Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Dominik Skarbek

Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

6 lipca 2020 by Dominik Skarbek

Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

Mamy 2020 rok. Jeśli prowadzisz biznes, masz stronę lub sklep internetowy i nie korzystasz, albo nawet nigdy nie słyszałeś o technologii PWA, to teraz jest idealny moment na to, aby nadrobić stracony czas i „straconych” klientów.

PWA, czyli Progressive Web App to technologia, która po raz pierwszy została przedstawiona w 2015 roku i w ciągu kolejnych pięciu lat zdobyła popularność wśród firm na całym świecie. Najkrócej rzecz ujmując, jest to działanie stron i sklepów internetowych w taki sposób, aby imitowały zachowanie oraz wygląd mobilnych aplikacji natywnych (czyli tworzonych od zera i instalowanych najczęściej przez Sklep Play lub App Store). O szczegółach technicznych PWA powstało już wiele tekstów, dlatego nie będziemy ich w tym miejscu powielać. Skupimy się na wartości, jaką PWA przynosi dla Twojej firmy i Twoich potencjalnych klientów.

Korzyści płynące z wdrożenia PWA

Zastosowanie technologii PWA jest stosunkowo łatwym i szybkim sposobem na efektywne zwiększenie liczby odwiedzin oraz współczynnika konwersji dla strony czy sklepu internetowego. Warto tutaj wspomnieć, że według statcounter.com już od 2017 roku procent odbiorców treści w internecie za pomocą urządzeń mobilnych przewyższył tych, którzy korzystają z urządzeń typu desktop. Jednym słowem – urządzenia mobilne są na topie i warto działać w tym kierunku, aby zwiększać dostępność, wygodę i szybkość działania stron oraz sklepów dla użytkowników smartfonów.

Najważniejsze korzyści, które przynosi technologia PWA to między innymi:

  • dostępność – aplikacja PWA zadziała nawet w momencie, gdy użytkownik urządzenia chwilowo nie ma połączenia z internetem – zastosowanie tzw. Service Workers pozwala na wykorzystanie pamięci podręcznej urządzenia i zapisanie części aplikacji do korzystania w trybie offline
  • łatwość i szybkość instalacji – instalacja aplikacji odbywa się przez dodanie jej skrótu na ekran domowy smartfona, najczęściej wystarczy zaakceptować tylko dymek, który zrobi wszystko za użytkownika
  • responsywność – aplikacja PWA jest dobrze dopasowana do każdego urządzenia, na którym może być uruchomiona – od smartfonów po Smart TV
  • łatwa aktualizacja – aplikacja wygląda jak natywna, jednak jest ona odpowiednio zmodyfikowaną stroną internetową, więc jej aktualizacja odbywa się od razu w momencie aktualizacji treści na stronie
  • wpływ na SEO – Google dodatkowo promuje w wynikach wyszukiwania strony korzystające z technologii PWA
  • kontakt z odbiorcami – możliwość wysyłania powiadomień Push np. o nowym wpisie na blogu lub nowej promocji dla użytkowników aplikacji, którzy zaakceptowali taką prośbę
  • łatwość i szybkość wdrożenia – instalacja podstawowej funkcjonalności do istniejącej responsywnej strony internetowej lub sklepu jest prosta do zrobienia. W przypadku gotowych CMS często wystarczy zainstalować i skonfigurować wtyczkę, indywidualne rozwiązania zazwyczaj wymagają kilku godzin pracy programisty

Kto powinien skorzystać z PWA?

Odpowiedź jest krótka: każdy! Jeśli Twoja firma nie posiada dedykowanej aplikacji mobilnej i nie korzystasz jeszcze z Progresywnej Aplikacji Webowej, to znaczy, że tracisz wielu ze swoich potencjalnych klientów. Największą szansę na zwiększenie efektywności mają firmy prowadzące działalność e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada dobrze zaimplementowaną technologię PWA, jest w stanie osiągnąć nawet kilkukrotny wzrost konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania klienta – wdrożenie tego rozwiązania jest naprawdę proste i tanie. Klient, który będzie zadowolony z zakupu, chętnie „przypnie” aplikację sklepu do swojego pulpitu i będzie częściej do niej powracał.

Jednak PWA to nie tylko e-commerce. Warto, aby także firmy działające w inny sposób zainteresowały się tą technologią. Od prostych stron firmowych, przez blogi, aż po duże strony korporacyjne. Korzyści jest naprawdę wiele, a przy niewielkich kosztach wdrożenia wydają się idealną inwestycją w biznes.

Należy jednak pamiętać o odpowiednim zarządzaniu aplikacją PWA – prawidłowo zaplanowane i przemyślane wysyłanie powiadomień push użytkownikom może przynieść naprawdę wymierne korzyści.

Zaplanuj wdrożenie PWA już teraz

Każdy dzień, w którym nie korzystasz z nowych technologii i nie rozwijasz swojej firmy, działa na Twoją niekorzyść. W dzisiejszym świecie musisz szybko reagować na wiele czynników, które pojawiają się w przestrzeni biznesowej, aby nie zostać w tyle. Jeśli nie jesteś przekonany czy warto zainteresować się wdrożeniem technologii PWA na Twojej stronie internetowej lub sklepie – nie wahaj się poprosić nas o pomoc. Rozwiejemy resztki Twoich wątpliwości i pomożemy Ci w rozwoju Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Dumny sponsor wystawy „Z perspektywy czasu”.

    Dumny sponsor wystawy „Z perspektywy czasu”.

    25 września 2014 by admin

    Jako Agencja Reklamowa ROXart mamy przyjemność bycia sponsorem wystawy "Z perspektywy czasu" prezentowanej obecnie w Muzeum...

    Roxart blog - Nowoczesna sprzedaż – 3 triki, jak ją wdrożyć w swojej firmie. (B2B)

    Nowoczesna sprzedaż – 3 triki, jak ją wdrożyć w swojej firmie. (B2B)

    14 grudnia 2018 by Krystian Ficek

    Każdy z Nas wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, czym jest sprzedaż, ponieważ to dzięki niej firmy mają rację bytu...

    Roxart blog - Responsywność stron internetowych – co to jest i dlaczego warto?

    Nowy

    Responsywność stron internetowych – co to jest i dlaczego warto?

    8 kwietnia 2022 by Katarzyna Swaczek

    Tworząc stronę internetową lub planując jej zaprojektowanie, przewija się pytanie o jej responsywność. Czy to ważny...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt