Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

content marketing | 

Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

6 sierpnia 2019 by Magdalena Miler

Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

To słowo nie może kojarzyć się dobrze. "Kanibalizacja" - w jakimkolwiek kontekście nie zostałaby użyta, niesie ze sobą negatywne konsekwencje. Jaki wymiar przyjmie, jeśli wykorzystamy ją w odniesieniu do słów kluczowych?

Tworzenie treści do internetu jest o wiele trudniejsze niż mogłoby się to wydawać. Każde zdanie, a nawet słowo nie może być tutaj przypadkowe. Artykuły czy podstrony produktów w sklepie muszą zawierać słowa kluczowe umieszczone w odpowiednich nagłówkach. To dopiero początek nigdy niekończącej się przygody z SEO, dzisiaj bierzemy pod lupę niewielki wycinek pozycjonowania, którym jest złowieszczo brzmiąca kanibalizacja słów kluczowych.

Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest?

Kanibalizacją słów kluczowych nazywamy zjawisko, w którym na danej stronie internetowej znajdują się dwie lub więcej podstron zoptymalizowanych pod dokładnie to samo słowo kluczowe. Mówimy zatem o tych witrynach, na których rośnie liczba wpisów dotyczących podobnej tematyki i w rezultacie zaczynają się powtarzać na niej te same nagłówki i śródtytuły. W takiej sytuacji wcale nie zwiększa się potencjał strony, a wprost przeciwnie klika podstron z obrębu jednej domeny walczy o pozycję w wyszukiwarce. Nie wzmacnia to miejsca w wynikach wyszukiwania, a jedyne co robi, to dezorientuje Google. Boty wyszukiwarki mogą wówczas dać wyższą pozycję nie temu artykułowi, na którym najbardziej nam zależy.

Zobacz: Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

Kanibalizacja słów kluczowych – przykład

Jak kanibalizacja słów kluczowych wygląda w praktyce? Iwona prowadzi swój sklep z ubraniami dla pań. Popularnością cieszą się u niej szorty na lato, którym poświęciła osobną kategorię. W obrębie tej samej witryny działa również blog, na którym regularnie pojawiają się artykuły dotyczące właśnie tej części garderoby. Każdy z nich jest zoptymalizowany dokładnie pod tę samą frazę. Co więcej regularnie pojawia się w nich ten sam śródtytuł brzmiący: „szorty na lato – przegląd”. Iwona może być nieświadoma faktu, że jej ulubiona fraza już dawno rozpoczęła swoją kanibalistyczną ucztę.

Zobacz: Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

Kanibalizacja słów kluczowych – przyczyny

Zbierzmy w jednym miejscu wszystkie czynniki, które mogą doprowadzić do sytuacji, w której słowa kluczowe będą wykluczać się w walce o pozycję w wynikach wyszukiwania.

Kanibalizacja słów kluczowych – jak sprawdzić?

Jak sprawdzić, czy Twoja strona ma problem z kanibalizacją słów kluczowych? W sieci znajdziesz wiele narzędzi umożliwiających analizę SEO. Jednym z nich jest choćby Google Search Console. Jak odnaleźć w nim krwawe ślady kanibalizacji? Wejdź w skuteczność, a następnie przejdź do raportu, w którym znajdziesz zapytania o daną frazę. Jeśli przy zakładce „strony” wyświetli się kilka podstron, wiedz, że stosowane przez Ciebie słowa kluczowe, zżerają się wzajemnie. Drugą metodą jest stały monitoring słów kluczowych, który umożliwia SEMSTORM. Wystarczy, że ustawisz Monitorowanie Stron.

Zobacz: Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych sprowadza się do sytuacji, w której Twoje dwa artykuły czy produkty walczą ze sobą o pozycję w sieci. Czy warto rywalizować ze samym sobą? Zdecydowanie nie, lepszą praktyką jest danie szansy innym równie smacznym słowom kluczowym.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Social Special #2, co działo się w social media w ostatnich tygodniach?

social media | 

Social Special #2, co działo się w social media w ostatnich tygodniach?

8 maja 2019 by Magdalena Miler

Cierpisz na FOMO (fear of missing out), czyli panicznie boisz się, że coś ominie Cię w social media? Spokojna głowa,...

Roxart blog - Jak dogadać się z agencją reklamową?

reklama | 

Jak dogadać się z agencją reklamową?

15 lutego 2016 by admin

Czym by była agencja reklamowa bez klienta.., a no niczym. Więc skoro agencja reklamowa od samego początku skazana jest...

Roxart blog - Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

reklama | 

Ustawa krajobrazowa – a co to takiego?

9 kwietnia 2015 by admin

Mówią, że wszechobecne bilbordy, banery czy tablice szpecą miasta i są reklamowym chaosem. Właśnie nad nim postanowił...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!