Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Krystian Ficek

Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

2 lipca 2021 by Krystian Ficek

Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

Jest to pierwszy artykuł z całego cyklu poświęconego e-commerce na blogu Agencji Reklamowej ROXART. Postanowiłem go rozpocząć, ponieważ z mojego doświadczenia wynika, że wielu przedsiębiorców żyje w przeświadczeniu - “aby sprzedawać w internecie wystarczy zrobić sklep internetowy”, cytując klasyka “nic bardziej mylnego”.

W tym wpisie, jak sam tytuł sugeruje, zastanowimy się wspólnie, czy w ogóle jesteś gotowy (myślę tu o całej Twojej firmie) na sprzedaż w internecie. Niestety, aby to zdiagnozować, należy zadać kilka niewygodnych pytań. Dla ułatwienia podzieliłem je na trzy kategorie:


1. KTO – kto będzie odpowiedzialny za:
     a) kierowanie całym projektem sklepu
     b) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – doradztwo
     c) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – reklamacje
     d) pilnowanie stanów magazynowych
     e) dodawanie nowych produktów (system magazynowy i sam sklep)
     f) pakowanie i wysyłka
     g) kontakt z dostawcami opakowań (kartony, taśmy, itp)
     h) kontakt z kurierami
     i) reklamacje
     j) zwroty
     k) remanent


     2. JAK – Procedury
     a) jak będzie wyglądał cały proces decyzyjny
     b) polityka reklamacyjna i zwrotów
     c) od kogo i jak zamawiać opakowania
     d) obsługa systemu magazynowego
     e) sposób pakowania i wysyłki
     f) sposób magazynowania
     g) polityka rabatowa i promocji
     h) remanent
     i)  utylizacja zwrotów


3. GDZIE – Miejsce
     a) gdzie będzie magazyn
     b) gdzie będą pakowane paczki
     c) gdzie będą przechowywane zwroty
     d) gdzie będą przechowywane kartony

Są teraz dwie możliwości, potrafisz konkretnie odpowiedzieć na:
do 50% – w takiej sytuacji moim zdaniem nie jesteś gotowy na sprzedaż online, zanim zaczniesz szukać agencji reklamowej/ marketingowej do budowania sklepu i opracowania strategii marketingowej, najpierw popracuj nad swoją firmą.

ponad 50% – jest już całkiem nieźle, poszukaj agencji reklamowej, która ma doświadczenie nie tylko w wykonywaniu sklepów internetowych, ale również w tworzeniu, prowadzeniu oraz optymalizowaniu kampanii reklamowych. Najlepiej takiej, która stanie się Twoim partnerem na długie lata. Doświadczony partner biznesowy to sporo pieniędzy zaoszczędzonych na błędach, których nie popełnisz.

Głównym błędem przedsiębiorców na tym etapie jest złe określenie celu. Celem nie jest budowa sklepu online, celem jest skuteczna i opłacalna sprzedaż przez sklep online!

Warto w tym miejscu wspomnieć o tym, że im lepiej poukładane procedury w naszej firmie, tym sprawniej będziemy wysyłać paczki, lepiej doradzimy klientom przed zakupem, będziemy mieli mniej reklamacji – a to znacząco wpłynie na zadowolenie naszych internetowych klientów!

Zobacz kolejny wpis z tej serii!
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania na którym oprzesz swój sklep online?

AUTOR
Krystian Ficek
CEO ROXART Agency

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?

    Nowy

    Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?

    9 lipca 2021 by Krystian Ficek

    To już drugi artykuł z serii “Lipiec z e-commerce w Agencji reklamowej ROXART”. Upewnij się, że czytałeś poprzedni...

    Roxart blog - Social Special #3. Za oknem padało, a na fejsie się działo. Co przegapiliście w maju?

    Social Special #3. Za oknem padało, a na fejsie się działo. Co przegapiliście w maju?

    5 czerwca 2019 by Magdalena Miler

    W maju pogoda nie zachęcała do wyjścia z domu. Deszczowa aura nie sprzyjała spacerom i przesiadywaniu na świeżym powietrzu,...

    Roxart blog - Trendy w marketingu internetowym na rok 2021

    Trendy w marketingu internetowym na rok 2021

    4 stycznia 2021 by Natalia Rykała

    Zmienny i trudny rok 2020 nareszcie się skończył. Czego możemy spodziewać się w roku 2021? Czy warto cokolwiek prognozować...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt