ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
+48 517 398 997
biuro@roxart.pl
Agencja reklamowa Roxart
Autor: Krystian Ficek
2 lipca 2021 by Krystian Ficek
Jest to pierwszy artykuł z całego cyklu poświęconego e-commerce na blogu Agencji Reklamowej ROXART. Postanowiłem go rozpocząć, ponieważ z mojego doświadczenia wynika, że wielu przedsiębiorców żyje w przeświadczeniu - “aby sprzedawać w internecie wystarczy zrobić sklep internetowy”, cytując klasyka “nic bardziej mylnego”.
W tym wpisie, jak sam tytuł sugeruje, zastanowimy się wspólnie, czy w ogóle jesteś gotowy (myślę tu o całej Twojej firmie) na sprzedaż w internecie. Niestety, aby to zdiagnozować, należy zadać kilka niewygodnych pytań. Dla ułatwienia podzieliłem je na trzy kategorie:
1. KTO – kto będzie odpowiedzialny za:
a) kierowanie całym projektem sklepu
b) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – doradztwo
c) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – reklamacje
d) pilnowanie stanów magazynowych
e) dodawanie nowych produktów (system magazynowy i sam sklep)
f) pakowanie i wysyłka
g) kontakt z dostawcami opakowań (kartony, taśmy, itp)
h) kontakt z kurierami
i) reklamacje
j) zwroty
k) remanent
2. JAK – Procedury
a) jak będzie wyglądał cały proces decyzyjny
b) polityka reklamacyjna i zwrotów
c) od kogo i jak zamawiać opakowania
d) obsługa systemu magazynowego
e) sposób pakowania i wysyłki
f) sposób magazynowania
g) polityka rabatowa i promocji
h) remanent
i) utylizacja zwrotów
3. GDZIE – Miejsce
a) gdzie będzie magazyn
b) gdzie będą pakowane paczki
c) gdzie będą przechowywane zwroty
d) gdzie będą przechowywane kartony
Są teraz dwie możliwości, potrafisz konkretnie odpowiedzieć na:
do 50% – w takiej sytuacji moim zdaniem nie jesteś gotowy na sprzedaż online, zanim zaczniesz szukać agencji reklamowej/ marketingowej do budowania sklepu i opracowania strategii marketingowej, najpierw popracuj nad swoją firmą.
ponad 50% – jest już całkiem nieźle, poszukaj agencji reklamowej, która ma doświadczenie nie tylko w wykonywaniu sklepów internetowych, ale również w tworzeniu, prowadzeniu oraz optymalizowaniu kampanii reklamowych. Najlepiej takiej, która stanie się Twoim partnerem na długie lata. Doświadczony partner biznesowy to sporo pieniędzy zaoszczędzonych na błędach, których nie popełnisz.
Głównym błędem przedsiębiorców na tym etapie jest złe określenie celu. Celem nie jest budowa sklepu online, celem jest skuteczna i opłacalna sprzedaż przez sklep online!
Warto w tym miejscu wspomnieć o tym, że im lepiej poukładane procedury w naszej firmie, tym sprawniej będziemy wysyłać paczki, lepiej doradzimy klientom przed zakupem, będziemy mieli mniej reklamacji – a to znacząco wpłynie na zadowolenie naszych internetowych klientów!
Zobacz kolejny wpis z tej serii!
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania na którym oprzesz swój sklep online?
AUTOR
Krystian Ficek
CEO ROXART Agency
2 czerwca 2023 by Joanna Wojtasiewicz
Newsletter to regularnie wysyłane wiadomości. Ich pisanie na pozór może wydawać się bajecznie proste, ale czy naprawdę...
22 maja 2023 by Dominik Niedźwiecki
Meta znaczniki zwane również tagami html są jednym z podstawowych elementów, o których musimy pamiętać podczas optymalizacji...
Nowy
4 maja 2023 by Brygida Biega
Hej! Dwunasty odcinek Live Social Special za nami. Tym razem pod lupę wzięliśmy branżę samochodową — omówiliśmy...
Teraz Twoja kolej!
Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.
Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!
Zamawiam kontakt