Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: admin

W Polsce mobilność na pierwszym miejscu, zobacz ile tracisz!

10 sierpnia 2017 by admin

W Polsce mobilność na pierwszym miejscu, zobacz ile tracisz!

Nie wiem jak Wy, ale ja, gdy słyszę, że jakaś agencja reklamowa chwali się tym, że robi strony internetowe, które są RWD (dopasowujące się do ekranów, na których są wyświetlane) zaczynam się głośno śmiać. Jak dla mnie Responsive Web Design (pełna nazwa z angielskiego) jest dziś całkowitym standardem i nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś pójdzie do profesjonalnej agencji reklamowej czy interaktywnej, zamówi stronę www i nie będzie ona responsywna.

Napewno wiecie, że Google nie lubi stron, które się nie skalują, a karą za to są gorsze pozycje w wyszukiwarce, a niektórzy nawet twierdzą, że może to spowodować całkowite wyrzucenie z mobilnego indeksu.
Ale o co tak naprawdę chodzi, dlaczego strony wykonane w technologii RWD stały się tak szybko standardem? Odpowiedź jest prosta – rośnie ruch z urządzeń mobilnych. Tak naprawdę stwierdzenie „rośnie” jest za mało dobitne, dlatego że po raz pierwszy w historii ruch w Internecie z urządzeń mobilnych był większy od ruchu z desktopu (komputerów stacjonarnych i laptopów)

W sumie na Nas Polakach nie powinno robić to wrażenia, ponieważ w „naszym” Internecie, aż 59,71% ruchu pochodzi ze smartfonów.

Co ciekawe w USA ruch mobilny w Internecie to jedyne 36,98%, więc jako Polacy możemy być dumni z siebie, że jesteśmy prekursorami nowych trendów.

Średnia światowa to 49,18% dla smartfonów i 45,94% dla desktopu, więc wszystko wskazuje na to, że ruch mobilny będzie się rozwijał.

Ale po co ja to piszę, a ty czytasz?
Co to oznacza dla zwykłego lub niezwykłego polskiego przedsiębiorcy?
Ano to, że jeśli Twoja strona się nie skaluje to dużo tracisz. Jest masę narzędzi do tego, aby sprawdzić czy Twoja strona jest ok, choćby to od Google:
https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl

Musisz jednak zdać sobie sprawę, że jeśli nawet to narzędzie poinformuje Cię, że Twoja strona jest responsywna, nie oznacza to, że nie tracisz pieniędzy!
Narzędzia tego pokroju sprawdzają ogół, a nie szczegół, więc w tym miejscu strona może świecić się na zielono, a klienci i tak nie będą się kontaktować.

Moim zdaniem jedyną słuszną metodą na sprawdzenie czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników korzystających ze smartfonów jest prześledzenie współczynnika odrzuceń w Google Analytics. To narzędzie daje nam możliwość sprawdzenia tego współczynnika w ogóle na stronie oraz z wyszczególnieniem na desktop oraz mobile. Jeśli Twój współczynnik odrzuceń jest wysoki (+50%) z ruchu mobilnego, to masz pewność, że coś jest nie tak z Twoją stroną na telefonach.

Jeśli nie wiesz co to jest Google Analytics lub nie wiesz jak to sprawdzić, a może chcesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń na urządzeniach mobilnych, a dzięki temu pozyskiwać klientów z internetu – skontaktuj się z nami!

Napisz maila: biuro@roxart.pl
Lub zadzwoń: 517 398 997
Pomożemy!

Autor: Krystian Ficek CEO Agencja Reklamowa ROXart
Informacje statystyczne pochodzą z StatCounter

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Rejection fee w przetargu – czyli dlaczego warto płacić cukierniom za kawałek tortu?

    Rejection fee w przetargu – czyli dlaczego warto płacić cukierniom za kawałek tortu?

    26 października 2020 by Natalia Rykała

    Czy rejection fee w ogóle istnieje? To pytanie zadaje sobie wiele agencji reklamowych w Polsce, które nauczone doświadczeniem...

    Roxart blog - Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google?

    Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google?

    2 marca 2022 by Marcin Depa

    W dzisiejszych czasach wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google jest niezwykle ważnym czynnikiem rozwoju każdej...

    Roxart blog - Ten pierwszy raz z Agencją Reklamową

    Ten pierwszy raz z Agencją Reklamową

    18 czerwca 2015 by admin

    Z reguły wszystkie pierwsze razy są stresujące, czy tak samo poczujemy się podczas pierwszej wizyty w Agencji Reklamowej?...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt