Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

2 min. czytania
Krystian Ficek
Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

Jest to pierwszy artykuł z całego cyklu poświęconego e-commerce na blogu Agencji Reklamowej ROXART. Postanowiłem go rozpocząć, ponieważ z mojego doświadczenia wynika, że wielu przedsiębiorców żyje w przeświadczeniu – “aby sprzedawać w internecie wystarczy zrobić sklep internetowy”, cytując klasyka “nic bardziej mylnego”.

W tym wpisie, jak sam tytuł sugeruje, zastanowimy się wspólnie, czy w ogóle jesteś gotowy (myślę tu o całej Twojej firmie) na sprzedaż w internecie. Niestety, aby to zdiagnozować, należy zadać kilka niewygodnych pytań. Dla ułatwienia podzieliłem je na trzy kategorie:


1. KTO – kto będzie odpowiedzialny za:
a) kierowanie całym projektem sklepu
b) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – doradztwo
c) obsługę kontaktu telefonicznego i na komunikatorach – reklamacje
d) pilnowanie stanów magazynowych
e) dodawanie nowych produktów (system magazynowy i sam sklep)
f) pakowanie i wysyłka
g) kontakt z dostawcami opakowań (kartony, taśmy, itp)
h) kontakt z kurierami
i) reklamacje
j) zwroty
k) remanent


2. JAK – Procedury
a) jak będzie wyglądał cały proces decyzyjny
b) polityka reklamacyjna i zwrotów
c) od kogo i jak zamawiać opakowania
d) obsługa systemu magazynowego
e) sposób pakowania i wysyłki
f) sposób magazynowania
g) polityka rabatowa i promocji
h) remanent
i)  utylizacja zwrotów


3. GDZIE – Miejsce
a) gdzie będzie magazyn
b) gdzie będą pakowane paczki
c) gdzie będą przechowywane zwroty
d) gdzie będą przechowywane kartony

Są teraz dwie możliwości, potrafisz konkretnie odpowiedzieć na:
do 50% – w takiej sytuacji moim zdaniem nie jesteś gotowy na sprzedaż online, zanim zaczniesz szukać agencji reklamowej/ marketingowej do budowania sklepu i opracowania strategii marketingowej, najpierw popracuj nad swoją firmą.

ponad 50% – jest już całkiem nieźle, poszukaj agencji reklamowej, która ma doświadczenie nie tylko w wykonywaniu sklepów internetowych, ale również w tworzeniu, prowadzeniu oraz optymalizowaniu kampanii reklamowych. Najlepiej takiej, która stanie się Twoim partnerem na długie lata. Doświadczony partner biznesowy to sporo pieniędzy zaoszczędzonych na błędach, których nie popełnisz.

Głównym błędem przedsiębiorców na tym etapie jest złe określenie celu. Celem nie jest budowa sklepu online, celem jest skuteczna i opłacalna sprzedaż przez sklep online!

Warto w tym miejscu wspomnieć o tym, że im lepiej poukładane procedury w naszej firmie, tym sprawniej będziemy wysyłać paczki, lepiej doradzimy klientom przed zakupem, będziemy mieli mniej reklamacji – a to znacząco wpłynie na zadowolenie naszych internetowych klientów!

Zobacz kolejny wpis z tej serii!
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania na którym oprzesz swój sklep online?

AUTOR
Krystian Ficek
CEO ROXART Agency

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony