• ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Zdjęcia są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż treść. Dlaczego warto postawić na fotografię w marketingu?

6 listopada 2019 by Magdalena Miler

Zdjęcia są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż treść. Dlaczego warto postawić na fotografię w marketingu?

Jak ważną rolę w Twoim życiu odgrywają zdjęcia? Nie ulega wątpliwości, że są jego integralną częścią. Może dbasz tylko o swoje konto na Instagramie, może prowadzisz profile swojej firmy, a może po prostu nie zdajesz sobie sprawy z tego, że zdjęcia wpływają na Twoje decyzje zakupowe. Ok, skoro już posiadłeś tę cenną wiedzę, podpowiemy Ci, jak z niej skorzystać w marketingu.

Porozmawiajmy o zakupach. Jeśli szukasz w sieci interesującego Cię przedmiotu czy usługi — a wiemy, że to robisz — czasem przeczytasz recenzję, jakiś opis, ale to ciągle zdjęcia mają największą moc przyciągania Twojej uwagi. Aż 90% treści, które są odbierane przez Twój mózg to grafiki. Są one przetwarzane 60 000 razy szybciej niż sam tekst. Szanse na to, że skorzystasz z oferty zawierającej wysokiej jakości zdjęcie, wzrastają o 225%, a jeśli mówimy o stronie z ponad stówką fotek, prawdopodobieństwo tego, że skorzystasz z jej usług rośnie do 238%. Głowa eksploduje, co?

Już wiesz, dlaczego tak ważne w tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych są fotografie? Jak powinny wyglądać, by trafić do klienta? Porzuć kalkulator w skarpetce i zainwestuj w porządny sprzęt albo kogoś, kto nim dysponuje, bowiem skoro klienci kupują oczami, Ty musisz sprzedawać zdjęciami. Fotografie, które sprawiają, że internauta dokona pożądanego z punktu widzenia przedsiębiorcy ruchu, muszą być wysokiej jakości i wykonane w sposób profesjonalny. Odpada tutaj pikseloza, amatorskie aranżacje czy przyprawiający o oczopląs dobór kolorów. Teraz pojawia się pytanie, jakich zdjęć potrzebuje Twoja firma i skąd ma je zdobyć.

Zobacz: Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

Rodzaje fotografii w reklamie

Skupmy się na tym, jaką postać mogą mieć zdjęcia w marketingu i które przyniosłyby najlepszy efekt w Twoim przypadku.

Prowadzisz sklep? W Twojej strategii komunikacji produktu z odbiorcą powinny znaleźć się zdjęcia produktowe czyli:
– packshoty (fotografie przedstawiające produkt na białym tle),
– aranżacyjne (kreatywne fotografie idealne do social media i publikacji na stronie internetowej),
– katalogowe (przeznaczone do katalogów i publikacji w prasie),
– fotografie 360 stopni (pozwalające na obejrzenie produktu z każdej strony).

Prowadzisz przedsiębiorstwo usługowe, a Twoim celem biznesowym jest zwiększenie świadomości marki w odbiorcach? Zdjęcia są elementem budującym wizerunek marki, a Ty potrzebujesz właśnie działań wizerunkowych. Zatem wykonaj sesję biznesową przedstawiającą Twoją drużynę w pracy oraz osoby zajmujące najważniejsze stanowiska w eleganckich, biznesowych pozach. Niezwykle ważnym elementem w budowaniu wizerunku marki jest wskazanie społecznego dowodu uznania oraz dowodów codziennej pracy. Zatem potrzebujesz zdjęć z życia firmy oraz dokumentacji jej najlepszych realizacji.

Jeśli prowadzisz biznes kulinarny, masz w ręku potężnego asa, którym jest wywoływanie apetytu w odbiorcach. Nie możesz przyciągnąć internautów smakowitymi zapachami, ale możesz to osiągnąć publikując pyszne zdjęcia. Fotografia kulinarna to zdjęcia potraw, które powodują, że zwabiony ich pięknem klient, rezerwuje stolik.

Fotografia wnętrz przydaje się nie tylko w przypadku marketingu w branży gastronomicznej, ale jest także niesamowicie istotna w branży hotelarskiej i rozrywkowej. Wiesz, że użytkownicy portalu TripAdvisor rezygnują z rezerwacji, jeśli dany obiekt nie publikuje zdjęć (i bynajmniej liczba mnoga nie została tu użyta przypadkowo).

Zobacz: Jakie zdjęcia mają najwięcej lajków na Instagramie? Zobacz najpopularniejsze fotografie

Skąd brać zdjęcia reklamowe?

Tutaj otwiera się przed Tobą wiele opcji, która będzie najlepsza dla Ciebie i Twojej firmy? Możesz zakupić sprzęt i zatrudnić fotografa, ale po jakim czasie zwróci Ci się ta inwestycja? Możesz również wynająć fotografa, ale czy będzie on posiadał wiedzę z zakresu marketingu? Możesz kupować zdjęcia ze stocków, ale nie jest to możliwe w każdym przypadku – np. jeśli masz własną restaurację, publikacja schabowego ze stocka zakrawa o bluźnierstwo. Najlepsze rozwiązanie zostaje oczywiście na koniec – możesz skorzystać z usług firmy, która specjalizuje się w fotografii reklamowej i posiada specjalistów, którzy nie tylko wiedzą, jak robić zdjęcia, ale i jak tworzyć aranżacje, które sprzedadzą.

Skontaktuj się z nami:
Karol
Account Manager513 080 974
Mateusz
Account Manager516 463 911

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Zmiany w Allegro – czy dalej opłaca się tam sprzedawać?

    Zmiany w Allegro – czy dalej opłaca się tam sprzedawać?

    19 kwietnia 2017 by admin

    Allegro od lipca ubiegłego roku wprowadza sukcesywnie zmiany mające na celu zwiększenie sprzedaży. Wprowadza kilka wytycznych,...

    Roxart blog - Wolisz zjeść bekonowe lody czy płacić za założenie konta na fejsie? Social Special #5

    Wolisz zjeść bekonowe lody czy płacić za założenie konta na fejsie? Social Special #5

    2 września 2019 by Magdalena Miler

    Siema, siema. Jak tam wakacje i urlopy? W mediach społecznościowych - o dziwo - nie ma sezonu ogórkowego i gdy wszyscy...

    Roxart blog - UX – niezbędne pojęcie w marketingu internetowym

    UX – niezbędne pojęcie w marketingu internetowym

    8 marca 2021 by Krystian Ficek

    Nie jest tajemnicą, że obecnie marketing internetowy jest kluczem do sukcesu w walce o pozyskiwanie klientów. Powodem...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt