Strategia Paid Ads na drugie półrocze. Jak planować kampanie marketingowe, żeby osiągnąć sukces?

Magdalena Kyc
Strategia Paid Ads na drugie półrocze. Jak planować kampanie marketingowe, żeby osiągnąć sukces?

Sezon urlopowy w pełni, a zanim się obejrzysz, zacznie się najgorętszy czas w marketingu cyfrowym. Już teraz warto wykorzystać czas wakacyjnego przestoju i przygotować się do sprzedażowego „bum” w sieci. Dzień Nauczyciela, Dzień Chłopaka, Halloween i najważniejsze — Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. To momenty, które warto wykorzystać dla wzmocnienia konkurencyjności. W tym artykule dowiesz się, jak się do nich przygotować, żeby wycisnąć z reklamy online jak najwięcej.

Wiele firm robi strategię reklamy marki na ostatnią chwilę, bez większego przemyślenia i analizy. Uwierz mi na słowo, potrzebna jest Ci strategia reklamowa, ale nie taka na odwal się — strategia musi być przemyślana. To podstawa, bez której tylko przepalisz budżet. Do każdej kampanii Google Ads i Facebook Ads podejdź indywidualnie.

Przygotowanie konkurencyjnej oferty promocyjnej

Kluczowym elementem każdej udanej kampanii marketingowej, zwłaszcza podczas okresów o wysokiej konkurencji, jak Black Friday czy Boże Narodzenie, jest atrakcyjna oferta promocyjna. To właśnie ona skłoni klientów do wyboru Twojej firmy. Przygotowanie konkurencyjnej oferty wymaga jednak przemyślenia kilku aspektów.

  • Musisz dobrze zrozumieć swoją grupę docelową i to, czego potrzebuje.
  • Jakie produkty lub usługi są dla niej najbardziej atrakcyjne?
  • Jakie promocje w przeszłości cieszyły się u niej największą popularnością?
  • Ważne jest zrozumienie rynku i tego, co oferuje konkurencja.
  • Jakie promocje są aktualnie dostępne?
  • Czy możesz zaoferować coś lepszego lub całkiem innego?
  • Twoja oferta musi być zgodna z Twoją strategią biznesową i finansową.
  • Czy promocja, którą planujesz, jest dla Ciebie finansowo opłacalna?
  • Czy pasuje do Twojej marki i jej obietnicy?

Pamiętaj, że skuteczna oferta promocyjna to taka, która przyciąga klientów, ale jednocześnie jest dla Ciebie opłacalna. Planowanie takiej oferty z wyprzedzeniem pozwoli Ci zwiększyć swoje szanse na sukces w drugim półroczu. Jeśli nie jesteś w stanie przygotować konkurencyjnej oferty, lepiej sobie odpuścić kampanię, ponieważ jest to czas wzmożonych działań marketingowych reklamodawców, a co za tym idzie, stawki są o wiele wyższe. Lepiej wykorzystać ten budżet w innym czasie.

Określ cel marketingowy marki

Określ, jaki będzie cel kampanii Google Ads i Facebook Ads. Czy uwzględnisz też inne formy reklamy internetowej np. e-mail marketing? Tego typu kampanie są krótkookresowe, dlatego cel musi być realny. Przeprowadź w pierwszej kolejności audyt reklamowy swoich kont. Dzięki temu łatwiej będzie określić cel, do którego będą dążyły płatne reklamy. Możesz dążyć np. do zwiększenia sprzedaży danej kategorii produktowej lub konkretnego produktu. To idealny czas, aby zwrócić uwagę odbiorców na wyjątkową ofertę. Być może chcesz nagrodzić lojalnych klientów rabatem wyłącznie dla nich? Black Friday i inne tego typu święta marketingowe są też dobrym sposobem na powiększenie bazy e-mail marketingu. Twoim pobocznym celem kampanii może być również zwiększenie widoczności, podnoszenie świadomości, zwiększenie wartości konwersji w sklepie internetowym, a nawet dotarcie do lokalnych odbiorców.

Grupa docelowa dla kampanii reklamowej

Określ, czy chcesz za pomocą reklamy internetowej trafić do nowych odbiorców, którzy nie znają Twojej marki, czy tych, którzy już mieli z nią styczność. Strategia płatnej reklamy powinna zawierać różne scenariusze dotarcia do potencjalnych klientów. Który kanał będzie najskuteczniejszy w dotarciu i zrealizowaniu celu kampanii marketingowej? Podobnie jak w przypadku celu, można zrobić audyt reklamowy wszystkich kanałów i wybrać te, które pozwolą dotrzeć do potencjalnych klientów i zrealizować cel kampanii. Prowadzisz biznes B2B i Twoimi odbiorcami są właściciele firm lub osoby decyzyjne? Skup całą swoją uwagę na LinkedInie. Reklamy płatne na tej platformie należą do najdroższych, ale za to możesz precyzyjnie targetować swoich odbiorców po stanowiskach zawodowych.

Jak komunikować wyjątkową ofertę?

Treść i kreacja to ważny składnik reklamy w internecie. W ogólnej strategii reklamowej firmy na pewno masz zawarte kluczowe zasady i wytyczne identyfikacji wizualnej. Black Friday, Cyber Monday i Gwiazdka to momenty w marketingowym świecie, kiedy możesz nieco zaszaleć z kreacją, żeby wyróżnić się wśród konkurencji. Jest to mocno wyczekiwany moment w roku przez wielu konsumentów polujących na atrakcyjne zniżki. Jeśli będziesz kierować komunikaty do osób, które miały już styczność z marką, możesz personalizować przekaz, dostosowując go do preferencji zakupowych. Wykorzystaj remarketing, aby przekonać niezdecydowanych odbiorców do zakupu. Jeśli budżet na to pozwala, zaoferuj dodatkowe korzyści typu darmowa dostawa, kod rabatowy na kolejne zakupy, prezent do zakupów za określoną kwotę czy lojalnościowe punkty bonusowe.

Określenie budżetu reklamy przedsiębiorstwa

Końcówka roku to czas największej aktywności reklamodawców. Każdy chce się wyróżnić, więc stawki reklamowe są o wiele większe. Efektywna strategia marketingowa powinna zawierać odpowiedni budżet, który nie będzie ograniczał kampanii. Zastanów się, czy przeznaczysz środki na Google Ads, czy Facebook Ads, czy może obie platformy będą ze sobą współgrać. Na reklamę sklepu internetowego trzeba wydać o wiele więcej niż na promocję lokalnej firmy, która działa w ograniczonym obszarze. Dlatego strategię reklamową dla Twojej firmy zacznij od określenia lokalizacji grup docelowych, liczby grup reklam, rodzajów reklam Google Ads czy Facebook Ads (reklamy displayowe, reklamy graficzne, reklamy produktowe Google/karuzela, wideo, reklama dynamiczna z katalogiem). To będzie Twoja pierwsza kampania? Zajrzyj do naszego wpisu: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Optymalizacja kampanii i raportowanie

Optymalizacja kampanii ma na celu uzyskanie jak najwyższej wartości konwersji przy jak najniższej cenie. Gdy już uruchomisz pierwszą kampanię w Google Ads i Facebook Ads, daj jej kilka dni na rozkręcenie się i zebranie wyników. Obserwuj wskaźniki kampanii Google Ads takie jak CTR, CPM, CPC. Kluczem efektywnej kampanii jest nie tylko kreacja, odpowiednia grupa docelowa dla kampanii reklamowej, ale również optymalizacja kosztów reklamy internetowej. Więcej o skalowaniu reklamy na Facebooku znajdziesz w tym artykule.

Jaki widzisz, tworzenie strategii marketingu online to niełatwe zadanie. Musisz zawrzeć w niej wiele aspektów, które wymagają wiedzy i doświadczenia specjalisty ds. reklamy internetowej. Skontaktuj się z nami i zacznijmy skuteczną współpracę, póki jeszcze nie jest za późno!

wróć do listy wpisów
Meta znaczniki w SEO — czym są i dlatego nie możesz o nich zapomnieć

O autorze: Magdalena Kyc

Meta Ads Specialist