5 sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

admin
5 sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie
Promocja produktów w Internecie to doskonały pomysł na zwiększenie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów. Kanałów, na których możesz promować swoje produkty, jest mnóstwo. Korzystanie z kilku na raz przyniesie lepsze efekty.

Social Media
Pierwszy ze sposobów to zaistnienie w social mediach. To idealne miejsce, aby nawiązać interakcje z klientami. Dużą zaletą prowadzenia fanpage’y, kont na Instagramie, Twitterze i innych są niskie koszty. Wystarczy czas, wiedza i kreatywne pomysły na prowadzenie tych kanałów. Jeżeli jednak nie jesteś stanie sam prowadzić profili w mediach społecznościowych, warto zwrócić się do profesjonalistów, czyli agencji, które się tym odpowiednio zajmą. Inną zaletą jest grupa docelowa. W mediach społecznościowych skupiają się różne grupy docelowe i to nie są wyłącznie młodzi ludzie. Co prawda jest ich najwięcej, ale znajdziemy również grupy powyżej 55 roku życia. One też są znaczące w Internecie. Facebook umożliwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej dzięki płatnym reklamom. Kampanię reklamową można modyfikować w jej trakcie, co daje sporą elastyczność dla reklamodawcy. Odpowiednia optymalizacja kosztów to pewność, że Twoje pieniądze nie są wyrzucane w błoto. Głównym celem istnienia w Social Media jest budowanie długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Pozytywne relacje wpływają na postrzeganie marki i wzbudzanie chęci do zakupu produktu.

Blogi
Prowadzenie bloga to same zalety. Jeśli tylko masz pomysł i wiesz jak go zrealizować. Ludzie zawsze doceniają to, że ktoś dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Posiadanie bloga i regularne dodawanie wpisów na stronie internetowej zwiększa na niej ruch. Z łatwością można podnieść pozycję strony w wyszukiwarkach. Na Twojego bloga trafią osoby, które są zainteresowane tematem. Tutaj masz pole do popisu. Odpowiednio napisany artykuł wzbudzi chęć posiadania produktu, ale nie będzie nachalną reklamą. Dodawanie wpisów regularnie pozwala na zdobycie stałych czytelników, którzy będą szukać fachowych informacji. Za tym idzie budowanie zaufania i pozytywnych relacji. Jeżeli Twoje opinie będą w miarę obiektywne, to możesz mieć pewność, że zyskasz zaufanie klienta. Atutem blogowania jest także nawiązywanie kontaktu z klientami. Blog powinien mieć włączoną opcję komentarzy. Dzięki nim poznasz opinie swoich klientów. Zarówno pozytywne komentarze, jak i konstruktywna krytyka przyczynią się do rozwoju firmy. Zakres tematyczny może być szeroki. Od nowinek, porad, instrukcji, wiadomości, aż po konkursy.

Newsletter
Ta forma promocji pozwala na informowanie o zniżkach, promocjach lub nowym artykule na blogu. Osoby, które zapisują się do newslettera, są rzeczywiście zainteresowane produktem, gdyż dobrowolnie decydują się na jego otrzymywanie. Projekt newslettera powinien być odpowiednio przygotowany. Musi być przejrzysty i przekazywać tylko najważniejsze informacje. Nie może być jedynie ofertą sprzedażową. Opcji jest wiele: może być poradnikiem, bazą przepisów, serią mini artykułów. Ciekawa treść zainteresuje odbiorcę, sprawi, że zbudujemy pozytywną relację. Klienci czują się doceniani, kiedy myślą, że jako jedni z nielicznego grona otrzymują atrakcyjną zniżkę. Zachęcenie kogoś do zapisania się do newslettera jest niezwykle łatwe. Wystarczy obiecać jakiś profit, który klient otrzyma po zapisaniu.

Landing Page
Jest to rodzaj strony internetowej stworzonej do zwiększenia konwersji. W przypadku sprzedaży również jest pomocny. Landing Page to w większości przypadków jedna strona, stworzona na potrzeby konkretnego celu, jak np. akcja promocyjna. Dzięki niemu mamy możliwość zachęcenia klienta do zakupu produktu, poprzez tekst pisany językiem korzyści. Innym celem może być uzyskanie danych kontaktowych, rejestracje w serwisie, itp. Taka strona powinna nawoływać chwytliwym hasłem do zrobienia akcji.

Pozycjonowanie
SEO to cykliczne działania pozwalające zwiększyć ruch na Twojej witrynie. Co najważniejsze jest to stały ruch, ponieważ strona widnieje na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Im więcej odwiedzin na stronie, tym większe prawdopodobieństwo na zwiększenie sprzedaży. 90% ruchu na stronie pochodzi z wyszukiwarki. Dla użytkowników, strony z pierwszych pozycji są postrzegane jako bardziej godne zaufania, niż te reklamowane. Spędzają tam o wiele więcej czasu, niż na stronach, które w wynikach są niżej. Ważne jest, aby strona była stworzona według nowoczesnych standardów. Google lubi takie najbardziej.

Im więcej informacji w Internecie, tym większa możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, a co za tym idzie, zwiększenia sprzedaży. Użytkownicy z pewnością docenią Twoje zaangażowanie i chęć dzielenia się informacjami.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony