Roxart - Agencja Reklamowa Rzeszów

Agencja Reklamowa Rzeszów

  • ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
  • biuro@roxart.pl
  • +48 517 398 997
< POWRÓT

Autor: Magdalena Miler

digital marketing | 

5 prostych sposobów na wykorzystanie neuromarketingu w zwiększeniu efektywności Twoich działań reklamowych

10 grudnia 2019 by Magdalena Miler

5 prostych sposobów na wykorzystanie neuromarketingu w zwiększeniu efektywności Twoich działań reklamowych

Chcąc tworzyć skuteczne działania marketingowe należałoby dotrzeć do miejsca, w którym rodzą się decyzje zakupowe, czyli do... ludzkiego mózgu! To właśnie w nim emocje w połączeniu z rozsądkiem (nie można go wykluczać z procesu decyzyjnego) prowadzą do podjęcia konkretnego działania, którym będzie zakup usługi lub produktu. Jak wykorzystać wiedzę o mózgu w tworzeniu skutecznych stron i reklam?

Dzięki badaniom neuromarketingowym wykorzystującym specjalistyczny sprzęt (eye-tracking, EEG, reakcja skórno galwaniczna) zachowania klientów wyszły spoza obszaru zgadywania i domysłów, i zyskały miano danych naukowych, z których czerpać mogą marketerzy. Zebraliśmy w jednym miejscu kilka praktycznych porad wykorzystujących wiedzę o ludzkim mózgu do tworzenia kampanii, które są skuteczne.

Dlaczego dobra reklama ma obrazek po lewej, a treść po prawej stronie?

neuromarketing w praktyce

Skuteczne kampanie reklamowe nie opierają się na widzimisię twórcy, a na jego wiedzy. Choćby tej o mózgu, którego lewa półkula przetwarza to, co widzi prawe oko, a prawa to, co widzi lewe. To nie koniec, lewa półkula przetwarza słowa, a prawa obrazy. Jak wykorzystać tę wiedzę w marketingu? W bardzo prosty sposób. Aby ułatwić mózgowi zadanie, najlepiej umieszczać grafiki po lewej stronie, a tekst po prawej, dzięki czemu szybko zostaną rozkodowane.

Zobacz: Klient prześwietlony i strategia doskonała, czyli czym jest insight konsumencki?

F-Patter w projektowaniu stron internetowych

neuromarketing w praktyce

Badania przeprowadzone z użyciem eyetrackingu pokazują, którą drogę na monitorze przemierzają nasze gałki oczne. Najczęściej zatrzymujemy wzrok na miejscach tworzących zarys litery F (tę regułę możemy jednak zastosować jedynie w kręgach kultury zachodniej, projektując stronę dla krajów arabskich należy uwzględnić fakt, że tamtejszy internauta czyta od prawej do lewej).

Jak w praktyce można wykorzystać świadomość, gdzie na monitorze zatrzymuje się uwaga (tożsama tutaj z gałkami ocznymi)? Jest to bardzo istotna wiadomość dla grafików i twórców treści. Ci pierwsi projektując strony powinni mieć na uwadze, że litera F na monitorze to tytuł, podtytuł, lead oraz początki akapitów. Natomiast twórcy treści muszą pamiętać, żeby najważniejsze informacje umieszczać w pierwszych dwóch akapitach tekstu. Wypadałoby w nich zawrzeć również zachętę do kontynuowania czytania.

Reklama powinna opierać się na zachęcaniu do przyjemności czy rozwiązywaniu problemów?

neuromarketing w praktyce

Czy wiesz, że reakcja na unikanie bólu jest trzy razy silniejsza niż szukanie przyjemności? Mózg w pierwszej kolejności skupia się na unikaniu niebezpieczeństwa, dlatego pokazanie klientowi w przekazie reklamowym, jak może zaoszczędzić, zapewni mu zastrzyk dopaminy.

Jak w praktyce wykorzystać ten fakt z neuromarketingu? Używanie słów, jak: „unikaj”, „uważaj”, „zapobiegaj” zapewnia większą ilość kliknięć i tym samym lepszą skuteczność kampanii PPC. Jest to swoisty paradoks, bowiem wiele marketerów unika tych określeń, bojąc się ich negatywnego wydźwięku. Zamiast z nich korzystają z pozytywnie nacechowanego słownictwa, tymczasem ludzki mózg szybciej zareaguje na ból niż na przyjemność.

Zobacz: Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

Segmentacja klientów

Ciągle powiększający się dorobek neuromarketingu aż prosi się o wykorzystanie jako inspirację do gromadzenia danych o preferencjach klientów i testowania takich rozwiązań, które wywołają konwersję. Sekret skutecznych kampanii e-maliowych tkwi w odpowiedniej segmentacji klientów i dostosowaniu do nich właściwych szablonów, co w praktyce wygląda następująco: opracowujemy kilka tekstów mailingów i rozsyłamy je do ustalonych segmentów klientów. Na podstawie zgromadzonych o nich informacji, jak historia zakupów lub zainteresowania (dostępnych w Google Analitics) można podzielić odbiorców mailingu na grupy. Przykładowo – na pewno wśród odbiorców newslettera znajdują się:

– łowcy promocji, którzy powinni dostać informację o wyprzedażach;

– poszukiwacze nowości, którzy ustawiają sobie powiadomienia o nowych produktach i powinni dostać maila właśnie z nimi;

– tropiciele jakości, którzy sprawdzają oceny produktów i szukają ich recenzji. Oni z kolei otworzą maila o tytule: „X produktów z najlepszą oceną klientów”.

Treści za maila czy mail za treści?

Wystarczy chwilę poscrollować walla na Facebooku, by dotrzeć do darmowych e-booków. Internauta zostawia maila i dostaje interesujące go treści. Jest to nie tylko bardzo popularna, ale i nieprzemyślana taktyka. Całkowicie pomija ona regułę wzajemności Caldiniego, która mówi o tym, że osoba, która otrzyma jakieś dobro jest zobowiązana odwdzięczyć się darczyńcy. Tę zasadę doskonale widać na degustacjach w sklepie. W każdym razie, eksperymenty pokazują, że zmieniając kolejność i wysyłając najpierw treść, a później prosząc o dane, osiąga się dwa razy lepsze wyniki.

A skoro już jesteśmy w temacie, to może zainteresuje Cię e-book zdradzający tajniki tworzenia efektywnych reklam na Facebooku?

Skomentuj ten wpis

Zobacz pozostałe wpisy

< Powrót
Roxart blog - Planowanie śmierci na Facebooku? Czyli, co dzieje się z profilem na FB po śmierci użytkownika

social media | 

Planowanie śmierci na Facebooku? Czyli, co dzieje się z profilem na FB po śmierci użytkownika

20 lutego 2018 by Magdalena Miler

Mówią, nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Odwróćmy sytuację. A co się dzieje z kontem na Facebooku, gdy nie...

Roxart blog - Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

content marketing | 

Nie daj się zjeść słowom kluczowym! Jak uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych?

6 sierpnia 2019 by Magdalena Miler

To słowo nie może kojarzyć się dobrze. "Kanibalizacja" - w jakimkolwiek kontekście nie zostałaby użyta, niesie ze...

Roxart blog - Jak przygotować się do zmiany strony internetowej?

marketing | 

Jak przygotować się do zmiany strony internetowej?

12 lutego 2016 by admin

Pracując w agencji reklamowej zauważyłem, że klienci zamawiający stronę internetową nie wiedzą jak przygotować się...

Teraz Twoja kolej!

Szukasz partnera, który zrealizuje projekt dla Twojej firmy.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe a nasz przedstawiciel skontaktuje się z TOBĄ!

Zamawiam kontakt

Świat skutecznej reklamy.

Witaj w świecie agencji reklamowej ROXart, w którym skuteczne reklamy są najważniejsze.
Reklama jest dla nas czymś więcej niż pracą, poświęcamy się jej bez reszty. Fascynuje nas fakt, że dobrze dobrane kolory i słowa potrafią potęgować sprzedaż.
Nie pracujemy pięć dni w tygodniu po osiem godzin, w sumie nie pracujemy w ogóle. Tego czym się zajmujemy nie możemy nazwać pracą, jest to coś tak naturalnego jak oddychanie – nie myślimy działamy! Dlatego powierzając w nasze ręce tak istotną cześć swojego biznesu jaką jest niewątpliwie reklama możesz być spokojny, Twoje zlecenie trafiło do pasjonatów, którzy nie pozwolą Ci się zawieść. Techniki reklamy są niczym kolory farb w palecie malarza, używając jednego koloru ciężko jest namalować pejzaż. Aby przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną musimy połączyć ze sobą dostępne metody reklamy i promocji. Niezależnie od tego czy sprzedajesz buty, wędliny czy samochody my wiemy jak zwiększyć Twoje udziały na rynku. Reklama w Internecie, prasie czy na bilbordach może być skuteczniejsza niż Ci się wydaje! Jednak żeby tak było, wszystko wcześniej musi zostać przemyślane i dokładnie zaplanowane. Nie ma ludzi na których reklamy nie działają, są tylko tacy, którzy tak sądzą. Wykorzystaj to! Skontaktuj się z naszą rzeszowską agencją reklamową i zobacz ile do tej pory straciłeś. Czas biegnie szybko, konkurencja nie śpi! Nie zastanawiaj się dłużej – zacznij wygrywać w wyścigu z konkurencją.

Rzeszów to idealne miejsce dla Agencji reklamowej.

Rzeszów to miasto innowacji i rozwoju. Stolica Podkarpacia nieustannie się rozwija, codziennie powstają tu nowe firmy, a duże przedsiębiorstwa otwierają swoje filie. Agencja reklamowa w Rzeszowie ma przed sobą ogromne możliwości rozwoju. Dlatego jest to miejsce dla nas!
Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt kampanii reklamowych dla firm z naszego miasta, wiele reklam wykonanych przez nas zdobi rzeszowskie budynki i drogi. Wykonujemy reklamy standardowe (wydruki wielkoformatowe, reklamy świetlne, poligrafię itp.), reklamy internetowe (strony www, landing pages, grafikę displayową) oraz całe kampanie łączące ze sobą wszystkie dostępne media.
Jesteśmy w posiadaniu dużego budynku, w którym znajdują się nasze biura, studio fotograficzne, pracownia oraz garaż w którym aplikowane są folie na samochody. Z chęcią przyjmujemy klientów w naszej siedzibie, omawiając szczegóły współpracy przy aromatycznej kawie. Najważniejszy jest dla nas komfort naszych klientów, dlatego jesteśmy elastyczni. To Ty wybierasz preferowany rodzaj kontaktu z nami, może to być mail, telefon, wizyta w naszej lub Twojej siedzibie – niezależnie czy mieści się ona w Rzeszowie czy w innym mieście Polski. Zapraszamy do współpracy!