Agencja reklamowa Roxart

  • ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

Zdjęcia są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż treść. Dlaczego warto postawić na fotografię w marketingu?

6 listopada 2019 by Magdalena Miler

Zdjęcia są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż treść. Dlaczego warto postawić na fotografię w marketingu?

Jak ważną rolę w Twoim życiu odgrywają zdjęcia? Nie ulega wątpliwości, że są jego integralną częścią. Może dbasz tylko o swoje konto na Instagramie, może prowadzisz profile swojej firmy, a może po prostu nie zdajesz sobie sprawy z tego, że zdjęcia wpływają na Twoje decyzje zakupowe. Ok, skoro już posiadłeś tę cenną wiedzę, podpowiemy Ci, jak z niej skorzystać w marketingu.

Porozmawiajmy o zakupach. Jeśli szukasz w sieci interesującego Cię przedmiotu czy usługi — a wiemy, że to robisz — czasem przeczytasz recenzję, jakiś opis, ale to ciągle zdjęcia mają największą moc przyciągania Twojej uwagi. Aż 90% treści, które są odbierane przez Twój mózg to grafiki. Są one przetwarzane 60 000 razy szybciej niż sam tekst. Szanse na to, że skorzystasz z oferty zawierającej wysokiej jakości zdjęcie, wzrastają o 225%, a jeśli mówimy o stronie z ponad stówką fotek, prawdopodobieństwo tego, że skorzystasz z jej usług rośnie do 238%. Głowa eksploduje, co?

Już wiesz, dlaczego tak ważne w tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych są fotografie? Jak powinny wyglądać, by trafić do klienta? Porzuć kalkulator w skarpetce i zainwestuj w porządny sprzęt albo kogoś, kto nim dysponuje, bowiem skoro klienci kupują oczami, Ty musisz sprzedawać zdjęciami. Fotografie, które sprawiają, że internauta dokona pożądanego z punktu widzenia przedsiębiorcy ruchu, muszą być wysokiej jakości i wykonane w sposób profesjonalny. Odpada tutaj pikseloza, amatorskie aranżacje czy przyprawiający o oczopląs dobór kolorów. Teraz pojawia się pytanie, jakich zdjęć potrzebuje Twoja firma i skąd ma je zdobyć.

Zobacz: Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

Rodzaje fotografii w reklamie

Skupmy się na tym, jaką postać mogą mieć zdjęcia w marketingu i które przyniosłyby najlepszy efekt w Twoim przypadku.

Prowadzisz sklep? W Twojej strategii komunikacji produktu z odbiorcą powinny znaleźć się zdjęcia produktowe czyli:
– packshoty (fotografie przedstawiające produkt na białym tle),
– aranżacyjne (kreatywne fotografie idealne do social media i publikacji na stronie internetowej),
– katalogowe (przeznaczone do katalogów i publikacji w prasie),
– fotografie 360 stopni (pozwalające na obejrzenie produktu z każdej strony).

Prowadzisz przedsiębiorstwo usługowe, a Twoim celem biznesowym jest zwiększenie świadomości marki w odbiorcach? Zdjęcia są elementem budującym wizerunek marki, a Ty potrzebujesz właśnie działań wizerunkowych. Zatem wykonaj sesję biznesową przedstawiającą Twoją drużynę w pracy oraz osoby zajmujące najważniejsze stanowiska w eleganckich, biznesowych pozach. Niezwykle ważnym elementem w budowaniu wizerunku marki jest wskazanie społecznego dowodu uznania oraz dowodów codziennej pracy. Zatem potrzebujesz zdjęć z życia firmy oraz dokumentacji jej najlepszych realizacji.

Jeśli prowadzisz biznes kulinarny, masz w ręku potężnego asa, którym jest wywoływanie apetytu w odbiorcach. Nie możesz przyciągnąć internautów smakowitymi zapachami, ale możesz to osiągnąć publikując pyszne zdjęcia. Fotografia kulinarna to zdjęcia potraw, które powodują, że zwabiony ich pięknem klient, rezerwuje stolik.

Fotografia wnętrz przydaje się nie tylko w przypadku marketingu w branży gastronomicznej, ale jest także niesamowicie istotna w branży hotelarskiej i rozrywkowej. Wiesz, że użytkownicy portalu TripAdvisor rezygnują z rezerwacji, jeśli dany obiekt nie publikuje zdjęć (i bynajmniej liczba mnoga nie została tu użyta przypadkowo).

Zobacz: Jakie zdjęcia mają najwięcej lajków na Instagramie? Zobacz najpopularniejsze fotografie

Skąd brać zdjęcia reklamowe?

Tutaj otwiera się przed Tobą wiele opcji, która będzie najlepsza dla Ciebie i Twojej firmy? Możesz zakupić sprzęt i zatrudnić fotografa, ale po jakim czasie zwróci Ci się ta inwestycja? Możesz również wynająć fotografa, ale czy będzie on posiadał wiedzę z zakresu marketingu? Możesz kupować zdjęcia ze stocków, ale nie jest to możliwe w każdym przypadku – np. jeśli masz własną restaurację, publikacja schabowego ze stocka zakrawa o bluźnierstwo. Najlepsze rozwiązanie zostaje oczywiście na koniec – możesz skorzystać z usług firmy, która specjalizuje się w fotografii reklamowej i posiada specjalistów, którzy nie tylko wiedzą, jak robić zdjęcia, ale i jak tworzyć aranżacje, które sprzedadzą.

Skontaktuj się z nami:
Łukasz
Account Manager513 080 974

Agencja Reklamowa Roxart Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 1
35-073 Rzeszów

lub skorzystaj z formularza kontaktowego:

    Zobacz pozostałe wpisy

    < Powrót
    Roxart blog - Nowoczesna sprzedaż – 3 triki, jak ją wdrożyć w swojej firmie. (B2B)

    Nowoczesna sprzedaż – 3 triki, jak ją wdrożyć w swojej firmie. (B2B)

    14 grudnia 2018 by Krystian Ficek

    Każdy z Nas wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, czym jest sprzedaż, ponieważ to dzięki niej firmy mają rację bytu...

    Roxart blog - Jak dogadać się z agencją reklamową?

    Jak dogadać się z agencją reklamową?

    15 lutego 2016 by admin

    Czym by była agencja reklamowa bez klienta.., a no niczym. Więc skoro agencja reklamowa od samego początku skazana jest...

    Roxart blog - Wykład dla maturzystów ZST w Leżajsku

    Wykład dla maturzystów ZST w Leżajsku

    12 września 2013 by admin

    Z dumą informujemy, że spotkanie z maturzystami zaliczamy do bardzo udanych i nie możemy doczekać się następnego!...

    Teraz Twoja kolej!

    Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

    Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

    Zamawiam kontakt