Skuteczne reklamy w Google ADS – 10 najważniejszych wskazówek

3 min. czytania
Anna Siedlecka
Skuteczne reklamy w Google ADS – 10 najważniejszych wskazówek

Google jest jedną z największych i najbardziej wpływowych firm na świecie. Dlaczego? Zdecydowanie większa część ich przychodów generowanych jest właśnie z wyszukiwarki i wyświetlanych w niej reklam. Użytkownicy szukają produktów i chętnie klikają w reklamy. Serio.

Aby reklama była skuteczna, musi być jednak dokładnie dopasowana do intencji użytkownika. Poniżej zamieszczamy 10 najważniejszych wskazówek, dzięki którym dowiesz się, na co zwrócić uwagę, aby stworzyć reklamy, które generują większą liczbę kliknięć.

1. Tekst reklamy w Google Ads powinien być ściśle powiązany ze słowem kluczowym.

Reklamy tekstowe w Google Ads bazują na wynikach wyszukiwania. Ich aktywacja odbywa się poprzez zdefiniowane słowa kluczowe wpisane przez użytkownika. Ale kliknięcie przez użytkownika w reklamę nastąpi w momencie, gdy odwiedzający zostanie zachęcony odpowiednio przygotowanym tekstem.

2. W nagłówku i opisie umieść główne słowo kluczowe.

Aby Twoja reklama była lepiej dopasowana, staraj się zawierać w nagłówkach słowa kluczowe. W ten sposób użytkownik upewni się w przekonaniu, że klikając w link, znajdzie w nim to, czego potrzebuje – odpowiedź na swoje pytanie.

3. Dopasuj stronę docelową.

Strona docelowa to kluczowe miejsce, które musi być spójne z informacjami zawartymi w Twojej reklamie. Użytkownik, klikając w reklamę w Google Ads z przeniesieniem na stronę docelową, chce się więcej dowiedzieć o danej ofercie. Jeżeli np. strona będzie zbyt długo się ładować, nie będzie intuicyjna czy pojawi się błąd, to z dużym prawdopodobieństwem niezadowolony użytkownik opuści stronę po ok. 20 sekundach.

4. Ścieżka adresu strony powinna być dopasowana do słowa kluczowego.

Dopasowanie adresu URL do reklamy będzie odpowiednie jeśli dodasz do niego słowo kluczowe z copy. Dokładne odzwierciedlenie zapytania użytkownika jest tylko Twoją przewagą nad skłonieniem go do kliknięcia w reklamę w Google Ads.

5. Wyróżnij unikatową propozycję oferty.

Masz darmową dostawę? Szybkie zwroty? A może inną unikalną wartość produktu lub usługi? Zdecydowanie warto zamieścić taką informację w reklamie, aby przekonać Twojego potencjalnego klienta właśnie do Ciebie. Pokaż, co zyskają, wybierając Twój produkt czy usługę i jakie da im to korzyści.

6. Dodaj wezwanie do działania – CTA.

Zakomunikuj w przekazie reklamowym, czego oczekujesz od klienta, przykładowo: Zadzwoń i umów się na konsultację!, Zamów dzisiaj!, Otrzymaj 40% zniżki!.

7. Unikaj błędów, czyli działaj zgodnie z regulaminem zamieszczania reklam w Google Ads.

Nieprzestrzeganie obowiązujących wytycznych wykorzystania reklam w Google Ads wiąże się z ich odrzuceniem lub ewentualnie ponownej weryfikacji. Co to oznacza dla e-sprzedawcy? Stratę czasu. A czas to pieniądz.

Przeczytaj w innym naszym artykule o 5 najczęściej popełnianych błędach w kampaniach Google Ads: https://roxart.pl/5-najczesciej-popelnianych-bledow-w-kampaniach-google-ads/

8. Zamieszczone reklamy testuj wielokrotnie.

Dobrze jest uruchomić jednocześnie dwie reklamy np. z różną treścią i obserwować, która z nich zadziała lepiej, czyli uzyska lepszy współczynnik klikalności (click-through rate, CTR) lub współczynnik konwersji.

9. Wykorzystaj rozszerzenia reklamy.

Czym są rozszerzenia reklamy? To numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy recenzje, które są dodawane w celu budowania zaufania i wiarygodności. Zastosowanie rozszerzeń sprawi, że Twoja reklama będzie większa i bardziej widoczna.

10. Pytaj użytkownika o jego problemy używając słów, które sprzedają.

Podstawowa zasada sprzedaży, do której warto się zastosować tworząc reklamy w Google Ads brzmi: klienci nie kupują Twojego produktu, ale rozwiązanie ich problemu.

Do tego zastosowanie odpowiednich zwrotów z pewnością dużo szybciej pomoże Ci przemówić do instynktu konsumentów, podświadomie angażując ich oczywiście w reklamę. Przykładowe słowa, których zastosowanie jest po prostu skuteczne to np. gwarantowany, darmowy, wyjątkowy, okazja, szybko.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Anna Siedlecka

Paid Ads Team Leader - ⭐ Performance Specialist ⭐