Zdobądź serce swojego odbiorcy! Jak przygotować się na walentynki?
![Zdobądź serce swojego odbiorcy! Jak przygotować się na walentynki?](https://roxart.pl/wp-content/uploads/2021/02/1.1_compressed.jpg)
Świąteczny i noworoczny szał już za nami. Magia grudniowych i styczniowych promocji zniknęła, a na ich miejsce już szykuje się 14 lutego. Jak wykorzystać swojego marketingowego kupidyna i trafić do serc swoich odbiorców? Zainspiruj się pomysłami na reklamy z okazji walentynek.
W latach 2017-2019 wydatki polskich konsumentów w walentynki wzrosły o 63% (na podstawie badania Mastercard Love Index). W czasie święta zakochanych kupujemy prezenty i obdarowujemy nimi swoich najbliższych. Chcemy okazać im nasze uczucia, często umocnić związek, a nawet pójść o krok dalej i wręczyć pierścionek zaręczynowy. Każdy spędza to święto na własny sposób, lecz nie można pominąć jednego faktu – co roku obchodzi je ponad połowa Polaków!
Jak dotrzeć do klienta w walentynki?
Miłość od pierwszego obejrzenia
Wideo to jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Warto wykorzystywać ją również w kampaniach tematycznych, co do tej pory z powodzeniem zrealizowało wiele marek. Format wideo możesz wykorzystać do promocji walentynkowej oferty lub przedstawienia inspirującej historii budującej wizerunek marki.
Jak zrobiła to IKEA?
Krótkim wideo, który umieściła na swoim facebookowym profilu, zachęciła do odnawiania starych przedmiotów w domu.
E-mailowa strzała amora
Walentynkowy newsletter z ofertą promocyjną jest jak strzała amora – żeby odpowiednio trafić, trzeba dobrze wycelować. Dlatego warto zaplanować kampanię mailingową z wyprzedzeniem, aby osiągnąć najlepszy efekt w najgorętszym okresie. Przygotuj kilka kreacji, aby oczarować swojego subskrybenta w odpowiednim momencie.
Jak przygotować tekst walentynkowego newslettera? Oto kilka wskazówek:
- Spersonalizuj temat wiadomości – zwróć się do swojego subskrybenta po imieniu.
- Dopasuj ofertę do odbiorcy – do kogo kierujesz swoją reklamę? Do młodych zakochanych, małżeństwa, a może singla? Do kobiety czy mężczyzny?
- Zadbaj o dobry copywriting – podkreśl emocje związane z walentynkami, pokaż jak Twój produkt lub usługa mogą wzmocnić doznania związane ze świętem miłości.
- Zagwarantuj terminową dostawę – otrzymanie prezentu na czas, czyli przed 14 lutego, może skutecznie skłonić odbiorcę do złożenia zamówienia online.
- Podkreśl limitowany czas oferty – wskaż do kiedy można skorzystać z promocji.
SMS od ukochanej… marki
Odpowiednio przygotowana kampania SMS-owa z okazji walentynek wyraża więcej niż tysiąc słów. 😉 Kilka linijek tekstu może okazać się skuteczne w dotarciu do osób, którym data 14 lutego wypadła na chwilę z głowy. SMS kilka dni przed walentynkami przypomni o rabacie na produkty i usługi lub gratisach, które przygotowałeś z tej okazji. Natychmiast odczytana wiadomość odświeży pamięć zapominalskim oraz skłoni do skorzystania z przygotowanych promocji. To również bardzo dobry pomysł na okazanie wdzięczności lojalnym klientom.
W kampanii SMS-owej możesz wykorzystać rabaty i promocje cenowe na Twojej stronie internetowej. Możesz także zachęcić klientów do skorzystania z usług w salonie lub sklepie stacjonarnym.
Poradnik pełen miłości
W dniu zakochanych chcemy okazywać swoją miłość na różne sposoby. Nie dziwi więc fakt, że czasem po prostu brakuje nam pomysłów na wyjątkowy i ciekawy prezent dla swojej połówki. Róże, czekoladki lub romantyczna kolacja to zawsze dobry pomysł. Jeśli jednak chcemy być oryginalni, musimy trochę się wysilić i poszukać w Internecie niebanalnych inspiracji.
Wtedy bardzo pomocne okazują się różnego rodzaju poradniki i artykuły na temat tego, jak (i czym) zaskoczyć swojego Walentego lub swoją Walentynkę. Opublikuj na blogu kilka porad oraz wskazówek dotyczących walentynkowych prezentów. Możesz podzielić je na określone kategorie Dla niej lub Dla niego. Wykorzystaj do tego asortyment dostępny w Twoim sklepie. Zainspiruj swoich odbiorców. Stwórz prosty przewodnik i w kilku krokach pokaż, jak Twój produkt lub usługa pomoże im stworzyć perfekcyjny podarunek oraz miłe chwile z bliską osobą.
Kocha… nie kocha
14 lutego tablice na Facebooku wypełnione są postami walentynkowymi. Znajomi pokazują swoje prezenty, publikują zdjęcia z romantycznych wypadów i randek, a marki publikują posty niemal do czerwoności.
Jak wyróżnić się w tym tłumie?
Warto pamiętać o tych, którzy… nie lubią walentynek. Osoby, które nie obchodzą święta zakochanych to równie liczne grono. Ich podejście do tego święta możesz wykorzystać, kreując reklamy dostosowane specjalnie do osób, które za słodkimi, romantycznymi i przepełnionymi serduszkami kreacjami nie przepadają.
Przykład? Ponownie IKEA, tym razem z przymrużeniem oka. 😉
Przez pomoc do serca
Oprócz okazji do przedstawienia swojej oferty, walentynki to dla wielu marek okazja do budowania swojego wizerunku. 14 lutego nie musi być kolejnym pretekstem do obniżki cen w sklepie. Dla wielu osób jest to komercyjne święto nastawione jedynie na sprzedaż. Czas, w którym na pierwszym miejscu stawiamy emocje i miłość może być odpowiednią okazją do zwrócenia uwagi internatów na istotne kwestie społeczne.
Idealnym przykładem jest zeszłoroczna akcja firmy Bolt, która skierowała uwagę użytkowników Facebooka i Instagrama na problem związany z psami w schroniskach.
Bolt użył imion zwierząt z warszawskiego schroniska, jako kodów rabatowych. Aby je odnaleźć, internauci musieli poznać historię psów do adopcji. Celem akcji było odnalezienie dla zwierzaków kochającego domu.
Chciałbyś przygotować kampanię reklamową swojej marki? Potrzebujesz materiałów lub wskazówek? Skontaktuj się z nami, a podpowiemy Ci, jak skutecznie zdobyć serce swojego odbiorcy nie tylko w dniu zakochanych!
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)