Używasz AI w swoim biznesie? Te błędy wyprowadzą Cię na manowce

3 min. czytania
Angelika Święs
Używasz AI w swoim biznesie? Te błędy wyprowadzą Cię na manowce

Sztuczna inteligencja zmieniła zasady gry w wielu branżach – wiesz, jak z niej korzystać, aby nie wywróciła Twojego biznesu do góry nogami? Nie pozwól, żeby błędne użycie AI kosztowało Cię reputację i problemy prawne.

Kreujesz zielony wizerunek? – AI Twoją piętą achillesową

W obliczu globalnych wyzwań ekologicznych coraz więcej firm deklaruje swoje zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych, w tym wód – jesteś jedną z nich?
Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji stwarzają nowy wymiar wyzwań dla firm starających się utrzymać swój ekologiczny wizerunek. Choć na pierwszy rzut oka technologie wydają się nie mieć wpływu na środowisko naturalne, to w rzeczywistości pochłaniają potężne ilości wody na chłodzenie serwerów.

  • Raport z kwietnia 2023 roku wskazuje, że samo uczenie Chatu GPT-3 pochłonęło aż 700 000 litrów.
  • Pod koniec 2023 roku Chat GPT miał aż 100 mln aktywnych użytkowników.
  • Specjaliści ujawniają, że narzędzia oparte na algorytmach sztucznej inteligencji potrzebują ok. pół litra wody na każde bardziej złożone zapytanie użytkownika.

Świadomość użytkowników na temat ekologicznych konsekwencji użytkowania tych narzędzi jest niska – jeśli wzrośnie, może to oznaczać ogromne kłopoty wizerunkowe dla firm deklarujących ekologiczne wartości. Musisz być świadomy, że stosowanie narzędzi opartych o technologię AI może stać się Twoją piętą achillesową.

Detektywi z LinkedIn poddadzą Cię weryfikacji

Coraz częściej użytkownicy platformy LinkedIn zwracają uwagę na komentarze, które są wygenerowane przez modele językowe oparte na sztucznej inteligencji. Takie treści można rozpoznać po nadmiernym użyciu niestandardowych emotikon, braku refleksyjności i długości komentarza. Popularne modele językowe bardzo często generują treści z wielkimi literami w środku zdania – na to też zwróć uwagę!

Sprawdziliśmy jak ChatGPT-4 poradził sobie z wygenerowaniem komentarza. Oto rezultaty. 👇

Screen z GPT

W erze marketingu 5.0, w którym szczególny nacisk kładziony jest na personalizację komunikatów – automatycznie wygenerowane komentarze mogą Ci tylko zaszkodzić. Chyba nie chcesz zburzyć swojego wiarygodnego wizerunku profesjonalisty? Postaw na autentyczność swoich komunikatów. Społeczność LinkedIn ceni sobie oryginalne, szczere treści, które odzwierciedlają Twoją perspektywę poruszanego tematu.

Alert dla pracowników korzystających ze sztucznej inteligencji!

Sztuczna inteligencja stała się nierozłącznym elementem wspierającym wiele branż. Coraz więcej pracowników korzysta z tych technologii w pracy. Czy Twój zespół przeszedł szkolenie dotyczące AI i zna konsekwencje płynące z jego nieodpowiedzialnego wykorzystania?

Jednym z głównych zagrożeń jest potencjalny wyciek danych firmowych. Modele językowe wspierane sztuczną inteligencją takie jak: ChatGPT, Bard, Bing, Gemini i inne podobne systemy AI, uczą się na podstawie dostarczonych informacji. Pracownicy mogą nieświadomie wprowadzać poufne dane firmy do systemu, które mogą zostać wykorzystane przez systemy sztucznej inteligencji w sposób, który narazi na szwank bezpieczeństwo Twojej firmy.

A co z prawami autorskimi? Treści generowane przez AI, takie jak raporty, artykuły, grafiki mogą nieumyślnie naśladować istniejące materiały chronione prawem autorskim, co stwarza ryzyko prawne dla firmy. Pracownicy muszą być świadomi, że wytworzone przez AI treści mogą nie być całkowicie oryginalne i wymagają dodatkowej weryfikacji.

Klucz do bezpiecznego biznesu

W świetle możliwości i czyhających zagrożeń stworzonych przez systemy AI, istotne jest, aby każda firma rozpoczynała swoje działania od zrozumienia i stosowania uczciwych i bezpiecznych praktyk. Zacznij swoją podróż od AI Act — fundamentu odpowiedzialnego korzystania z AI, oferującego ramy prawne i etyczne, które pomogą Ci w uniknięciu pułapek związanych z niewłaściwym wykorzystaniem tych technologii.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Angelika Święs

Ojej, wydaje mi się, że autor poniższych tekstów zapomniał ustawić opisu. Nie przejmuj się tym i czytaj wpisy!