Jak przygotować się do zmiany strony internetowej?

admin
Jak przygotować się do zmiany strony internetowej?

Pracując w agencji reklamowej zauważyłem, że klienci zamawiający stronę internetową nie wiedzą jak przygotować się do tej realizacji. Moim zdaniem, w takim przypadku możemy porównać agencję reklamową do narzędzia, z którego klient nie potrafi korzystać. Klient jest specjalistą w swojej branży, dlatego posiada wiedzę jakich informacji na stronie www będą szukać jego potencjalni klienci. Ale zacznijmy od początku:

1. Założenia do projektu
Na początku musimy zastanowić się co chcemy zamieścić na stronie. Najszybszym sposobem jest przeglądnięcie stron internetowych konkurencji. Zaczynamy od zapisania jakie podstrony chcemy, aby nasza witryna posiadała np: o firmie, oferta, blog, kontakt, itp. Następnie wypisujemy w punktach informacje, jakie mają znaleźć się na poszczególnych podstronach np: na stronie głównej (zwanej również indexem): aktualności, skrócona oferta, loga naszych partnerów biznesowych, loga naszych klientów, numer kontaktowy, itp.
Poświęć również chwilę na zastanowienie się w jakiej kolorystyce ma zostać przygotowany projekt graficzny oraz jakich efektów oczekujesz od nowej strony www, czy ma ona sprzedać, zachęcać do kontaktu, prezentować produkt lub usługę.

2. Tworzenie treści
Gdy wypunktowaliśmy już wszystkie najważniejsze rzeczy, pora rozpocząć pracę nad tekstami.
Niezwykle ważne jest to, aby nie kopiować treści z innych stron internetowych! – Takie praktyki mają bardzo zły wpływ na późniejszą pozycję Twojej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Należy więc pisać teksty samemu. Pamiętaj, że możesz poprosić agencję o pomoc w postaci przeredagowania napisanych treści lub zamówić usługę pisania treści „od zera” (przekazujesz jedynie przygotowane wcześniej punkty).

3. Makieta strony
Tą cześć możesz wykonać już w agencji reklamowej lub z jej przedstawicielem. Wspólnie naszkicujcie jak chcesz zagospodarować stronę www.

Roxart - mapa strony

To jest przykład prostego szkicu. Jak widzisz, góruje w nim prostota. Dzięki temu zabiegowi specjaliści będą znali Twoje wymagania, co z pewnością przyśpieszy prace nad projektem.

4. Konsultacje
Przekaż wszystkie zgromadzone materiały agencji reklamowej. Umów się na spotkanie i opisz swoją koncepcję. Dzięki wiedzy i doświadczeniu specjalistów od reklamy oraz Twojej wiedzy na temat branży w której działasz, powstanie koncept.

5. Grafika i poprawki
Na podstawie konceptu stworzonego wspólnie ze specjalistami z agencji reklamowej powstaje grafika. Przejrzyj wszystkie wysłane pliki. Jeśli chcesz coś poprawić stwórz chronologiczną listę np.:
Index
– Baner: proszę powiększyć logo
– Aktualności: proszę powiększyć czcionkę
Podstrona „O nas”
– Większe zdjęcie budynku
itp.

Dzięki tak przygotowanej liście poprawek, grafik bardzo szybko wprowadzi je do projektu i o niczym nie zapomni.

Pamiętaj, najlepsza reklama to taka, która jest skuteczna!
Czasami zdarza się, że projekt graficzny nie do końca Ci się spodoba, zastanów się wtedy, czy Ty, jako osoba, jesteś w grupie docelowej, a także czy znasz aktualne trendy na rynku stron internetowych. Niestety bardzo często zapomina się o tym, że strona internetowa ma podobać się głównie naszym przyszłym klientom oraz ma wyglądać na nową. Osoby wchodzące na stronę www, bardzo często oceniają na jej podstawie całą firmę. Jeśli więc „Twoja nowa strona internetowa” nie będzie dopracowana, ani utrzymana w aktualnych trendach, to samo pomyśli o Twojej firmie internauta.

6. Zaufanie i akceptacja projektu
Jeśli masz pewność, że trafiłeś do dobrej agencji reklamowej, która zna się na swoim fachu, to zaufaj i zaakceptuj projekt do realizacji. Po akceptacji projekt trafi do działu koderskiego, gdzie z płaskiego jpg powstanie użyteczna strona www.

7. Testy
Po otrzymaniu linka „przeklikaj” całą stronę, sprawdź wszystkie zakładki, funkcjonalności. Jeśli coś nie działa lub się rozjeżdża, zapisz to na chronologiczne stworzonej liście (tak jak w przypadku poprawek do projektu graficznego) i przekaż do agencji.

8. Gotowe!
Po ostatecznej akceptacji strona trafi na Twój hosting oraz zostanie do niej podpięta Twoja domena. Najczęściej po zamieszczeniu strony agencja reklamowa przygotuje dla Ciebie poradnik, w którym dowiesz się jak korzystać z systemu CMS: zarządzać teściami na stronie, dodawać nowe zdjęcia do galerii zdjęć, itp.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci w przygotowaniu się do realizacji nowej strony internetowej. Specjalnie opisałem w kilku słowach uproszczony proces realizacji takiego zlecenia. Wydaje mi się, że dzięki tej wiedzy będziesz w stanie w sposób maksymalny mógł wykorzystać świetne narzędzie jakim jest agencja reklamowa, do tego, aby Twój biznes mógł rozwijać się jeszcze szybciej.

Autor: Krystian Ficek
#przereklamowany_com

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony