Trendy w marketingu internetowym na rok 2021

Uruchamianie sprzedaży online
Popularne hasła Zostań w domu i Kupuj online przez ostatnie 12 miesięcy w znacznym stopniu zmieniły swoją rolę. Przestały być tylko sloganem wykorzystywanym w kampaniach reklamowych. Stały się odzwierciedleniem zachowań konsumentów, którzy przenieśli swoje zakupy do sieci ze względu na własne bezpieczeństwo oraz ograniczenia w działaniu sklepów stacjonarnych. W związku z tym wiele firm niemal natychmiast postanowiło podążyć za klientami i przenieść swój biznes do Internetu. Co istotne – wiele z nich przekonało się, że jest to skuteczny kanał sprzedaży. W 2021 roku również możemy spodziewać się utrzymania tego trendu. Tym razem jednak przedsiębiorcy mogą ten proces odpowiednio zaplanować.
Dbałość o jakość treści w sklepie internetowym
Wartościowe treści dopasowane do konkretnych grup odbiorców to trend marketingowy, który od kilku lat powoli zyskuje coraz większą uwagę przedsiębiorców, a zmiany na rynku e-commerce w roku 2021 mogą go jedynie przyspieszyć. Większa liczba zakupów dokonywanych online spowodowała konieczność zmian w dotychczasowych i nowych sklepach internetowych. Większego znaczenia nabrał content marketing i treści, które docierają do potencjalnych klientów. Unikalność, użyteczność, język korzyści – treści umieszczane w sklepie internetowym stały się odpowiednikiem tradycyjnego sprzedawcy. Poruszając się po e-sklepie klient oczekuje wyczerpujących informacji na temat poszukiwanego produktu oraz zachęty do tego, by kupić go właśnie w tym miejscu.
Coraz większy rozwój social commerce
Wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktu z potencjalnymi klientami oraz prowadzenia działań reklamowych to nic nowego. Obecnie można jednak zauważyć coraz silniejszy trend w marketingu związany z handlem bezpośrednio na platformach społecznościowych. Przykładem jest możliwość dokonywania zakupów podczas prowadzenia transmisji na żywo (in-stream). Facebook planuje również dalszy rozwój social commerce, chcąc umożliwić użytkownikom zakupy bezpośrednio w aplikacji. Już teraz testuje nową platformę Facebook Shops, dzięki której małe i duże firmy mogą za darmo otworzyć swój sklep internetowy na Facebooku i Instagramie. Obecnie do sprzedaży internetowej można również wykorzystywać dostępną sekcję Marketplace.
Wsparcie społeczności i budowanie zaufanej marki
W 2020 roku jeszcze większego znaczenia nabrały relacje ze społecznością oraz jej wspieranie przez zaangażowane marki. Niepewność wywołała w nas potrzebę wzajemnej pomocy i budowania wspólnoty, co w związku z obostrzeniami widoczne było głównie w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Dużą rolę zaczęły odgrywać obecne w sieci marki odpowiedzialne społecznie. Internauci doceniali i w kolejnych latach nadal będą doceniać firmy, które skupiają się nie tylko na sprzedaży produktów, ale działaniach CSR.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)