5 kwestii, które trzeba wziąć pod uwagę robiąc marketing w 2020 roku

Magdalena Miler
5 kwestii, które trzeba wziąć pod uwagę robiąc marketing w 2020 roku
Nowy rok, nowe wyzwania i nowe trendy. Jak 2020 zmieni i czy w ogóle zmieni oblicze marketingu? Bierzemy pod lupę wszystkie kwestie, które należy wziąć pod uwagę projektując działania marketingowe w zbliżających się miesiącach.

Oblicze marketingu zmienia się z miesiąca na miesiąc i z roku na rok, a jeśli chcesz, by Twoje działania były skuteczne, musisz znać obowiązujące trendy. C’nie?

Reklamy kierowane do pokolenia Z

W kwestii potrzeby znajomości swojego odbiorcy nie zmienia się nic, jednak poniekąd zmienia się sam odbiorca. Pokolenie Z, które jeszcze studiuje albo już wkroczyło na rynek pracy, zwiększa swoją moc nabywczą i jednocześnie skupia na sobie zainteresowanie, którym jeszcze do niedawna byli obdarzeni millenialsi.

„Zetki” to osoby urodzone w i po 1995 roku, które stanowią 20% polskiej i jednocześnie 27% światowej populacji. Są to ludzie nie znający świata sprzed ery Internetu i sprzed wkroczenia Polski do Unii Europejskiej, a obecność w ich życiu technologii nauczyła ich o wiele szybszego przetwarzania i filtrowania informacji niż robili to millenialsi. Pokolenie Z uchodzi za mniej roszczeniowe niż wcześniejsze Y, a pieniądze i kariera są dla jego przedstawicieli wartością samą w sobie, dlatego dorabiają sobie już w trakcie edukacji szkolnej.

Jakie treści marketingowe dotrą do zetek? Marketerzy muszą tutaj wykazać się jeszcze większą kreatywnością jak miało to miejsce w przypadku miellenialsów. Pokolenie Y przyzwyczaiło się do wymuskanych reklam, ale nie działają one już na pokolenie Z. Jego przedstawiciele chcą czegoś więcej, mianowicie Twojej firmy od kuchni. Wolą oglądać proces twórczy niż jego etap końcowy. Liczy się dla nich autentyczność, a także i prywatność oraz dobry humor.

Zobacz: Jakie zdjęcia mają najwięcej lajków na Instagramie? Zobacz najpopularniejsze fotografie

trendy w marketingu 2020 pokolenie z

Eko-Marketing

Działania marketingowe poniekąd powinny odzwierciedlać ogólnoświatowe trendy i nastroje, a w 2020 na prowadzenie wysunie się ekologia, zresztą zapowiadało się na to od kilku lat, a minione miesiące były kumulacją potwierdzającą ten ruch. Wzrastająca świadomość troski o planetę wpływa na zachowanie konsumentów, a to z kolei już wywarło wpływ na kierunek rozwoju firm, z których produktów i usług korzystają. Eco-Marketing rośnie w siłę, co widać na przykładzie rezygnujących z plastikowych opakowań marek. Jednocześnie producenci sięgają po materiały z recyklingu, jak choćby IKEA, która ogłosiła, że do 2020 roku 12 tysięcy produktów powstanie z surowców z odzysku. Z kolei czeski Rossman testuje automat do napełniania butelek środkami higienicznymi.

Wyszukiwanie głosowe

Współczesne społeczeństwo robi wszystko szybciej niż ich przodkowie – szybciej chodzi, szybciej mówi, szybciej przetwarza i filtruje informacje oraz szybciej chce do nich dotrzeć. Właśnie z tego powodu na popularności zyskują wirtualne asystentki. Do tej pory stosowane na szeroką skalę w USA, teraz podbijają polski rynek oferując szereg komfortowych usług, od sprawdzenia pogody, poszukanie w sieci ważnych informacji i przeczytanie ich użytkownikowi po zrobienie selfie. Londyńska agencja Quoracreative podaje, że już w tym roku wyszukiwania głosowe będą stanowić blisko 50% internetowych zapytań ogólnie.

Zobacz: 5 prostych sposobów na wykorzystanie neuromarketingu w zwiększeniu efektywności Twoich działań reklamowych

Co to znaczy dla marketerów? Popularność wyszukiwań głosem stanowi wyzwanie dla seowców, wszak internauci będą poszukiwać odpowiedzi na coraz to bardziej skomplikowane frazy, a ogólna odpowiedź ich nie satysfakcjonuje. Czytana treść ma być konkretna, wyczerpująca temat i jednocześnie przedstawiająca go w atrakcyjny sposób.

trendy w marketingu 2020 wyszukiwanie głosem

Pozycja zero w wyszukiwarkach

Wzrost popularności wyszukiwania głosem pociąga za sobą bitwę o opozycję zero w wynikach wyszukiwania. Czym jest pozycja zero w Google? Jest to treść, która pojawia się w tzw. answer boksie, czyli nad innymi wynikami wyszukiwania, zarówno nad tymi organicznymi, jak i płatnymi. Google wyróżnia w ten sposób ten content, który bezpośrednio odpowiada na wpisane wyszukiwanie.

Zobacz: Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

Jednak tutaj pojawia się pewien paradoks, bo może i pozycja zerowa zwiększa widoczność w SERP-ach i buduje pozycję eksperta, jednocześnie nie przenosi użytkownika na stronę, a jeśli to właśnie jest konwersją dla jej właściciela, pojawia się dylemat.

pozycja zero w google

Jeszcze więcej video

Treści video zdominowały wszelkie krótkie formy marketignowe, o czym świadczy choćby sukces Insta Story. Tego rodzaju formaty są cenne dla marek, bowiem generują sprzedaż, budują ich świadomość i pozwalają na interakcję z użytkownikiem. Ponadto jest to także najlepszy sposób na zaprezentowanie swojej firmy i jej oferty, zatem nie należy spodziewać się spadku popularności tej formy marketingu.

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Administrator Strony

Konto Administratora Strony