Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

sprzedaż |  content marketing | 

(Nie)Przyjemne stosunki agencji reklamowej i klienta

25 lipca 2018 by Magdalena Miler

(Nie)Przyjemne stosunki agencji reklamowej i klienta

Bywają niełatwe, zawiłe, pełne rzucania słuchawką i tupania pod biurkiem nogą. Jednak przy odrobinie wiedzy i chęci stosunki między agencją reklamową i jej klientem mogą służyć za wzór współpracy i źródło satysfakcji.

Budowanie relacji z klientem jest jednym z najważniejszych elementów, które przesądzą o sukcesie firmy. Marketing relacji zwraca uwagę na konieczność budowania dialogu pomiędzy firmą i klientem. W takiej atmosferze zachodzi budowanie trwałej relacji i dostarczanie pozytywnych wartości. Istotne jest tutaj poznanie oczekiwań klienta oraz przedstawienie mu drogi ich realizacji.

Dlaczego klient nie rozumie agencji?

Przyznawanie się do błędu czy niewiedzy idzie nam – ludziom – zdecydowanie trudniej niż ich wytykanie innym. Bywa że na pierwszym spotkaniu wszystko idzie gładko, łatwo i przyjemnie, a później okazuje się, że klient nie zrozumiał co drugiego z wypowiadanych przez handlowca słów. W sytuacji idealnej każde spotkanie kończy się podsumowaniem, w którym jest miejsce na parafrazę i klient własnymi słowami mówi, co zrozumiał z rozmowy. Wówczas wychodzą na jaw wszelkie kwestie, które nie zostały wyjaśnione lub doprecyzowane.

Klienci bywają również niecierpliwi i nie mają czasu na spotkanie przebiegające pod znakiem merytorycznej wymiany informacji.

Bardzo często przyczyną niezrozumienia na linii klient-agencja marketingowa są różnice technologiczne – pasjonat współczesnych mediów może nie dogadać się z człowiekiem, który o Facebooku słyszał tylko w telewizji. Bywa że klienci zasiedzieli się w jednym schemacie marketingowym, który jest daleki od wykorzystania technologii. Jednocześnie wykazuje się w stosunku do nich ignorancją i brakiem chęci ich poznania. Taki mur dodatkowo uzbrojony brakiem czasu na spotkania i ogromnymi oczekiwaniami połączonymi z natychmiastowymi efektami jest nie do przeskoczenia. W efekcie problemy się nawarstwiają i prowadzą do zerwania umowy.

Określenie celu współpracy jest najważniejszym punktem we współpracy agencji i klienta. Niestety wielu przedsiębiorców kompletnie nie rozumie wagi sytuacji, a jakiekolwiek działania marketingowe chcą zacząć tylko dlatego, że robi to konkurencja.

Zobacz: Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

Dlaczego agencja nie rozumie klienta?

Nikt nie jest tutaj bez winy. Agencja reklamowa może zamknąć się w schematach współpracy, za które czasem trzeba wyjść i potraktować klienta w całkowicie indywidualny sposób. W końcu inaczej będzie wyglądać rozmowa handlowca z brand managerem, a inaczej z właścicielem firmy, który chce sprzedawać na Facebooku lepiej niż jego sąsiad. Tutaj handlowiec powinien zmienić się w wyrozumiałego edukatora, który poprowadzi klienta przez świat mediów społecznościowych i uświadomi, że najważniejszy w ich współpracy będzie cel możliwy do zrealizowania.

1. Stosunki zakończone „happy endem”

Częściej spotykane na filmach niż w życiu. Wyróżnia je bajkowe zakończenie pt. „Żyli długo i szczęśliwie”. „Happy end” jest wynikiem długoletniej współpracy, w której mogły zdarzać się błędy, ale były one naprawiane prawidłową komunikacją i ogromną świadomością branży, w które wyposażone są obie strony. Jest to relacja oparta na partnerstwie i zaufaniu, na które pracowało się latami. Jej cechą charakterystyczną jest edukacja – partnerzy uzupełniają się wiedzą oraz doświadczeniem.

2. Stosunki partnerskie

Najlepsze stosunki między agencją reklamową i klientem, którzy traktują się partnersko, czyli na równi. Ich relacje można opisać jako pełne zrozumienia, wymianę cennych uwag, które nie są odbijaniem piłeczki. W warunkach poprawnej komunikacji i wspólnie włożonych w produkt wysiłkach można mówić nawet o przyjemności ze współpracy! Partnerstwo to także praca dwóch stron, co ma tutaj ogromne znaczenie, bowiem w wielu innych przypadkach klient przybiera formę płacącego i wymagającego pana.

Zobacz: Klient uContentowany – 5 cech skutecznego content marketingu

Zobacz: Jak wyjść z kryzysu z twarzą i jeszcze na nim zarobić?

3. Stosunki przerywane poprawkami

Za mały, za gruby, za bardzo przechylony w lewo lub w prawo napis pod logo – oto typowy niezdecydowany klient. Od takich roi się w branży reklamowej. Jak sobie z nimi radzić i jak oni powinni radzić sobie z agencją?

Kluczem do sukcesu jest poznanie wszystkich oczekiwań oraz potrzeb klienta. Należy również jasno określić ilość poprawek, które będzie można wprowadzić. Ten typ klienta prócz tego, że jest niezadowolony, często nie ma także czasu na to, by spotkać się w celu omówienia poprawek. Spotkanie na żywo daje możliwość odczytania znaków mowy ciała, a nie tylko liter, które najczęściej nie odzwierciedlają tonu głosu rozmówcy. W mailowych okolicznościach najłatwiej o nierozumienie, które wypadałoby wyeliminować ze wszystkich relacji na linii agencja marketingowa – klient.

4. Stosunki przedwcześnie zakończone zerwaniem umowy

Jakie są powody przedwczesnego zrywania umowy? Najczęściej wszystkie spięcia na linii agencja-klient można zamknąć w jednej szufladzie z napisem „brak celu i zrozumienia”. Jak zaznaczyliśmy na wstępie, współpraca powinna rozpoczynać się od spotkań, podczas których klient określa cel, a agencja ocenia możliwość jego zrealizowania. Cel musi być przemyślany i wynikać ze świadomości oraz wiedzy klienta – nie może nim być prowadzenie Facebooka tylko dlatego, że na taki krok zdecydowała się konkurencja. Jeśli cel nie jest jasno określony, wszystkie działania stają się przypadkowe i prowadzą donikąd.

Jak w życiu prywatywnym, tak i w agencji reklamowej w kontakty międzyludzkie zakończone satysfakcją obu stron trzeba włożyć trochę pracy. Jako agencja reklamowa ciągle udoskonalamy swój wewnętrzny, jak i zewnętrzny system komunikacji. Wyciągamy wnioski, testujemy nowe rozwiązania i dzielimy się przemyśleniami, ale do samych „happy endów” pokornie przyznajemy, jeszcze długa droga. Za to dominują na niej stosunki partnerskie, co jest dla nas niewyobrażalnym powodem do dumy.

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

reklama | sprzedaż | content marketing | marketing | 

Stało się – Google wprowadza opłaty za mapy dla firm. Co zrobić, by Google Maps pozostały darmowe?

12 czerwca 2018 by Magdalena Miler

Google od lat ostrzegało, że w planach jest wprowadzenie opłat za umieszczenie wtyczki z mapami na swojej własnej stronie...

Roxart blog - Social Media – jako jedna z nowoczesnych form reklamy

social media | 

Social Media – jako jedna z nowoczesnych form reklamy

18 września 2014 by admin

Czasy współczesne to czasy komputerów, nowoczesnych technologii i sprzętu. Również reklama wskoczyła na wyższy level...

Roxart blog - Social Special, czyli przegląd głośnych postów z ostatnich tygodni

social media | 

Social Special, czyli przegląd głośnych postów z ostatnich tygodni

11 lutego 2019 by Magdalena Miler

Kilometry pokonane myszką i nigdy niekończące się scrollowanie własnego fejsa nie powinny iść na marne. W końcu dzisiejszy...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!