zostawiając za sobą setki milionów dolarów na badania, to czy rozsądnym będzie czekać i patrzeć? Czy nie lepiej jest brać z nich przykład i rozwijać swoją firmę dzięki Internetowi?
Dużo tych pytań na sam koniec, jednak pozostawię Cię z jeszcze jednym i chyba najważniejszym.
Zastanów się teraz, czy wykorzystujesz Internet w pełni do rozwoju swojego biznesu?
Zamów u nas darmowy „Raport widoczności Twojej firmy w Internecie” i zobacz jak widzi Twoją firmę potencjalny klient. Pozwól, aby Twój biznes mógł się rozwijać!
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)