ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Dominik Skarbek
6 lipca 2020 by Dominik Skarbek
Mamy 2020 rok. Jeśli prowadzisz biznes, masz stronę lub sklep internetowy i nie korzystasz, albo nawet nigdy nie słyszałeś o technologii PWA, to teraz jest idealny moment na to, aby nadrobić stracony czas i „straconych” klientów.
PWA, czyli Progressive Web App to technologia, która po raz pierwszy została przedstawiona w 2015 roku i w ciągu kolejnych pięciu lat zdobyła popularność wśród firm na całym świecie. Najkrócej rzecz ujmując, jest to działanie stron i sklepów internetowych w taki sposób, aby imitowały zachowanie oraz wygląd mobilnych aplikacji natywnych (czyli tworzonych od zera i instalowanych najczęściej przez Sklep Play lub App Store). O szczegółach technicznych PWA powstało już wiele tekstów, dlatego nie będziemy ich w tym miejscu powielać. Skupimy się na wartości, jaką PWA przynosi dla Twojej firmy i Twoich potencjalnych klientów.
Zastosowanie technologii PWA jest stosunkowo łatwym i szybkim sposobem na efektywne zwiększenie liczby odwiedzin oraz współczynnika konwersji dla strony czy sklepu internetowego. Warto tutaj wspomnieć, że według statcounter.com już od 2017 roku procent odbiorców treści w internecie za pomocą urządzeń mobilnych przewyższył tych, którzy korzystają z urządzeń typu desktop. Jednym słowem – urządzenia mobilne są na topie i warto działać w tym kierunku, aby zwiększać dostępność, wygodę i szybkość działania stron oraz sklepów dla użytkowników smartfonów.
Najważniejsze korzyści, które przynosi technologia PWA to między innymi:
Odpowiedź jest krótka: każdy! Jeśli Twoja firma nie posiada dedykowanej aplikacji mobilnej i nie korzystasz jeszcze z Progresywnej Aplikacji Webowej, to znaczy, że tracisz wielu ze swoich potencjalnych klientów. Największą szansę na zwiększenie efektywności mają firmy prowadzące działalność e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada dobrze zaimplementowaną technologię PWA, jest w stanie osiągnąć nawet kilkukrotny wzrost konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania klienta – wdrożenie tego rozwiązania jest naprawdę proste i tanie. Klient, który będzie zadowolony z zakupu, chętnie „przypnie” aplikację sklepu do swojego pulpitu i będzie częściej do niej powracał.
Jednak PWA to nie tylko e-commerce. Warto, aby także firmy działające w inny sposób zainteresowały się tą technologią. Od prostych stron firmowych, przez blogi, aż po duże strony korporacyjne. Korzyści jest naprawdę wiele, a przy niewielkich kosztach wdrożenia wydają się idealną inwestycją w biznes.
Należy jednak pamiętać o odpowiednim zarządzaniu aplikacją PWA – prawidłowo zaplanowane i przemyślane wysyłanie powiadomień push użytkownikom może przynieść naprawdę wymierne korzyści.
Każdy dzień, w którym nie korzystasz z nowych technologii i nie rozwijasz swojej firmy, działa na Twoją niekorzyść. W dzisiejszym świecie musisz szybko reagować na wiele czynników, które pojawiają się w przestrzeni biznesowej, aby nie zostać w tyle. Jeśli nie jesteś przekonany czy warto zainteresować się wdrożeniem technologii PWA na Twojej stronie internetowej lub sklepie – nie wahaj się poprosić nas o pomoc. Rozwiejemy resztki Twoich wątpliwości i pomożemy Ci w rozwoju Twojego biznesu.
Nowy
7 marca 2023 by Natalia Lelek
Podczas kiedy Ty zastanawiasz się, czy zatrudnić agencję marketingową, Twoi konkurenci zdobywają rynek. A przecież...
Nowy
15 lutego 2023 by Brygida Biega
Hej! Za nami już jedenaście odcinków Live Social Special. Jeśli jakimś cudem (jak to możliwe?) jesteś tutaj po raz...
Nowy
6 lutego 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Zaczynasz swoją przygodę z reklamą w mediach społecznościowych? Stoisz przed dylematem wyboru grupy docelowej lub miejsca...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt