Bottle Cap Challenge, Infinity Pool i Edchup, czyli #4 Social Special

Magdalena Miler
Bottle Cap Challenge, Infinity Pool i Edchup, czyli #4 Social Special

Jak wyglądał początek lata w social media? Może i Ty głowiłeś się nad tym, jak można dostać się do infinity pool, który pojawi się na szczycie jednego z londyńskich wieżowców, a może wziąłeś udział w Bootle Cap Challenge? Pora na szybkie podsumowanie.

Jak początek lata i wakacji wyglądał na wallach w social media? Internauci próbowali rozwiązać zagadkę infinity pool; sławni, znani i lubiani podjęli wyzwanie Bottle Cup Challenge, a Ed Sheeran wypuścił ketchup własnej marki; IKEA w typowy dla siebie — genialny sposób — skomentowała nowe komputery Apple’a, a Kinsey Wolanski pewnym incydentem przyciągnęła na swojego Instagrama 2 miliony followersów.

1. Infinity pool

Gorąco? Popływałbyś w basenie, z którego roztacza się piękny widok? Zdefiniujmy, czym jest dla Ciebie „piękny widok”. Czyżby roztaczał się z basenu umieszczonego na 55 piętrze 220-metrowego wieżowca umiejscowionego w centrum Londynu? Jeśli tak, gratulacje, jesteś jednym z nielicznych, którzy skorzystaliby z „basenu dla odważnych”. Właśnie tak został ochrzczony zbiornik wody, który ma pojawić się na nowym londyńskim drapaczu chmur.

Publikacja projektu firmy Compass Pools stała się dla internautów prawdziwą zagwozdką. Dlaczego? Spójrz na zdjęcie i zastanów się jak do %^&%#$%& można się dostać do basenu.

Nie ma drabinki, nie ma trampoliny, ale… są spiralne schody, które wysuwają się z dna basenu. Działają jak właz do łodzi podwodnej.

Zobacz: Jakie zdjęcia mają najwięcej lajków na Instagramie? Zobacz najpopularniejsze fotografie

2. Ketchup Eda Sheerana

Ed Sheeran to ogromny fan ketchupu marki Heinz. Jakiś czas temu swoją chęć współpracy z marką ogłosił za pośrednictwem Twittera. Marka podłapała temat — albo daliśmy się nabrać na wielką marketingową ustawkę — i teraz możemy podziwiać cudowne efekty współpracy.

Ed, jako entuzjasta polewania ekstrawaganckich potraw ketchupem, nieraz doświadczył morderczego spojrzenia ze strony kelnerów snobistycznych restauracji, którzy walczyli z utratą przytomności, gdy muzyk prosił ich o podanie ketchupu do wystawnego dania. Profanacja, co? Właśnie taka sytuacja przedstawiona jest w spocie reklamowym. Oczywiście z przymrużeniem oka. Dystans marki widzimy także w nazwie limitowanej wersji ketchupu stworzonej na cześć Eda. Edchup ma także wyjątkową etykietę.

3. Stranger Things w klimacie Nie do wiary

4 lipca premierę miał 3. sezon „Stranger Things”. Netflix przyszykował z tej okazji szereg przepysznych działań marketingowych. Jednym z nich, był skierowany do polskiej publiczności spot utrzymany w klimacie popularnego w latach 90. programu „Nie do wiary”. Zobaczcie:

A gdy już nowe odcinki wjechały na platformę, wystarczyło wejść na Fejsa, żeby zobaczyć, jak znane marki próbują uszczknąć dla siebie odrobinę popularności show. Tutaj mamy Real Time Marketing w wydaniu Żywca.

Zobacz: Dlaczego Twoja firma NIE potrzebuje animacji w marketingu?

4. RTM IKEI na nowy komputer Apple’a

Gdy Apple promuje nowe sprzęty, ich wygląd i ceny komentuje cały świat. Tak też było, gdy w zeszłym miesiącu „Nadgryzione Jabłko” wypuściło nowy komputer. Pomińmy jego nieprzyzwoitą cenę i zajmijmy się tylko tym, jak wyglądał. Skojarzeń z tarką nie można było uniknąć i właśnie na to podobieństwo uwagę zwrócił szwedzki gigant.

To nie koniec akcji IKEI. Marketingowcy sieciówki zainspirowani kreatywnością internautów, którzy łączą ich sofy w najróżniejsze kształty, postanowili stworzyć unikalny font – „Soffa Sans”.

Zobacz: Wyciągamy trupy z szafy Google. Oto projekty giganta, które zakończyły się porażką

5. Półnaga Kinsey Wolanski na meczu Liverpoolu z Tottenhamem

Kinsey Wolanski nie była pierwszym (pół)golasem, który w trakcie rozgrywek w piłce nożnej wtargnął na murawę. Dla wielu głupawy wybryk był niczym innym niż przemyślaną akcją marketingową. Długonoga blondynka dorobiła się ponad 2 dodatkowych milionów followersów na swoim Instagramie. Przy okazji wypromowała stronę swojego chłopaka. Żeby nawiązać współpracę z reklamodawcą użytkownik tej aplikacji musi mieć więcej niż 10 tys. fanów. Zatem wybryk Wolanski to czysty zysk.

6. O co chodzi w Bottle Cap Challenge?

Na Instagramie pojawiło się nowe wyzwanie. O co chodzi w Bottle Cap Challenge? Ludzie z całego świata próbują odkręcić butelkę wody z kopnięcia z półobrotu. Jason Statham robi to dobrze.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony