Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Natalia Rykała

Trendy w marketingu internetowym na rok 2021

4 stycznia 2021 by Natalia Rykała

Trendy w marketingu internetowym na rok 2021

Zmienny i trudny rok 2020 nareszcie się skończył. Czego możemy spodziewać się w roku 2021? Czy warto cokolwiek prognozować w dobie pandemii? Duże zmiany nastąpiły już kilka miesięcy temu. To dobry moment, by się im przyjrzeć. Warto zwrócić uwagę na trendy w marketingu, które nabrały większego znaczenia w tych niepewnych czasach oraz tym razem – odpowiednio się do nich przygotować.

Uruchamianie sprzedaży online

Popularne hasła Zostań w domu i Kupuj online przez ostatnie 12 miesięcy w znacznym stopniu zmieniły swoją rolę. Przestały być tylko sloganem wykorzystywanym w kampaniach reklamowych. Stały się odzwierciedleniem zachowań konsumentów, którzy przenieśli swoje zakupy do sieci ze względu na własne bezpieczeństwo oraz ograniczenia w działaniu sklepów stacjonarnych. W związku z tym wiele firm niemal natychmiast postanowiło podążyć za klientami i przenieść swój biznes do Internetu. Co istotne – wiele z nich przekonało się, że jest to skuteczny kanał sprzedaży. W 2021 roku również możemy spodziewać się utrzymania tego trendu. Tym razem jednak przedsiębiorcy mogą ten proces odpowiednio zaplanować.

raport

Dbałość o jakość treści w sklepie internetowym

Wartościowe treści dopasowane do konkretnych grup odbiorców to trend marketingowy, który od kilku lat powoli zyskuje coraz większą uwagę przedsiębiorców, a zmiany na rynku e-commerce w roku 2021 mogą go jedynie przyspieszyć. Większa liczba zakupów dokonywanych online spowodowała konieczność zmian w dotychczasowych i nowych sklepach internetowych. Większego znaczenia nabrał content marketing i treści, które docierają do potencjalnych klientów. Unikalność, użyteczność, język korzyści – treści umieszczane w sklepie internetowym stały się odpowiednikiem tradycyjnego sprzedawcy. Poruszając się po e-sklepie klient oczekuje wyczerpujących informacji na temat poszukiwanego produktu oraz zachęty do tego, by kupić go właśnie w tym miejscu.

social media

Coraz większy rozwój social commerce

Wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktu z potencjalnymi klientami oraz prowadzenia działań reklamowych to nic nowego. Obecnie można jednak zauważyć coraz silniejszy trend w marketingu związany z handlem bezpośrednio na platformach społecznościowych. Przykładem jest możliwość dokonywania zakupów podczas prowadzenia transmisji na żywo (in-stream). Facebook planuje również dalszy rozwój social commerce, chcąc umożliwić użytkownikom zakupy bezpośrednio w aplikacji. Już teraz testuje nową platformę Facebook Shops, dzięki której małe i duże firmy mogą za darmo otworzyć swój sklep internetowy na Facebooku i Instagramie. Obecnie do sprzedaży internetowej można również wykorzystywać dostępną sekcję Marketplace.

Wsparcie społeczności i budowanie zaufanej marki

W 2020 roku jeszcze większego znaczenia nabrały relacje ze społecznością oraz jej wspieranie przez zaangażowane marki. Niepewność wywołała w nas potrzebę wzajemnej pomocy i budowania wspólnoty, co w związku z obostrzeniami widoczne było głównie w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Dużą rolę zaczęły odgrywać obecne w sieci marki odpowiedzialne społecznie. Internauci doceniali i w kolejnych latach nadal będą doceniać firmy, które skupiają się nie tylko na sprzedaży produktów, ale działaniach CSR.

Skontaktuj się z nami:
Jakub
Account Manager+48 504 526 425

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - #TB – Wspominamy Mistrzostwa Polski w skokach do wody

    #TB – Wspominamy Mistrzostwa Polski w skokach do wody

    29 marca 2019 by Magdalena Miler

    W marketingu czujemy się jak ryba w wodzie i wiemy, że na własny rozwój składa się także wsparcie innych, dlatego...

    Roxart blog - Jak dodawać produkty do sklepu online?

    Jak dodawać produkty do sklepu online?

    23 lipca 2021 by Krystian Ficek

    Na podstawie poprzednich wpisów z serii e-commerce, przygotowaliśmy już firmę do sprzedaży online oraz wybraliśmy rozwiązanie...

    Roxart blog - Zobacz jak było na konferencji eBRF 4 – JAK SKUTECZNIE ROBIĆ INFLUENCER MARKETING

    Nowy

    Zobacz jak było na konferencji eBRF 4 – JAK SKUTECZNIE ROBIĆ INFLUENCER MARKETING

    4 listopada 2021 by Jakub Bedronek

    Czwarta już odsłona konferencji eBRF za nami. Podobnie jak na poprzednich edycjach, tematem przewodnim Business Rocket...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt