Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?
Tworzenie treści do internetu jest o wiele trudniejsze niż mogłoby się to wydawać. Każde zdanie, a nawet słowo nie może być tutaj przypadkowe. Artykuły czy podstrony produktów w sklepie muszą zawierać słowa kluczowe umieszczone w odpowiednich nagłówkach. To dopiero początek nigdy niekończącej się przygody z SEO, dzisiaj bierzemy pod lupę niewielki wycinek pozycjonowania, którym jest złowieszczo brzmiąca kanibalizacja słów kluczowych.
Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest?
Kanibalizacją słów kluczowych nazywamy zjawisko, w którym na danej stronie internetowej znajdują się dwie lub więcej podstron zoptymalizowanych pod dokładnie to samo słowo kluczowe. Mówimy zatem o tych witrynach, na których rośnie liczba wpisów dotyczących podobnej tematyki i w rezultacie zaczynają się powtarzać na niej te same nagłówki i śródtytuły. W takiej sytuacji wcale nie zwiększa się potencjał strony, a wprost przeciwnie klika podstron z obrębu jednej domeny walczy o pozycję w wyszukiwarce. Nie wzmacnia to miejsca w wynikach wyszukiwania, a jedyne co robi, to dezorientuje Google. Boty wyszukiwarki mogą wówczas dać wyższą pozycję nie temu artykułowi, na którym najbardziej nam zależy.
Zobacz: Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?
Kanibalizacja słów kluczowych – przykład
Jak kanibalizacja słów kluczowych wygląda w praktyce? Iwona prowadzi swój sklep z ubraniami dla pań. Popularnością cieszą się u niej szorty na lato, którym poświęciła osobną kategorię. W obrębie tej samej witryny działa również blog, na którym regularnie pojawiają się artykuły dotyczące właśnie tej części garderoby. Każdy z nich jest zoptymalizowany dokładnie pod tę samą frazę. Co więcej regularnie pojawia się w nich ten sam śródtytuł brzmiący: „szorty na lato – przegląd”. Iwona może być nieświadoma faktu, że jej ulubiona fraza już dawno rozpoczęła swoją kanibalistyczną ucztę.
Zobacz: Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?
Kanibalizacja słów kluczowych – przyczyny
Zbierzmy w jednym miejscu wszystkie czynniki, które mogą doprowadzić do sytuacji, w której słowa kluczowe będą wykluczać się w walce o pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kanibalizacja słów kluczowych – jak sprawdzić?
Jak sprawdzić, czy Twoja strona ma problem z kanibalizacją słów kluczowych? W sieci znajdziesz wiele narzędzi umożliwiających analizę SEO. Jednym z nich jest choćby Google Search Console. Jak odnaleźć w nim krwawe ślady kanibalizacji? Wejdź w skuteczność, a następnie przejdź do raportu, w którym znajdziesz zapytania o daną frazę. Jeśli przy zakładce „strony” wyświetli się kilka podstron, wiedz, że stosowane przez Ciebie słowa kluczowe, zżerają się wzajemnie. Drugą metodą jest stały monitoring słów kluczowych, który umożliwia SEMSTORM. Wystarczy, że ustawisz Monitorowanie Stron.
Zobacz: Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu
Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych?
Kanibalizacja słów kluczowych sprowadza się do sytuacji, w której Twoje dwa artykuły czy produkty walczą ze sobą o pozycję w sieci. Czy warto rywalizować ze samym sobą? Zdecydowanie nie, lepszą praktyką jest danie szansy innym równie smacznym słowom kluczowym.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)