Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?
PWA, czyli Progressive Web App to technologia, która po raz pierwszy została przedstawiona w 2015 roku i w ciągu kolejnych pięciu lat zdobyła popularność wśród firm na całym świecie. Najkrócej rzecz ujmując, jest to działanie stron i sklepów internetowych w taki sposób, aby imitowały zachowanie oraz wygląd mobilnych aplikacji natywnych (czyli tworzonych od zera i instalowanych najczęściej przez Sklep Play lub App Store). O szczegółach technicznych PWA powstało już wiele tekstów, dlatego nie będziemy ich w tym miejscu powielać. Skupimy się na wartości, jaką PWA przynosi dla Twojej firmy i Twoich potencjalnych klientów.
Korzyści płynące z wdrożenia PWA
Zastosowanie technologii PWA jest stosunkowo łatwym i szybkim sposobem na efektywne zwiększenie liczby odwiedzin oraz współczynnika konwersji dla strony czy sklepu internetowego. Warto tutaj wspomnieć, że według statcounter.com już od 2017 roku procent odbiorców treści w internecie za pomocą urządzeń mobilnych przewyższył tych, którzy korzystają z urządzeń typu desktop. Jednym słowem – urządzenia mobilne są na topie i warto działać w tym kierunku, aby zwiększać dostępność, wygodę i szybkość działania stron oraz sklepów dla użytkowników smartfonów.
Najważniejsze korzyści, które przynosi technologia PWA to między innymi:
- dostępność – aplikacja PWA zadziała nawet w momencie, gdy użytkownik urządzenia chwilowo nie ma połączenia z internetem – zastosowanie tzw. Service Workers pozwala na wykorzystanie pamięci podręcznej urządzenia i zapisanie części aplikacji do korzystania w trybie offline
- łatwość i szybkość instalacji – instalacja aplikacji odbywa się przez dodanie jej skrótu na ekran domowy smartfona, najczęściej wystarczy zaakceptować tylko dymek, który zrobi wszystko za użytkownika
- responsywność – aplikacja PWA jest dobrze dopasowana do każdego urządzenia, na którym może być uruchomiona – od smartfonów po Smart TV
- łatwa aktualizacja – aplikacja wygląda jak natywna, jednak jest ona odpowiednio zmodyfikowaną stroną internetową, więc jej aktualizacja odbywa się od razu w momencie aktualizacji treści na stronie
- wpływ na SEO – Google dodatkowo promuje w wynikach wyszukiwania strony korzystające z technologii PWA
- kontakt z odbiorcami – możliwość wysyłania powiadomień Push np. o nowym wpisie na blogu lub nowej promocji dla użytkowników aplikacji, którzy zaakceptowali taką prośbę
- łatwość i szybkość wdrożenia – instalacja podstawowej funkcjonalności do istniejącej responsywnej strony internetowej lub sklepu jest prosta do zrobienia. W przypadku gotowych CMS często wystarczy zainstalować i skonfigurować wtyczkę, indywidualne rozwiązania zazwyczaj wymagają kilku godzin pracy programisty
Kto powinien skorzystać z PWA?
Odpowiedź jest krótka: każdy! Jeśli Twoja firma nie posiada dedykowanej aplikacji mobilnej i nie korzystasz jeszcze z Progresywnej Aplikacji Webowej, to znaczy, że tracisz wielu ze swoich potencjalnych klientów. Największą szansę na zwiększenie efektywności mają firmy prowadzące działalność e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada dobrze zaimplementowaną technologię PWA, jest w stanie osiągnąć nawet kilkukrotny wzrost konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania klienta – wdrożenie tego rozwiązania jest naprawdę proste i tanie. Klient, który będzie zadowolony z zakupu, chętnie „przypnie” aplikację sklepu do swojego pulpitu i będzie częściej do niej powracał.
Jednak PWA to nie tylko e-commerce. Warto, aby także firmy działające w inny sposób zainteresowały się tą technologią. Od prostych stron firmowych, przez blogi, aż po duże strony korporacyjne. Korzyści jest naprawdę wiele, a przy niewielkich kosztach wdrożenia wydają się idealną inwestycją w biznes.
Należy jednak pamiętać o odpowiednim zarządzaniu aplikacją PWA – prawidłowo zaplanowane i przemyślane wysyłanie powiadomień push użytkownikom może przynieść naprawdę wymierne korzyści.
Zaplanuj wdrożenie PWA już teraz
Każdy dzień, w którym nie korzystasz z nowych technologii i nie rozwijasz swojej firmy, działa na Twoją niekorzyść. W dzisiejszym świecie musisz szybko reagować na wiele czynników, które pojawiają się w przestrzeni biznesowej, aby nie zostać w tyle. Jeśli nie jesteś przekonany czy warto zainteresować się wdrożeniem technologii PWA na Twojej stronie internetowej lub sklepie – nie wahaj się poprosić nas o pomoc. Rozwiejemy resztki Twoich wątpliwości i pomożemy Ci w rozwoju Twojego biznesu.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)