Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Dominik Skarbek

strony internetowe | 

Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

6 lipca 2020 by Dominik Skarbek

Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

Mamy 2020 rok. Jeśli prowadzisz biznes, masz stronę lub sklep internetowy i nie korzystasz, albo nawet nigdy nie słyszałeś o technologii PWA, to teraz jest idealny moment na to, aby nadrobić stracony czas i „straconych” klientów.

PWA, czyli Progressive Web App to technologia, która po raz pierwszy została przedstawiona w 2015 roku i w ciągu kolejnych pięciu lat zdobyła popularność wśród firm na całym świecie. Najkrócej rzecz ujmując, jest to działanie stron i sklepów internetowych w taki sposób, aby imitowały zachowanie oraz wygląd mobilnych aplikacji natywnych (czyli tworzonych od zera i instalowanych najczęściej przez Sklep Play lub App Store). O szczegółach technicznych PWA powstało już wiele tekstów, dlatego nie będziemy ich w tym miejscu powielać. Skupimy się na wartości, jaką PWA przynosi dla Twojej firmy i Twoich potencjalnych klientów.

Korzyści płynące z wdrożenia PWA

Zastosowanie technologii PWA jest stosunkowo łatwym i szybkim sposobem na efektywne zwiększenie liczby odwiedzin oraz współczynnika konwersji dla strony czy sklepu internetowego. Warto tutaj wspomnieć, że według statcounter.com już od 2017 roku procent odbiorców treści w internecie za pomocą urządzeń mobilnych przewyższył tych, którzy korzystają z urządzeń typu desktop. Jednym słowem – urządzenia mobilne są na topie i warto działać w tym kierunku, aby zwiększać dostępność, wygodę i szybkość działania stron oraz sklepów dla użytkowników smartfonów.

Najważniejsze korzyści, które przynosi technologia PWA to między innymi:

  • dostępność – aplikacja PWA zadziała nawet w momencie, gdy użytkownik urządzenia chwilowo nie ma połączenia z internetem – zastosowanie tzw. Service Workers pozwala na wykorzystanie pamięci podręcznej urządzenia i zapisanie części aplikacji do korzystania w trybie offline
  • łatwość i szybkość instalacji – instalacja aplikacji odbywa się przez dodanie jej skrótu na ekran domowy smartfona, najczęściej wystarczy zaakceptować tylko dymek, który zrobi wszystko za użytkownika
  • responsywność – aplikacja PWA jest dobrze dopasowana do każdego urządzenia, na którym może być uruchomiona – od smartfonów po Smart TV
  • łatwa aktualizacja – aplikacja wygląda jak natywna, jednak jest ona odpowiednio zmodyfikowaną stroną internetową, więc jej aktualizacja odbywa się od razu w momencie aktualizacji treści na stronie
  • wpływ na SEO – Google dodatkowo promuje w wynikach wyszukiwania strony korzystające z technologii PWA
  • kontakt z odbiorcami – możliwość wysyłania powiadomień Push np. o nowym wpisie na blogu lub nowej promocji dla użytkowników aplikacji, którzy zaakceptowali taką prośbę
  • łatwość i szybkość wdrożenia – instalacja podstawowej funkcjonalności do istniejącej responsywnej strony internetowej lub sklepu jest prosta do zrobienia. W przypadku gotowych CMS często wystarczy zainstalować i skonfigurować wtyczkę, indywidualne rozwiązania zazwyczaj wymagają kilku godzin pracy programisty

Kto powinien skorzystać z PWA?

Odpowiedź jest krótka: każdy! Jeśli Twoja firma nie posiada dedykowanej aplikacji mobilnej i nie korzystasz jeszcze z Progresywnej Aplikacji Webowej, to znaczy, że tracisz wielu ze swoich potencjalnych klientów. Największą szansę na zwiększenie efektywności mają firmy prowadzące działalność e-commerce. Jeśli sklep internetowy posiada dobrze zaimplementowaną technologię PWA, jest w stanie osiągnąć nawet kilkukrotny wzrost konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania klienta – wdrożenie tego rozwiązania jest naprawdę proste i tanie. Klient, który będzie zadowolony z zakupu, chętnie „przypnie” aplikację sklepu do swojego pulpitu i będzie częściej do niej powracał.

Jednak PWA to nie tylko e-commerce. Warto, aby także firmy działające w inny sposób zainteresowały się tą technologią. Od prostych stron firmowych, przez blogi, aż po duże strony korporacyjne. Korzyści jest naprawdę wiele, a przy niewielkich kosztach wdrożenia wydają się idealną inwestycją w biznes.

Należy jednak pamiętać o odpowiednim zarządzaniu aplikacją PWA – prawidłowo zaplanowane i przemyślane wysyłanie powiadomień push użytkownikom może przynieść naprawdę wymierne korzyści.

Zaplanuj wdrożenie PWA już teraz

Każdy dzień, w którym nie korzystasz z nowych technologii i nie rozwijasz swojej firmy, działa na Twoją niekorzyść. W dzisiejszym świecie musisz szybko reagować na wiele czynników, które pojawiają się w przestrzeni biznesowej, aby nie zostać w tyle. Jeśli nie jesteś przekonany czy warto zainteresować się wdrożeniem technologii PWA na Twojej stronie internetowej lub sklepie – nie wahaj się poprosić nas o pomoc. Rozwiejemy resztki Twoich wątpliwości i pomożemy Ci w rozwoju Twojego biznesu.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Twoi nowi klienci są w…

sprzedaż | marketing | 

Twoi nowi klienci są w…

29 czerwca 2017 by admin

Każda firma walczy o nowych klientów, ponieważ zdają sobie sprawę, że to Oni utrzymują firmę. Jako przedsiębiorcy...

Roxart blog - Przedstaw swoje usługi na Facebooku

social media | 

Przedstaw swoje usługi na Facebooku

22 listopada 2016 by admin

Facebook posiada szereg funkcjonalności, które można wykorzystać do prowadzenia fanpage'a, aby stał się efektywniejszy....

Roxart blog - Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

strony internetowe | 

Technologia PWA – czym jest i czy warto z niej korzystać?

6 lipca 2020 by Dominik Skarbek

Mamy 2020 rok. Jeśli prowadzisz biznes, masz stronę lub sklep internetowy i nie korzystasz, albo nawet nigdy nie słyszałeś...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!