Definicja skutecznego marketingu, czyli czym jest Google AdWords.

admin
Definicja skutecznego marketingu, czyli czym jest Google AdWords.
W dobie rozbudowanych narzędzi marketingu internetowego do promocji witryn firmowych i sklepów online warto zadać sobie pytanie, którą opcję wybrać, by osiągnąć zamierzone cele, nie wydając przy tym milionów i zyskiwać nowych klientów.

Pewnie to problem wielu marketerów, którzy stoją przed zadaniem zaprezentowania zarządowi firmy skutecznych kanałów reklamy dla ich biznesu. Dlatego, nie rozwodząc się nad rozpisywaniem zalet i funkcjonalności poszczególnych platform, odpowiedź mamy jedną – Google AdWords.

Interesują Cię natychmiastowe efekty w postaci widoczności strony firmowej w czołowych miejscach wyszukiwarki Google i kontakty zainteresowanych klientów oraz sprzedaż w sklepie online? Czytasz zatem właściwy artykuł. Zapoznaj się z zaletami systemu Google Ads i rozpocznij przygodę z linkami sponsorowanymi.

Niezliczona ilość zalet Google AdWords, a wśród nich najważniejsze korzyści, czyli:
– natychmiastowa widoczność reklam;
– darmowe wyświetlenia reklam;
– płatności tylko za kliknięcie w reklamę i przejście na stronę www;
– brak minimalnego budżetu na emisję reklam i kontrola wydatków;
– możliwość samodzielnego określania maksymalnych wysokości stawek za kliknięcie;
– dowolny zasięg terytorialny emisji reklam;
– elastyczność działań w przypadku sezonowości czy ofert promocyjnych.

Ponadto linki sponsorowane to szereg mierników skuteczności:
– efektywność od pierwszego kliknięcia;
– świadomość marki (wyświetlenia i kliknięcia reklam);
– mierzalność danych i efektów sprzedażowych (zapytania, telefony, e-commerce);
– jakość ruchu dzięki statystykom Google Analytics (czas na stronie, liczba przeglądanych podstron, stopień zainteresowania ofertą).

Dzięki reklamom AdWords docierasz do swoich potencjalnych klientów w momencie, w którym faktycznie poszukują oni Twojej oferty/produktu. To sam klient wpisuje w wyszukiwarkę Google interesujące go zagadnienia określając swoją potrzebę. Ty dzięki Google Ads wyświetlasz swoją ofertę w postaci reklamy w jak najbardziej widocznym miejscu.

Dlatego konfigurując kampanię AdWords trzeba pamiętać w pierwszej kolejności o opracowaniu listy haseł/określeń, które z dużym prawdopodobieństwem będą wpisywali potencjalni klienci w wyszukiwarce Google poszukując produktów/usług firmy. Następnie warto zadbać o atrakcyjne komunikaty reklamowe opatrzone szeregiem rozszerzeń z dodatkowymi informacjami. To właśnie połączenie słowa z opisem reklamowym stanowi pierwszy krok do zainteresowania klienta ofertą/produktem podczas domowego wyświetlenia reklamy.

Nie zapominajmy, że Google AdWords to nie tylko reklamy tekstowe na wyszukiwarce Google. W tym samym miejscu coraz popularniejszą formą promocji, szczególnie sklepów internetowych, stają się Google Zakupy. To możliwość natychmiastowego emitowania z poziomu wyszukiwarki informacji o cenie produktu wraz z prezentującym go zdjęciem.

Poza wyszukiwarką Google, gigant z Montain View nie spoczywa na manowcach. Sieć reklamowa Google zrzeszająca miliony wydawców internetowych to dopiero pole do manewru dla reklamodawców i marketerów.

Korzyści z emisji reklam na witrynach partnerskich Google to przede wszystkim:
– dodatkowa możliwość emisji reklam graficznych (statycznych, animowanych, elastycznych) i video;
– docieranie do nowych klientów na różnych etapach cyklu zakupu;
– zwiększenie znajomości marki wśród odbiorców;
– zwiększenie popytu na produkt/usługę;
– dobór odpowiedniej grupy docelowej.

Zobacz też: Neuromarketing, czyli całkowicie podświadome robienie zakupów

Dzięki temu reklamy mogą być kierowane w oparciu o kontekst promowanej strony na starannie wyselekcjonowanych witrynach. Następnie z przekazem możemy trafiać do osób, które już zainteresowały się ofertą firmy i zachęcać je reklamą remarketingową do powrotu na stronę w celu np. dokończenia procesu zakupu. Bądź trafiać z przekazem reklamowym do ściśle określonej grupy docelowej określonej na podstawie danych demograficznych i zainteresowań.

Kanałem, którego nie możemy pominąć są reklamy wideo. Dzięki AdWords dla Wideo możliwe jest promowanie filmów produktowych w YouTube. Przemyślana kampania pozwoli na:
– przedstawienie historii firmy, jej idei, dokonań, ludzi;
– śledzenie sukcesów firmy;
– rozpowszechnianie informacji o marce;
– angażowanie odbiorców;
– udzielanie odpowiedzi na pytania nurtujące klientów;
– zwiększanie sprzedaży.

Musimy mieć również świadomość, że nasze reklamy będą wyświetlane zainteresowanym klientom niezależnie, jakimi urządzeniami się posługują: czy to będzie tradycyjny komputer, tablet jak również nowoczesny smartfon. Pokazuje to wielką elastyczność tych formatów reklam i globalność ich emisji.

Zobacz też: Jak wyjść z kryzysu z twarzą i jeszcze na nim zarobić?

Nie pozostaje zatem nic innego jak tylko opracować strategię promocji i wdrożyć ją w AdWords. Nie wiesz jak się za to zabrać? Od tego jesteśmy – by w profesjonalny i kompleksowy sposób wypromować Twój biznes poprzez Google Ads. Zapraszamy do współpracy.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony