Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?

3 min. czytania
Krystian Ficek
Jak przygotować się do wyboru rozwiązania, na którym oprzesz swój sklep online?

To już drugi artykuł z serii “Lipiec z e-commerce w Agencji reklamowej ROXART”. Upewnij się, że czytałeś poprzedni artykuł, link poniżej:

Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

Jeśli tak, pora przejść dalej. W tym artykule skupię się na samym rozwiązaniu do sprzedaży. Aby zobrazować proces tworzenia nowego sklepu online, należy patrzeć na niego jak na układanie puzzli lub klocków. Każde narzędzie musi pasować do układanki, a jeśli nie pasuje, to należy je dopasować – a to zazwyczaj droga sprawa. Przed jego wyborem musimy sprecyzować sobie kilka rzeczy, takich jak:

Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

Integracje – z czym Twój sklep musi zostać zintegrowany?
• System typu ERP
• System magazynowy
• System do wystawiania dokumentów faktury VAT itp.
• System do zarządzania sprzedażą w internecie, taki jak np: Baselinker
• Kurierzy
• Płatności, raty, itp.
• Email marketing
• Marketing automation
• Komunikatory

Dodanie produktów – w magiczny sposób się tam nie pojawią.
Kolejnym ważnym aspektem jest to, skąd wezmą się produkty (zdjęcia + opis + dostępność w magazynie + cena) na Twoim sklepie online. Możliwości jest kilka:
• Dodanie ręczne
• Import z pliku
• Import z marketplace
• Import z systemu magazynowego
• Import z ERP
• Import z systemu do zarządzania sprzedażą w internecie

Bardzo ważne – przeczytaj ten wpis:
Czym są rich karty produktu

Wyszukiwarki i konfiguratory – im łatwiej klient znajdzie to czego szuka, tym większa szansa, że kupi.

Ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób klient będzie szukał produktów na naszym sklepie online. Proponuję zainspirować się konkurencją z naszego kraju i zagranicy. Warto jest poświęcić kilka godzin już na tym etapie, ponieważ brak sprecyzowania tego aspektu teraz, może znaczne podwyższenie kwoty inwestycji w budowę sklepu później.

Dodatkowe funkcjonalności – chodzi o te, które widziałeś gdzieś w internecie, i które chcesz mieć u siebie.

Dokładnie jak powyżej, teraz jest odpowiedni moment na to, aby zobaczyć, co fajnego ma konkurencja i czego chcemy w naszym sklepie. Może to być jedna z poniższych funkcjonalności:

  • – Dodaj do koszyka produkty za kwotę X, aby otrzymać rabat/ darmową wysyłkę
  • – Licznik – zamów do 18:00, a wysyłka zostanie wysłana tego samego dnia
  • – Programy lojalnościowe – np. na 4 zamówienie 10% rabatu
  • – Programy partnerskie – np. poleć nas znajomym, a otrzymasz 10% rabatu na zakupy
  • – Porównywarka produktów
  • – Logowanie przez Facebook lub Google
  • – itp.

Dopiero gdy przeanalizujemy wszystko, co opisałem powyżej, możemy przejść do wyboru systemu, o który oparty będzie nasz sklep. Tak jak już pisałem, jeśli pominiesz ten etap, może się to dla Ciebie skończyć dużo wyższym kosztem za wykonanie Twojego sklepu.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie opisanym w tym artykule, umów się na DARMOWE konsultacje ze mną. Zapisać możesz się poniżej!

Zobacz kolejny wpis z tej serii!

Na czym postawić sklep internetowy SaaS, Open Source czy dedykowane rozwiązanie? – premiera (piątek 16.07.2021)

Poprzedni wpis z tej serii:
Czy jesteś gotowy na sprzedaż online?

AUTOR
Krystian Ficek
CEO ROXART Agency

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony