ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Natalia Rykała
4 stycznia 2021 by Natalia Rykała
Zmienny i trudny rok 2020 nareszcie się skończył. Czego możemy spodziewać się w roku 2021? Czy warto cokolwiek prognozować w dobie pandemii? Duże zmiany nastąpiły już kilka miesięcy temu. To dobry moment, by się im przyjrzeć. Warto zwrócić uwagę na trendy w marketingu, które nabrały większego znaczenia w tych niepewnych czasach oraz tym razem – odpowiednio się do nich przygotować.
Popularne hasła Zostań w domu i Kupuj online przez ostatnie 12 miesięcy w znacznym stopniu zmieniły swoją rolę. Przestały być tylko sloganem wykorzystywanym w kampaniach reklamowych. Stały się odzwierciedleniem zachowań konsumentów, którzy przenieśli swoje zakupy do sieci ze względu na własne bezpieczeństwo oraz ograniczenia w działaniu sklepów stacjonarnych. W związku z tym wiele firm niemal natychmiast postanowiło podążyć za klientami i przenieść swój biznes do Internetu. Co istotne – wiele z nich przekonało się, że jest to skuteczny kanał sprzedaży. W 2021 roku również możemy spodziewać się utrzymania tego trendu. Tym razem jednak przedsiębiorcy mogą ten proces odpowiednio zaplanować.
Wartościowe treści dopasowane do konkretnych grup odbiorców to trend marketingowy, który od kilku lat powoli zyskuje coraz większą uwagę przedsiębiorców, a zmiany na rynku e-commerce w roku 2021 mogą go jedynie przyspieszyć. Większa liczba zakupów dokonywanych online spowodowała konieczność zmian w dotychczasowych i nowych sklepach internetowych. Większego znaczenia nabrał content marketing i treści, które docierają do potencjalnych klientów. Unikalność, użyteczność, język korzyści – treści umieszczane w sklepie internetowym stały się odpowiednikiem tradycyjnego sprzedawcy. Poruszając się po e-sklepie klient oczekuje wyczerpujących informacji na temat poszukiwanego produktu oraz zachęty do tego, by kupić go właśnie w tym miejscu.
Wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktu z potencjalnymi klientami oraz prowadzenia działań reklamowych to nic nowego. Obecnie można jednak zauważyć coraz silniejszy trend w marketingu związany z handlem bezpośrednio na platformach społecznościowych. Przykładem jest możliwość dokonywania zakupów podczas prowadzenia transmisji na żywo (in-stream). Facebook planuje również dalszy rozwój social commerce, chcąc umożliwić użytkownikom zakupy bezpośrednio w aplikacji. Już teraz testuje nową platformę Facebook Shops, dzięki której małe i duże firmy mogą za darmo otworzyć swój sklep internetowy na Facebooku i Instagramie. Obecnie do sprzedaży internetowej można również wykorzystywać dostępną sekcję Marketplace.
W 2020 roku jeszcze większego znaczenia nabrały relacje ze społecznością oraz jej wspieranie przez zaangażowane marki. Niepewność wywołała w nas potrzebę wzajemnej pomocy i budowania wspólnoty, co w związku z obostrzeniami widoczne było głównie w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Dużą rolę zaczęły odgrywać obecne w sieci marki odpowiedzialne społecznie. Internauci doceniali i w kolejnych latach nadal będą doceniać firmy, które skupiają się nie tylko na sprzedaży produktów, ale działaniach CSR.
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt