Jak współpracować z influencerami nie za miliony?

3 min. czytania
Jakub Bedronek
Jak współpracować z influencerami nie za miliony?

Selio.eu to sklep internetowy odpowiedzialny za dystrybucję marek premium takich jak NOBLEDOG, NOBLECAT i NOBLEHOME. Grupą docelową marek są właściciele psów i kotów. Branża ta jest bardzo konkurencyjna, a produkty często są kopiowane. Konkurencja traci tym samym na jakości, jednak nadrabia pod względem ceny. Kluczowymi produktami są drewniane bufety dla zwierząt, czy też maty węchowe.

Cele kampanii Influencer Marketingu.

Działania przeprowadzone przez nasz zespół, były pierwszymi staraniami związanymi z Influencer Marketingiem, jakie zostały kiedykolwiek podjęte w firmie SELIO.EU. W zakresie działań zrealizowaliśmy:

  • Opracowanie strategii influencer marketingu.
  • Zrealizowanie kampanii micro-Influencer Marketingu.
  • Przekierowanie ruchu z kont Influencerów na konta marki – rozpoczęcie budowania indywidualnych relacji z fanami już na swoich profilach.
  • Zbudowanie sieci Ambasadorów marek NOBLEDOG oraz NOBLECAT.
  • Zwiększenie ilości przeklików na stronę z Instagrama oraz zwiększenie sprzedaży.
  • Stworzenie Theme-Page (strony tematycznej o psach i kotach).

Wyzwania, jakie postawiła przed nami branża.

  • Duża konkurencja, z gorszymi jakościowo, ale tańszymi produktami.
  • Rynek eksploatowany intensywnie przez konkurencję, pod kątem wykorzystania influencerów.
  • Szeroki przekrój poziomu profesjonalizmu influencerów (od bardzo dobrze zorganizowanych do tych z ciężkim kontaktem).
  • Utrzymanie statusu marki premium.
  • Zdjęcia dostarczane przez influencerów, nie mogą odbiegać jakością od tych z profesjonalnych sesji zdjęciowych, aby nie zaniżyły prestiżu marki.

Rezultaty

  • Aktywność na profilach wzrosła z 3% komentujących, względem polubień do ponad 40% (przykładowo 146 polubień i 66 komentarzy, zamiast 6 komentarzy).

Wzrost aktywności na Instagramie

ROXart – agencja reklamowa Kraków

  • Wzrost ze 100 do 700 obserwujących na Instagramie w miesiąc.
  • Stworzenie profilu typu Theme Page – naszej niezależnej ścieżki promocji produktów (strona tematyczna). Ponad pół tysiąca obserwujących w pierwszy miesiąc.

Własna strona o tematyce zwierząt domowych

Czym jest Theme Page? Jest to strona poświęcona jednemu głównemu tematowi przewodniemu (np. domowym zwierzętom). Jej zadaniem jest organiczne zebranie ruchu oraz budowanie wewnętrznej społeczności. Strona tego typu, rośnie z założenia szybciej niż strona firmowa i to bez nakładu finansowego poświęconego np. na reklamy. Wykorzystaliśmy tę cechę algorytmów instagrama do lokowania na niej naszych produktów.

  • Zorganizowanie rozbudowanej kampani micro-influencerów (zaangażowanych było ponad 20 kont).
  • Przeprowadzenie serii konkursów z influencerami (do 60 tysięcy obserwujących na profilu).

Konkurs Instagram

  • Pozyskanie profesjonalnych zdjęć produktowych od influencerów.

Sesja zdjęciowa

  • Seria publikacji product placementów na kontach influencerów.

Ilość polubień na profilach micro-influencerów

  • Zbudowanie zespołu Ambasadorów (długotrwałe współpracę).

Konkursy na profilach z ponad 60-tysiącami obserwujących

Kim jest ambasador i czym różni się taka współpraca od zwyczajnej kolaboracji z Influencerem? Ambasador to osoba, która zostaje z marką na stałe. Pomaga w dostarczaniu treści promującej produkt w sposób regularny. Buduje pozytywne skojarzenia związane z marką oraz co najważniejsze, użycza swojego wizerunku do reklam i materiałów promocyjnych. Reklamy z wykorzystaniem wizerunku Influencerów bardziej przykuwa uwagę potencjalnych klientów. Dodatkowo, powołać się można na opinie takiego ambasadora (Social Proof).

  • Przeprowadzenie akcji marketingu szeptanego.

Kampania nie kosztowała ani złotówki.

Efekt jaki został osiągnięty, był jedynie rezultatem dobrze przemyślanych działań oraz znajomości rynku. Nie wydaliśmy na płatną promocję oraz honoraria Influencerów ani złotówki. Współpracę nawiązaliśmy na zasadzie barteru. W zamian za produkt, influencerzy dołączyli się do kampanii napędzając sprzedaż.

Influencer Marketing idzie w parze z Remarketingiem.

Dzięki kampanii Influencer Marketingu zwiększyła się ilość wejść na stronę internetową. Następnie, specjalnie przygotowana kampania remarketingu domykała sprzedaż z “ocieplonym” już (przez influencera), potencjalnym klientem.

Social Proof – brakujący element układanki.

Dzięki współpracy z influencerami zyskaliśmy jeszcze jedną istotną broń. Jest nim społeczny dowód słuszności (ang. Social Proof). Influencerzy przecież nie chcieliby zostać twarzą produktów, które są wadliwe lub nie warte swojej ceny. Zwłaszcza Ci z odpowiednią renomą. Dlatego też najpierw produkt wysyłaliśmy na testy. Następnie rozpoczynaliśmy działania promocyjne szerząc przekaz mówiący o tym, że dany lider opinii najpierw dokonał testów produktu, a dopiero po tym zaczął go promować, ponieważ uznał produkt za wartościowy. Taka narracja sprawiła, że proces decyzyjny u klientów znacznie się skrócił – nie musieli racjonalizować zakupu na własną rękę (przez chociażby szukanie opinii w internecie, czy sprawdzanie cen konkurencji).

Sprzedaż organiczna

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony