Definicja skutecznego marketingu, czyli czym jest Google AdWords.
Pewnie to problem wielu marketerów, którzy stoją przed zadaniem zaprezentowania zarządowi firmy skutecznych kanałów reklamy dla ich biznesu. Dlatego, nie rozwodząc się nad rozpisywaniem zalet i funkcjonalności poszczególnych platform, odpowiedź mamy jedną – Google AdWords.
Interesują Cię natychmiastowe efekty w postaci widoczności strony firmowej w czołowych miejscach wyszukiwarki Google i kontakty zainteresowanych klientów oraz sprzedaż w sklepie online? Czytasz zatem właściwy artykuł. Zapoznaj się z zaletami systemu Google Ads i rozpocznij przygodę z linkami sponsorowanymi.
Niezliczona ilość zalet Google AdWords, a wśród nich najważniejsze korzyści, czyli:
– natychmiastowa widoczność reklam;
– darmowe wyświetlenia reklam;
– płatności tylko za kliknięcie w reklamę i przejście na stronę www;
– brak minimalnego budżetu na emisję reklam i kontrola wydatków;
– możliwość samodzielnego określania maksymalnych wysokości stawek za kliknięcie;
– dowolny zasięg terytorialny emisji reklam;
– elastyczność działań w przypadku sezonowości czy ofert promocyjnych.
Ponadto linki sponsorowane to szereg mierników skuteczności:
– efektywność od pierwszego kliknięcia;
– świadomość marki (wyświetlenia i kliknięcia reklam);
– mierzalność danych i efektów sprzedażowych (zapytania, telefony, e-commerce);
– jakość ruchu dzięki statystykom Google Analytics (czas na stronie, liczba przeglądanych podstron, stopień zainteresowania ofertą).
Dzięki reklamom AdWords docierasz do swoich potencjalnych klientów w momencie, w którym faktycznie poszukują oni Twojej oferty/produktu. To sam klient wpisuje w wyszukiwarkę Google interesujące go zagadnienia określając swoją potrzebę. Ty dzięki Google Ads wyświetlasz swoją ofertę w postaci reklamy w jak najbardziej widocznym miejscu.
Dlatego konfigurując kampanię AdWords trzeba pamiętać w pierwszej kolejności o opracowaniu listy haseł/określeń, które z dużym prawdopodobieństwem będą wpisywali potencjalni klienci w wyszukiwarce Google poszukując produktów/usług firmy. Następnie warto zadbać o atrakcyjne komunikaty reklamowe opatrzone szeregiem rozszerzeń z dodatkowymi informacjami. To właśnie połączenie słowa z opisem reklamowym stanowi pierwszy krok do zainteresowania klienta ofertą/produktem podczas domowego wyświetlenia reklamy.
Nie zapominajmy, że Google AdWords to nie tylko reklamy tekstowe na wyszukiwarce Google. W tym samym miejscu coraz popularniejszą formą promocji, szczególnie sklepów internetowych, stają się Google Zakupy. To możliwość natychmiastowego emitowania z poziomu wyszukiwarki informacji o cenie produktu wraz z prezentującym go zdjęciem.
Poza wyszukiwarką Google, gigant z Montain View nie spoczywa na manowcach. Sieć reklamowa Google zrzeszająca miliony wydawców internetowych to dopiero pole do manewru dla reklamodawców i marketerów.
Korzyści z emisji reklam na witrynach partnerskich Google to przede wszystkim:
– dodatkowa możliwość emisji reklam graficznych (statycznych, animowanych, elastycznych) i video;
– docieranie do nowych klientów na różnych etapach cyklu zakupu;
– zwiększenie znajomości marki wśród odbiorców;
– zwiększenie popytu na produkt/usługę;
– dobór odpowiedniej grupy docelowej.
Zobacz też: Neuromarketing, czyli całkowicie podświadome robienie zakupów
Dzięki temu reklamy mogą być kierowane w oparciu o kontekst promowanej strony na starannie wyselekcjonowanych witrynach. Następnie z przekazem możemy trafiać do osób, które już zainteresowały się ofertą firmy i zachęcać je reklamą remarketingową do powrotu na stronę w celu np. dokończenia procesu zakupu. Bądź trafiać z przekazem reklamowym do ściśle określonej grupy docelowej określonej na podstawie danych demograficznych i zainteresowań.
Kanałem, którego nie możemy pominąć są reklamy wideo. Dzięki AdWords dla Wideo możliwe jest promowanie filmów produktowych w YouTube. Przemyślana kampania pozwoli na:
– przedstawienie historii firmy, jej idei, dokonań, ludzi;
– śledzenie sukcesów firmy;
– rozpowszechnianie informacji o marce;
– angażowanie odbiorców;
– udzielanie odpowiedzi na pytania nurtujące klientów;
– zwiększanie sprzedaży.
Musimy mieć również świadomość, że nasze reklamy będą wyświetlane zainteresowanym klientom niezależnie, jakimi urządzeniami się posługują: czy to będzie tradycyjny komputer, tablet jak również nowoczesny smartfon. Pokazuje to wielką elastyczność tych formatów reklam i globalność ich emisji.
Zobacz też: Jak wyjść z kryzysu z twarzą i jeszcze na nim zarobić?
Nie pozostaje zatem nic innego jak tylko opracować strategię promocji i wdrożyć ją w AdWords. Nie wiesz jak się za to zabrać? Od tego jesteśmy – by w profesjonalny i kompleksowy sposób wypromować Twój biznes poprzez Google Ads. Zapraszamy do współpracy.
wróć do listy wpisówCo Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)
Co Cię interesuje?
- Bez kategorii (2)
- case study (6)
- content marketing (32)
- digital marketing (16)
- e-commerce (18)
- fotografia (3)
- GetResponse (2)
- grafika (6)
- influencer marketing (6)
- marketing (100)
- nasza agencja (17)
- pozyskiwanie leadów (5)
- reklama (56)
- reklama w google (14)
- SEO (19)
- social media (50)
- social special (8)
- sprzedaż (56)
- strony internetowe (27)
- sztuczna inteligencja (5)
- wideo (4)