Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Krystian Ficek

sprzedaż |  marketing | 

Poznaj skuteczny sposób na pozbycie się chaosu w firmowym marketingu

4 marca 2021 by Krystian Ficek

Poznaj skuteczny sposób na pozbycie się chaosu w firmowym marketingu

Sukces to pojęcie względne i bardzo subiektywne. Dla niektórych sukcesem będzie pozyskanie jednego klienta miesięczne, a dla innych pozyskanie dwudziestu każdego dnia.
Teraz rodzi się pytanie, co musi się wydarzyć, abyś był zadowolony z marketingu Twojej firmy? Pytanie tylko pozornie wydaje się proste. Niestety, z mojego 9-letniego doświadczenia w marketingu wynika, że większość przedsiębiorców w naszym kraju nie potrafi precyzyjnie na to pytanie odpowiedzieć. Powodów jest co najmniej kilka, a te, które powtarzają się najczęściej, to brak czasu na zastanowienie się oraz brak wiedzy jak to zrobić.

Nie jestem specjalistą od zarządzania czasem, więc tu nie pomogę. Znam się natomiast dość dobrze na marketingu, dlatego poniżej zebrałem informacje jak należy określić cele marketingowe, a następnie jak je osiągnąć – to najkrótsza definicja strategii marketingowej. Dłuższą znajdziesz poniżej.

Czym jest strategia marketingowa?

Istnieje wiele definicji, które wyjaśniają, czym jest. Mówiąc najprościej, to zaplanowane działania i sposoby postępowania, które mają pomóc w realizacji długoterminowych celów przedsiębiorstwa. To fundament efektywnego działania w biznesie, „mapa drogowa”, która pokazuje, w jaki sposób zwiększać sprzedaż, a co za tym idzie – zysk. Strategia marketingowa może mieć formę dokumentu-przewodnika. Nie chodzi jednak o to, by agencja marketingowa przygotowywała plik o możliwie jak najbardziej wyrafinowanej formie, który będzie celem samym w sobie. Strategia ma raczej prowadzić firmę na wszystkich etapach działania, dostarczać podpowiedzi i narzędzi przydatnych w codziennej pracy.

Oczywiście, w biznesie często trzeba być elastycznym – trudne do przewidzenia zdarzenia, takie jak na przykład pandemia Covid-19 i związane z nią obostrzenia mogą wymuszać całkowitą zmianę strategii. Nie oznacza to jednak, że dobrym pomysłem jest rezygnacja z planowania i skupienie się wyłącznie na bieżącej działalności – w takim wypadku nietrudno popełnić kosztowne błędy i przegapić szanse na realizację długoterminowych celów.

Korzyści ze strategii marketingowej dla Twojej firmy:

  • Sam proces pisania strategii pomaga w poukładaniu procesów oraz pozwala spojrzeć na własną firmę z innej perspektywy
  • Często podczas warsztatów kreatywnych dostrzega się możliwości lepszego dopasowania produktu czy usługi do potrzeb klienta
  • Pozwala skupić się na szansach rynkowych oraz na zagrożeniach, których Twoja konkurencja może nie dostrzegać
  • Zwiększa skuteczność reklam poprzez sprecyzowanie grupy docelowej
  • Pomaga w opracowaniu skuteczniejszych haseł reklamowych
  • Identyfikuje i klasyfikuje narzędzia, które możesz użyć
  • Oszczędza Twój czas i pieniądze, wskazując najbardziej efektywne metody reklam
  • Zwiększa Twoją sprzedaż i zyski

Co zawiera strategia marketingowa?

1. Cele marketingowe

Cele marketingowe są podstawą do wyznaczenia strategii marketingowej, która musi być z nimi spójna. Brak jasno określonych celów powoduje, że pracownicy mogą poruszać się nieco po omacku, a poszczególne działy w firmie mogą wzajemnie niweczyć swoje działania. W żadnym wypadku nie powinny być one mylone z marzeniami. To raczej plany rynkowe czy finansowe, które muszą być realistyczne, możliwe do osiągnięcia w dającym się zaplanować okresie czasu. W wielu przypadkach przedsiębiorcy, co prawda, wyznaczają sobie pewne cele, jednak są one sformułowane w sposób bardzo mglisty, zbyt ogólnikowy, na przykład: „duża liczba nowych zamówień”, „inwestycja w marketing internetowy” czy szeroko rozumiany „rozwój”. Tak sformułowane cele marketingowe są oczywistościami, które niewiele mówią o rzeczywistych priorytetach i sposobie funkcjonowania firmy, nie są także czytelne dla pracowników.

Wyznaczając cele marketingowe warto mieć na uwadze to, by były one możliwie jak najbardziej konkretne i mierzalne: może to być na przykład wzrost sprzedaży o 5% do końca roku, wprowadzenie nowego produktu na rynek czy rozpoczęcie sprzedaży za granicą. Warto określać konkretne terminy na realizację poszczególnych działań – w przeciwnym wypadku poważnym problemem może stać się prokrastynacja, czyli tendencja do odkładania wszystkiego na później.

2. Analiza

W momencie, gdy posiadamy już wyznaczone cele, kolejnym krokiem przy planowaniu strategii marketingowej firmy powinna być analiza, która pomaga zrozumieć sytuację na rynku oraz wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne czynniki, mogące przełożyć się na sukces. W tym celu warto przeprowadzić analizę SWOT (nazwa jest akronimem z języka angielskiego od słów: strenghts, weaknesses, opportunities, threats – mocne strony, słabości, szanse i zagrożenia).

  • Mocne strony – na przykład zasoby, którymi dysponujemy, narzędzia czy utalentowani pracownicy; pomysły i rozwiązania, które wyróżniają naszą ofertę na rynku;
  • Słabe strony – aspekty działalności, z którymi radzimy sobie gorzej, wady oferty – na przykład wyższa cena, gorsza jakość, ograniczenia finansowe czy technologiczne;
  • Szanse – na przykład nowe trendy, które możemy wykorzystać, czy produkty, których nie ma w swojej ofercie konkurencja;
  • Zagrożenia – mogą to być działania konkurencji lub niekorzystne okoliczności rynkowe, które uniemożliwią nam realizację naszych celów.

Oprócz analizy SWOT, należy również sprecyzować UVP Twojej firmy oraz produktu/ usługi.

Więcej o UVP możesz przeczytać tu: UVP – Receptą na nieskuteczny marketing?

3. Grupa docelowa

Kolejnym krokiem w budowaniu strategii marketingowej będzie poznanie swoich klientów – grupy docelowej. Skuteczna komunikacja marketingowa zawsze wymaga określenia grupy docelowej – są to osoby, które ze względu na swoje cechy, potrzeby, problemy i sposób życia mogą być potencjalnie najbardziej zainteresowane naszą ofertą. Przykładowo, jeżeli oferujesz kosmetyki kolorowe, to grupą docelową dla Twoich produktów będą młode kobiety, a w przypadku preparatów witaminowych – seniorzy. Nie wystarczy, że agencja marketingowa określi grupę docelową dla wybranego produktu lub usługi – trzeba dobrze ją poznać, zrozumieć jej oczekiwania, styl życia i sposób, w jaki się komunikuje. Zupełnie inny przekaz trafia do młodych matek zainteresowanych ofertą ubranek i kocyków dla niemowląt z naturalnych materiałów, niż do deskorolkowców. Oczywiście, myśląc o grupie docelowej, trzeba bardzo uważać, by nie powielać stereotypów – efekt może być sztuczny i karykaturalny. Zamiast tego warto postawić na analizę danych.

4. Kanały komunikacji marketingowej

Kanały komunikacji marketingowej powinny być ściśle dopasowane do grupy docelowej i oferty. Mamy do wyboru liczne formy marketingu internetowego, które dzielą się na dwie główne grupy:

  1. Działania organiczne – Pozycjonowanie, prowadzenie profili w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, TikTok, itp.), content marketing, webinar, itp.
  2. Działania płatne – wszelkiego rodzaju kampanie w Google czy Facebook, artykuły sponsorowane.

Warto określić ich skalę, odpowiadając na pytanie, czy zależy nam na klientach lokalnych, a może globalnych.

Ważne, aby każde działanie miało jasno określony cel i było elementem większego lejka sprzedażowego.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu zmieniły się Twoje przekonania co do strategii marketingowej. Jej opracowanie jest długotrwałe i pracochłonne, jednak posiadanie i wdrażenie postanowień w niej zawartych sprawi, że masz olbrzymią szansę na:

  • wyprzedzenie konkurencji (jest 95% szans, że Twoja konkurencja strategii nie posiada),
  • dopracowanie produktu/ usługi,
  • poprawę procesów w firmie,
  • zmniejszenie kosztów marketingu (wykluczenie niedziałających narzędzi),
  • zdywersyfikowanie źródeł pozyskiwania klientów,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie marżowości.

Tak się składa, że możemy pomóc Ci w opracowaniu i wdrożeniu skutecznej strategii marketingowej. Dzięki naszemu doświadczeniu, poprowadzimy Cię za przysłowiową rączkę, zaczynając współpracę od przeprowadzenia dokładnego audytu obecnych działań, a następnie warsztatów kreatywnych, w których uczestniczą najczęściej:

Z Twojej firmy:

  • Właściciel/ prezes
  • Osoba odpowiedzialna za sprzedaż
  • Osoba odpowiedzialna za marketing
  • Najlepszy Handlowiec

Ze strony ROXART:

  • Marketer
  • Spec. Google ADS
  • Spec. Facebook ADS
  • Grafik
  • Koder/ programista
  • Project manager

Całe spotkanie trwa od 4 do 6 godzin. To właśnie ono jest podstawą do napisania skutecznej strategii marketingowej.

Dowiedź się więcej na: https://zaplanowanymarketing.pl/

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Specjalista ds. #SKUTECZNEGO Marketingu

+48 516 463 911

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Kalendarium

    reklama | sprzedaż | marketing | 

    Kalendarium

    29 kwietnia 2021 by admin

    Czas na małą urodzinową celebrację w marketingowym świecie....

    Roxart blog - Czy #ZostańWDomu sprzedaje?

    sprzedaż | social media | 

    Czy #ZostańWDomu sprzedaje?

    2 kwietnia 2020 by Krystian Ficek

    SKUTECZNY przedsiębiorca wie, że w biznesie należy być elastycznym. W obecnym czasie wielu z nas, przedsiębiorców,...

    Roxart blog - Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

    reklama | sprzedaż | content marketing | marketing | 

    Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

    12 czerwca 2018 by Magdalena Miler

    Google od lat ostrzegało, że w planach jest wprowadzenie opłat za umieszczenie wtyczki z mapami na swojej własnej stronie...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt

    Świat skutecznej reklamy.

    Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
    Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
    Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

    Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

    Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
    Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
    Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!