Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Na co komu strategia marketingowa?

6 sierpnia 2018 by Magdalena Miler

Na co komu strategia marketingowa?

W pewnym momencie życia firmy pojawiają się pewne, niemal egzystencjalne, pytania jak "Kim jesteśmy?", "Dokąd zmierzamy?", "Do kogo chcemy dotrzeć?", "W jaki sposób komunikujemy się z klientami?", "Czy nasze działania wynikają w ogóle z jakiegokolwiek celu?". Jesteśmy jedną nogą w domu, o ile te wątpliwości pojawią się na naszej drodze. Jeśli nie, marzenia o sukcesie staną się jeszcze bardziej odległe niż kiedyś. Wróćmy jednak do optymistycznej wersji - jeśli zaczynamy zastanawiać się nad sensem istnienia naszej marki, spiszmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Tak powstanie prototyp strategii marketingowej.

W ostatnich latach marketerzy i właściciele firm zdali sobie sprawę z pewnego braku porządku i systematyczności w podejmowanych działaniach oraz, co najważniejsze, zaczęli zastanawiać się nad tym, czy ich wysiłki zmierzają w jakimkolwiek celu. Tutaj pojawiły się strategie marketingowe, które nie są żadnym nowym odkryciem, raczej doczekały się momentu docenienia przez szerszą publikę.

Zobacz: (Nie)Przyjemne stosunki agencji reklamowej i klienta

Co to jest strategia marketingowa?

To dokument określający nie tylko plan działań, które zmierzają do osiągnięcia jednego, określonego przez firmę celu, ale i pozwalają na dobranie do niego najlepszych narzędzi, a także bierze pod lupę mocne i słabe strony firmy, określa jej możliwości i pozwala na wyłapanie potencjalnych zagrożeń.

Dzięki strategii lepiej poznajemy własną markę, wiemy, do kogo chcemy dotrzeć z naszym produktem. Mając sprecyzowaną grupę odbiorców, możemy dobrać najskuteczniejszą formę komunikacji naszego produktu z potencjalnymi konsumentami. Osoba lub cały zespół pracujący nad strategią analizuje także działanie konkurencji.

Strategia to fundament wszelkich kampanii reklamowych, jeśli zatem promujesz swoje produkty czy usługi w jakicholwiek medialnych kanałach, powinieneś ją posiadać.

Jakie są korzyści z posiadania strategii marketingowej firmy?

Co powinno znaleźć się w strategii marketingowej?

Strategie marketingowe nie zawsze wyglądają jednakowo, ale jest kilka punktów, które powinna zawierać każda. Najważniejszym jest oczywiście określenie naszego celu – może nim być podniesienie sprzedaży do konkretnych kwot, zyskanie rozpoznawalności czy w ogóle zaistnienie na rynku. Cel determinuje pozostałe punkty strategii marketingowej.

Kolejnym istotnym krokiem w strategii marketingowej jest określenie sposobu komunikacji produktu z klientem stworzony w oparciu o analizę rynku oraz konkurencji.

Strategia jest dokumentem, w którym powinna znaleźć się również dokładnie określona grupa docelowa oraz droga potencjalnego klienta prowadząca do zakupu naszego produktu. Istotnym elementem jest również stworzenie person, które pozwolą na poznanie klientów i ich problemów.

Strategia zawiera również plan marketingowy, czyli dokładne wytyczne, co i kiedy ma być zrobione.

Zobacz: Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

Jak stworzyć efektywną strategię marketingową?

Żeby sprzedać produkt lub usługę musisz znać grupę docelową, wiedzieć, jakie problemy mają Twoi klienci oraz potrafić je rozwiązać. Świadomość mocnych i słabych stron własnego biznesu pozwoli Ci na maksymalne wykorzystanie jego potencjału i uchronienie się przed zagrożeniami. Dopiero wówczas, gdy posiądziesz tę wiedzę, będziesz w stanie znaleźć drogę, która pozwoli na wyróżnienie Twojego produktu od produktów konkurencji.

Dowiedz się więcej na zaplanowanymarketing.pl

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Jakie są najczęściej popełniane błędy w Google Ads?

    Jakie są najczęściej popełniane błędy w Google Ads?

    4 lipca 2018 by admin

    Już na początku tekstu można by wskazać podstawowy błąd popełniany przy działaniach AdWords, który polega na uruchomieniu...

    Roxart blog - Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google?

    Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google?

    2 marca 2022 by Marcin Depa

    W dzisiejszych czasach wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google jest niezwykle ważnym czynnikiem rozwoju każdej...

    Roxart blog - Najpopularniejsze zdjęcie i posty na Instagramie

    Najpopularniejsze zdjęcie i posty na Instagramie

    28 czerwca 2019 by Magdalena Miler

    W 2020 roku Instagram będzie obchodzić swoje 10 urodziny. Przez dekadę aplikacja zyskała ponad miliard użytkowników...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt