Jak skalować kampanie na Facebooku – porady i wskazówki, które Ci w tym pomogą

4 min. czytania
Joanna Wojtasiewicz
Jak skalować kampanie na Facebooku – porady i wskazówki, które Ci w tym pomogą

Twoje reklamy przynoszą zadowalający efekt, ale chcesz osiągnąć jeszcze lepsze wyniki? A może kojarzysz pojęcie skalowania, jednak nie do końca wiesz, jak je wykorzystać? Nie musisz się tego obawiać. Potrzeba skalowania to znak, że Twoje produkty/usługi cieszą się zainteresowaniem. Mam dla Ciebie kilka porad, które pomogą w zwiększeniu zysku z kampanii. Zapraszam do lektury! Czym jest skalowanie reklam?

Najprościej mówiąc to zwiększenie wydatków na reklamę po to, aby uzyskać więcej konwersji, np. zakupów czy przejść na stronę docelową. Musisz pamiętać o ważnej kwestii. Ten proces nie zadziała w przypadku kampanii, które nie przyniosły dobrych efektów za mniejszy budżet. Jeśli uważasz, że wyniki Twoich działań nie są zadowalające, bo przeznaczony budżet jest za mały – mylisz się, przepalisz jedynie pieniądze. To czy skalowanie ma sens, zobaczysz nawet w kampaniach z mniejszym funduszem, gdzie ROAS (zwrot wydatków na reklamę) będzie na zadowalającym poziomie.

Od czego zacząć skalowanie reklam?

Chęć osiągnięcia lepszych wyników sprzedażowych idzie w parze ze zwiększającą się liczbą zamówień i nakładu pracy.

  1. Na samym początku zacznij od ustalenia, czy firma, którą prowadzisz jest na to gotowa – pod względem finansowym, jak i kadrowym. 
  2. Przeanalizuj ile zamówień jesteś w stanie przyjąć bez utraty jakości usług, które świadczysz. To bardzo ważne – na pewno nie chcesz widzieć negatywnych opinii o swojej firmie oraz napływających reklamacji. 
  3. Przed zwiększeniem budżetu w procesie skalowania upewnij się również czy firma ma dodatkowe środki przeznaczone wyłącznie na marketing. Nie zapominaj o płynności finansowej. 
  4. Jesteśmy już prawie gotowi. Poczekaj minimum 5 dni od startu na stabilizację kampanii. Przeanalizuj ROAS i jeśli jego poziom Cię zadowoli, możesz zacząć skalowanie.

Sposób nr 1: rozszerzenie grupy docelowej

Jednym ze sposobów na skalowanie reklam jest rozszerzenie grupy docelowej. Pamiętaj, że poprawa targetowania lub samej treści reklamy to znak dla Meta o istotnej zmianie. To bardzo ważne, aby nie zwiększać swojej grupy na aktywnym już zestawie reklam, ponieważ cała kampania wejdzie w ponowną fazę uczenia się. Powiel go i w nowym dodaj więcej zainteresowań/zachowań. Możesz zwiększyć zakres wieku lub kierować reklamy do kobiet i mężczyzn – jeśli te ustawienia były wcześniej ograniczone. W tym momencie ustaw także większy budżet dla nowego zestawu, a poprzedni wyłącz. Może zdarzyć się tak, że poprzedni mimo wszystko przynosił lepsze wyniki. Dzięki powieleniu i braku istotnych zmian w starym zestawie możesz w każdej chwili włączyć go ponownie.

Sposób nr 2: zwiększenie budżetu reklamowego

Proces skalowania w pierwszej kolejności kojarzy się ze zwiększeniem budżetu reklamowego. Tak jak wspominałam wcześniej – potencjał Twojej kampanii zobaczysz już przy niższym budżecie, gdy ROAS będzie zadowalający. Dobrze, ale jaki ROAS jest zadowalający? To zależy od marży, jaką nakładasz na swój produkt lub usługę. Przyjmuje się, że dobry zwrot wydatków na reklamę zaczyna się od 400%. 

Zacznij proces zwiększania wydatków, kiedy kampania się ustabilizuje. Radzę robić to stopniowo. To da Ci możliwość obserwowania na bieżąco czy koszt za wynik znacząco się nie zmienia. Wstrzymaj się z ponownym dodawaniem budżetu, jeśli zauważysz jego wzrost. Dzięki temu zapobiegniesz przepalaniu pieniędzy. 

W wielu przypadkach znaczące zwiększenie budżetu będzie znakiem dla Meta o istotnej zmianie w kampanii i wejdzie ona w ponowną fazę uczenia się. Jeśli jednak Twoje produkty czy usługi cieszą się zainteresowaniem – nie musisz się o to martwić i możesz zwiększyć budżet kilkukrotnie. Ale jaka jest bezpieczna wartość, o którą mogę zwiększać swoje wydatki na kampanie? W przypadku, gdy grupa docelowa jest odpowiednio szeroka, a popyt na produkty czy usługi wysoki, będzie to maksymalnie do 25%. Przykładowo budżet w wysokości 100 złotych dziennie na początku możesz zwiększyć o 25 złotych – bez obawy o zresetowanie się kampanii. Jeśli w ciągu kilku następnych dni zauważysz wzrost ROAS, możesz zwiększyć budżet o kolejne 25%.

Koniecznie po każdej zmianie w kampaniach obserwuj wartości najważniejszych wskaźników, takich jak koszt za wynik, ROAS czy częstotliwość. Jeśli koszty i częstotliwość zaczną się zwiększać, a ROAS pozostanie bez zmian lub zacznie spadać – zrezygnuj ze skalowania. 

Współcześnie reklama w Social Mediach jest potężnym narzędziem, z którego powinna korzystać każda firma chcąca zwiększyć sprzedaż swoich produktów czy usług. Zachęcam Cię do zapoznania się z moim poprzednim artykułem o lejku sprzedażowym, który pomoże Ci rozwinąć biznes, który prowadzisz. Na jego podstawie przygotujesz krok po kroku strategię działania marki, a umiejętność skalowanie reklam przyda Ci się na etapie konwersji. Dzięki niemu wyciśniesz ze swoich kampanii jeszcze więcej. 

 

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Joanna Wojtasiewicz

Ojej, wydaje mi się, że autor poniższych tekstów zapomniał ustawić opisu. Nie przejmuj się tym i czytaj wpisy!