Kiedy zmienić swoją stronę internetową? 6 przyczyn

3 min. czytania
Katarzyna Swaczek
Kiedy zmienić swoją stronę internetową? 6 przyczyn

Ciągle zmieniające się trendy w Internecie, nowe wymagania techniczne, coraz nowocześniejsze designy – nadążasz za tym? Doskonale wiemy, że prowadząc swój biznes nie masz czasu, aby sprawdzać nowe rozwiązania, które warto wprowadzić na swojej witrynie. Ale Twój serwis internetowy jest Twoją wizytówką. Właśnie dlatego powstaje ten wpis, z którego dowiesz się kiedy warto zmienić swoją stronę internetową.

Strona internetowa nie jest responsywna

Co to znaczy, że strona jest responsywna? Jeżeli wchodząc na wybraną witrynę na urządzeniu mobilnym, wszystkie elementy są dostosowane do takiego widoku, to strona jest responsywna. W przeciwnym wypadku czas na zmiany. Według raportu „Digital 2021” aż 94,1% Polaków korzystających z sieci robi to na urządzeniach mobilnych. Co to oznacza? Tylko tyle, że jeżeli Twoja strona nie będzie się prawidłowo wyświetlać na telefonie, użytkownik bardzo szybko ją opuści. A może aż tyle?
Dla użytkowników komfortowe przeglądanie portali internetowych jest kluczowe. Dlatego jeśli nie chcesz tracić klientów, a Twoja strona nie wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, czas na zmianę.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przeczytaj wpis „Responsywność stron internetowych – co to jest i dlaczego warto?” na naszym blogu.

Wysoki współczynnik odrzuceń

Jest to wskaźnik informujący o użytkownikach, którzy opuszczają Twoją stronę internetową przed przejściem do jakiejkolwiek innej części serwisu. Jest to wyraźna informacja o braku zainteresowania treścią, która jest zamieszczona na witrynie. Po prostu strona internetowa nie jest atrakcyjna dla użytkowników. W tym wypadku najlepiej w pierwszej kolejności zbadać, który element lub elementy zawodzą i to zmienić. Możliwe, że wystarczy jedynie przebudowa strony. Jednak z naszego doświadczenia wiemy, że często zdecydowanie lepiej postawić całą witrynę od początku. Dlaczego? Strony, które były projektowane kilkanaście lat temu, nie są intuicyjne i wprowadzenie poprawek zajmuje więcej czasu, niż zrobienie wszystkiego od zera.

Nawigacja na stronie internetowej jest utrudniona

Menu na stronie internetowej powinno być intuicyjne. Osoba trafiająca na witrynę powinna w łatwy sposób przejść na szukaną podstronę. Jest to szczególnie ważne w rozbudowanych sklepach online. Jeżeli potencjalny klient będzie miał trudności ze znalezieniem interesującego go przedmiotu, po prostu opuści serwis i przejdzie do konkurencji. Mniejsze witryny również nie powinny ignorować tego punktu. Nawigacja na stronie internetowej musi być prosta i intuicyjna, to nie podlega dyskusji. Jeśli widzisz w tym miejscu braki — zmień to, aby nie tracić klientów.

Twój cel się zmienił

Jeśli aktualna strona internetowa była tworzona, gdy głównym celem była sprzedaż wszystkich produktów, a aktualnie skupiasz się na pozyskiwaniu nowych kontrahentów – czas na zmiany. Witryna musi trafiać do Twojej grupy docelowej. Wszystkie treści, nawigacja oraz komunikacja wizualna powinny skupiać się na ustalonym celu. Jeśli to zignorujesz – na 99% nie osiągniesz go.

Zbyt długi czas ładowania

Problem z prędkością ładowania skutecznie odstrasza użytkowników. Możemy mieć świetne teksty, nowoczesny design i intuicyjną nawigację, ale co z tego, jeśli nikt nie będzie czekał, aby to zobaczyć? Jeśli nie masz pewności czy Twoja strona ładuje się długo, najlepiej przeprowadzić test. Wystarczy wysłać adres witryny do kilku osób i zapytać o opinię lub skorzystać z darmowych narzędzi, które można znaleźć w sieci. Zbyt długi czas ładowania ma również wpływ na pozycjonowanie strony. Takie serwisy internetowe zajmują zdecydowanie niższe pozycje od tych, na których treść wyświetla się od razu.

Nieatrakcyjny wygląd

Aspekt wizualny jest najczęstszą przyczyną zmiany. Przestarzałe grafiki, niemodne przyciski i układ, który nie wpisuje się w najnowsze trendy to coś, czego nie powinno się ignorować. Aktualnie użytkownicy wolą korzystać z przejrzystych witryn, które zachęcają chwytliwymi treściami i przemyślanymi grafikami. Marka z nieatrakcyjną wizualnie stroną często odbierana jest jako nieprofesjonalna, niepodążająca za trendami i niedbająca o swój wizerunek.

Podsumowanie

Jeżeli chociaż na chwilę zatrzymałeś się przy którymś z sześciu wymienionych punktów, to najwyższy czas poważnie pomyśleć o zmianie swojej strony internetowej. Skontaktuj się z nami, a podpowiemy, nad czym warto popracować. A może okaże się, że masz świetną witrynę?

Czas na Twój ruch.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Katarzyna Swaczek

Content Marketing Specialist