ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Jakub Bedronek
6 października 2021 by Jakub Bedronek
Selio.eu to sklep internetowy odpowiedzialny za dystrybucję marek premium takich jak NOBLEDOG, NOBLECAT i NOBLEHOME. Grupą docelową marek są właściciele psów i kotów. Branża ta jest bardzo konkurencyjna, a produkty często są kopiowane. Konkurencja traci tym samym na jakości, jednak nadrabia pod względem ceny. Kluczowymi produktami są drewniane bufety dla zwierząt, czy też maty węchowe.
Działania przeprowadzone przez nasz zespół, były pierwszymi staraniami związanymi z Influencer Marketingiem, jakie zostały kiedykolwiek podjęte w firmie SELIO.EU. W zakresie działań zrealizowaliśmy:
ROXart – agencja reklamowa Kraków
Czym jest Theme Page? Jest to strona poświęcona jednemu głównemu tematowi przewodniemu (np. domowym zwierzętom). Jej zadaniem jest organiczne zebranie ruchu oraz budowanie wewnętrznej społeczności. Strona tego typu, rośnie z założenia szybciej niż strona firmowa i to bez nakładu finansowego poświęconego np. na reklamy. Wykorzystaliśmy tę cechę algorytmów instagrama do lokowania na niej naszych produktów.
Kim jest ambasador i czym różni się taka współpraca od zwyczajnej kolaboracji z Influencerem? Ambasador to osoba, która zostaje z marką na stałe. Pomaga w dostarczaniu treści promującej produkt w sposób regularny. Buduje pozytywne skojarzenia związane z marką oraz co najważniejsze, użycza swojego wizerunku do reklam i materiałów promocyjnych. Reklamy z wykorzystaniem wizerunku Influencerów bardziej przykuwa uwagę potencjalnych klientów. Dodatkowo, powołać się można na opinie takiego ambasadora (Social Proof).
Efekt jaki został osiągnięty, był jedynie rezultatem dobrze przemyślanych działań oraz znajomości rynku. Nie wydaliśmy na płatną promocję oraz honoraria Influencerów ani złotówki. Współpracę nawiązaliśmy na zasadzie barteru. W zamian za produkt, influencerzy dołączyli się do kampanii napędzając sprzedaż.
Dzięki kampanii Influencer Marketingu, zwiększyła się ilość wejść na stronę internetową. Następnie, specjalnie przygotowana kampania remarketingu domykała sprzedaż z “ocieplonym” już (przez influencera), potencjalnym klientem.
Dzięki współpracy z influencerami, zyskaliśmy jeszcze jedną istotną broń. Jest nim społeczny dowód słuszności (ang. Social Proof). Influencerzy przecież nie chcieliby zostać twarzą produktów, które są wadliwe lub nie warte swojej ceny. Zwłaszcza Ci z odpowiednią renomą. Dlatego też, najpierw produkt wysyłaliśmy na testy. Następnie rozpoczynaliśmy działania promocyjne szerząc przekaz mówiący o tym, że dany lider opinii najpierw dokonał testów produktu, a dopiero po tym zaczął go promować, ponieważ uznał produkt za wartościowy. Taka narracja sprawiła, że proces decyzyjny u klientów znacznie się skrócił – nie musieli racjonalizować zakupu na własną rękę (przez chociażby szukanie opinii w internecie, czy sprawdzanie cen konkurencji).
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt